Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Kan inte tråden döpas om till typ supclockers?

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk

Glad midsommar

Permalänk
Avstängd

Har delat på en Bollinger Special Cuver med min sambo. Perfekt till lite småplock som det bjöds på.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiskeyBent:

Åh. Min favorit tillsammans med 18-åriga Laphroaig. Fantastiskt goda. Lite fattigt just nu för att införskaffa nya dock, så jag fick nöja mig med Norrlands Guld ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Viktorph: Blivit ett par norrlands här också

Permalänk
Inaktiv

Idag har det blivit bl a:

Permalänk
Medlem

@WhiskeyBent: Hey now .. en sån slog jag till på idag. 30% rea

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Idag blir det en flaska Leitz Magic Mountain Riesling 2018. Skarp syra, aningen offdry och oväntat bra viskös fyllighet med päron,honung och lite av exotiska frukter, stabil leverantör som vanligt. Rätt så prissvärd.(Dock håller jag won Winning snäppet högre).

Rotade även fram en

. Var egentligen på jakt efter en Tanqueray nr.10 men denna var utgången och rekommenderades denna som en värdig ersättare, någon som testat?

Permalänk

@gibbon_: Vilket klipp!, en riktigt go jäkel. Sláinte

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Kan inte tråden döpas om till typ supclockers?

Utifrån vad man ser att folk dricker i tråden tvekar jag på att det "sups".

Permalänk
Medlem

Kaffe &

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Calvados Coquerel xo och lite Four roses small batch. Det är bara idag en gång i livet!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

tillsammans med

Dold text
Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Ikväll blir det några orginal long drink

Permalänk
Hjälpsam

Läskande!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Cool flaska. Helt okej smak.

Permalänk
Medlem

Franziskaner, även om det bara är ångorna kvar i glaset nu.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

En sexårig relation är över. Så jag dricker Allt ikväll.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Kombo av

med

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tsingtao, typ den ända lättillgängliga ölen i kina, välsigt vattnig vilket fantiskt är bra när det är varmt. Till middagen blir det väll 白酒, "ris"vin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Tsingtao, typ den ända lättillgängliga ölen i kina, välsigt vattnig vilket fantiskt är bra när det är varmt. Till middagen blir det väll 白酒, "ris"vin.

Skickades från m.sweclockers.com

Har väldigt svårt för tsingtao, det smakar liksom inte helt öl för mig. Det påminner mera om öl utblandat i vatten. Inte brukar dom vara särklig starka heller.

Sällan över 3% om jag inte tar helt fel.

Än så länge har jag inte smakat någon god kinesisk öl dessvärre.

Permalänk
Medlem

@Burks: Har du "tur" så får du en 10% Tsingtao ibland.

Jag mins inga namn nu men jag har absolut provat en och annan god microbrew från Kina, ofta skapade av expats.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

@Burks: Har du "tur" så får du en 10% Tsingtao ibland.

Jag mins inga namn nu men jag har absolut provat en och annan god microbrew från Kina, ofta skapade av expats.

Haha 10% 😅 låter ju bättre men kan det värkligen vara gott?
Du vet inte vart man kan råka ha så pass mycket tur och hitta på en?

Nu har jag testat långt ifrån all öl i Kina, men några som jag kommer ihåg namnet på just nu är Snow, suntory och tsingtao. Ingen har varit någon höjdare ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Burks: Suntory är väl ändå Japanskt.

Min förståelse är att en Tsingtao i Kina inte alltid är en Tsingtao. Varför köpa in äkta Tsingtao när någon gör en häxblandning utspädd med hembränt för en bråkdel av priset? Vidare får du väl vara nöjd bara det du får serveras nerkylt där. (ps. menar inte att dissa Kina, men de har sitt sätt att göra saker på)

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

@Burks: Suntory är väl ändå Japanskt.

Min förståelse är att en Tsingtao i Kina inte alltid är en Tsingtao. Varför köpa in äkta Tsingtao när någon gör en häxblandning utspädd med hembränt för en bråkdel av priset? Vidare får du väl vara nöjd bara det du får serveras nerkylt där. (ps. menar inte att dissa Kina, men de har sitt sätt att göra saker på)

Jo möjligen det är ifrån japan 😅

Vet att dom gör på sitt sätt, men hitils har jag nog bara fått riktig öl och hyfsat nerkylt öl 🍻

Vatten däremot brukar vara ljummet eller värre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Vidare får du väl vara nöjd bara det du får serveras nerkylt där.

Huvudet på spiken, tycker dock utspäddheten är positiv när det är så varmt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

En sexårig relation är över. Så jag dricker Allt ikväll.

Beklagar. Lyckades du klara dig igenom kvällen?

OnT: blev 2st pripps 7.2 medans jag stod ute i verkstan och slipade knivar. En riktig "zen" syssla

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Huvudet på spiken, tycker dock utspäddheten är positiv när det är så varmt.

Skickades från m.sweclockers.com

Måste nog testa på det när sjansen dyker upp, satsar på en dag med mins 30+!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter77:

Beklagar. Lyckades du klara dig igenom kvällen?

OnT: blev 2st pripps 7.2 medans jag stod ute i verkstan och slipade knivar. En riktig "zen" syssla

Oh ja! Känns som en större uppgift att ta sig igenom den här morgonen...

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG