Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Hur är denna?
Sneglade på¨den när jag var på bolaget igår.

//Romfantast

Sent svar då jag inte sneglat så värst mycket här på forumet den sista tiden.

Jodå den var helt okej. Den påminner lite om Diplomatico Reserva Exlusiva vad jag minns. Dock inte lika söt.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Med rapsolja också ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Nikka Coffey Grain Whisky

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

En Lervig, 14 grader och sol på balkongen. Sambon är ute med tjejerna och roar sig.
Dire Straits och en pilsner - egentid är underskattat.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Gt på First Gin.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

O/O Bangatan. Helt ok för att vara NEIPA.

Permalänk
Inaktiv

🤤

Permalänk
Medlem

ardbeg 10år. bra pris för en rökig whisky som inte smakar så mkt whisky enligt mig då jag ogillar whisky vanligtvis men lite ardbeg går ned. eller så börjar jag bara bli gammal...hah snart börjar jag väll gilla sill också?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aka_The_Barf:

ardbeg 10år. bra pris för en rökig whisky som inte smakar så mkt whisky enligt mig då jag ogillar whisky vanligtvis men lite ardbeg går ned. eller så börjar jag bara bli gammal...hah snart börjar jag väll gilla sill också?

Sill är gott, whisky är blä

Permalänk
Medlem

Beaumont des crayères Grande Reserve brut, lite skumpa och räksmörgås som topping på all påskmat. Hujaligen, stackars magen. Växtvärk.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Tog och testade en Oppigårds Session Pale Ale och det måste vara den bästa folkölen jag någonsin haft.

Permalänk

Amrut Indisk whisky. Förvånansvärt god och speciell, svår att säga hur den är. Men god är den iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk
Medlem

Naturligtvis GT på First Gin med Brisa tonic. Tyvärr är tillgångrn på First Gin bebränsad till Madeira (pingo doce) och taxfree på Lissabons flygplats.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Bruichladdich Bere barley.

Väldigt speciell sädes-smak som smakar liksom säd, halm, lite citrus och lite sött på samma gång.
Finns något kvalmigt där som gör att den är långt från klockren, men den sticker ändå ut hyfsat positivt från andra icke-rökiga whiskeys för min del.
Lite coolt att den är gjord på ett gammalt ursprungligt sädesslag "bere" som knappt finns kvar längre.

Wow, så Cocoa cacao går att få tag på fortfarande? Jag kan bara minnas den dök upp tillfälligt (åtminstone här i stockholmstrakten) för nått år eller två sen...
Riktig godis-stout det där
(Omnipollo Noa är ju lite samma stil, men vill minnas Cocoa Cacao var ännu mer distinkt chokladgodisaktig)

Skrivet av anon42512:

Sill är gott, whisky är blä

Precis tvärtom menar du väl?
(och Ardbeg är riktigt fina grejjer!)

Skrivet av LudvigLindell:

@oatp1b1: finns många goda ipor för 20-35 kr.

Absolut, inklusive ett stort antal amerikanska som inte är blaskiga. Som nämnts är det verkligen en förenkling att klumpa ihop allt amerikanskt till blaskigt.
(Lagunitas Maximus är en personlig favvo, men tex Ballast point Sculpin är väl rätt svår att definiera som blaskig)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Plantation XO 20th Anniversary. Varannan med Coca Cola!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Mera ballast point ☺️

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Wow, så Cocoa cacao går att få tag på fortfarande? Jag kan bara minnas den dök upp tillfälligt (åtminstone här i stockholmstrakten) för nått år eller två sen...
Riktig godis-stout det där
(Omnipollo Noa är ju lite samma stil, men vill minnas Cocoa Cacao var ännu mer distinkt chokladgodisaktig)

Yes, Omnipollo Noa Pecan Mudcake Stout (som tydligen heter Aon numera: https://www.systembolaget.se/dryck/ol/omnipollo-aon-142703 ) är nog min favoritöl i standardsortimentet 😁

Dugges har återintroducerat Cocoa Cacao och den ska tydligen ingå i nånting liknande deras standardsortiment.

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Founders - Blushing Monk
Ale med hallon i!
Intressant och udda, men gott? Mjae...
Luktar rätt mycket hallon, men smaken blir en konstig blandning av relativt stark och relativt besk ale, kombinerat med viss hallonsmak.
Den går inte alls åt sötsliskiga hållet, men den blir ändå aldrig riktigt balanserad eller vettig... Men kul

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja vet att vi e flera i Stockholmsregionen. Någon annan som gör Dygges Beer Cawl? Jag är sen till festen. Men fått alla utom en hitintills och jag är på Flippin Burgers. Ses vi på Lådan? ,)

Tld;Dr
Jag dricker Dugges-bärtz på Dogfood, Flippin Burgers och
Lådan. Detta är sjukt bra.

Skickades från m.sweclockers.com med Smasmung autocorrect

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Omnipollo yellow belly. Meh, precis som väntat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oatp1b1:

Omnipollo yellow belly. Meh, precis som väntat.

Skickades från m.sweclockers.com

Nyaste yellow belly? Bästa hitintills. Men ja e en nybörjare

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Nyaste yellow belly? Bästa hitintills. Men ja e en nybörjare

Den bästa Yellow Belly menar du? Så kan det säkert vara, men jag är inte en fantast av pastrystout så mitt betyg väger kanske inte så tungt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Champagne. Och ser på direktsändningen från Vårdberget i Åbo.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hjälpsam

Dry Martini, en del Martini och två delar gin.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Ny öl från Pistonhead, väldigt god.

Saxat: Något humlearomatisk, fruktig smak med inslag av passionsfrukt, ljust bröd, nektarin och grapefrukt. Serveras vid 8-10°C till rätter av ljust kött, eller som sällskapsdryck.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Fatamorgana - Omnipollo (8%). Finns ingen bättre öl!

https://www.systembolaget.se/dryck/ol/omnipollo-3118603

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se