Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk

Blev en Svensk Starköl direkt när jag klev in innanför dörren efter jobbet.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Stigbergets & wylam orange chocolate stout. Mmm, romerska bågar..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Chateau de Pineraie Cahors Malbec 2016

Permalänk
Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Cirkulär dricka?

Permalänk
Föredetting

Det blev några Port Charlotte.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det blev några Port Charlotte.

https://i.imgur.com/oXtaua6.jpg

Köpt på apoteket? xD

Permalänk
Medlem

Gin. Alltid gin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon ananas/kokos likör/rom som har 15% spritinnehåll. Blev lagom snurr påt efter två normalstora glas XD

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Rosa | MB: ASUS M5A99FX PRO R2.0 | CPU: AMD AM3+ FX-8120 @ 4,1 GHZ | CPU Cooler: Corsair H80i @2x Akasa Viper Fläktar | GPU: CrossfireX @MSI R7970 Lightning 3GB+HIS IceQ Boost Clock HD7950 3GB | Ram: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866mhz 9-9-9-27 8GB (2x4gb) | PSU: Enermax Maxrevo 1200W | Hårddiskar: OCZ Trion SSD 480GB | Western Digital Caviar Black 1TB

Permalänk
Medlem

Desperados, riktigt god!

Permalänk
Skrivet av ztenlund:

Cirkulär dricka?

Elsa, Omnipollo.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Elsa, Omnipollo.

Köpte ett par i fredags som är oöppnade, är den värd sitt pris?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Tolkar jag bilden fel eller ska den se ut som en urinoar? Smakar den piss?
(jag gillar inte blåbär så för mig kanske det inte är så långt från sanningen )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

För er mer öl-intresserade känner ni kanske till Westvleteren 12 som många säger vara en av världens bästa öl.

Ikväll avnjuter jag en St. Bernardus abt 12. Man kan nästan kalla den Westvleterens bror då abt 12 och Westy 12 har använt snarlika recept. Klassades som Trappistöl till '92 men inte nu pga. att den inte bryggs i förhållanden som krävs för att få Trappiststämpeln men den är mer eller mindre i linje smak- och stilmässigt med andra trappister som Rochefort 10 och La Trappe Quadruppel. Det är helt enkelt en fantastisk öl i toppklass.

Dold text
Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

den är mer eller mindre i linje smak- och stilmässigt med andra trappister som Rochefort 10 och La Trappe Quadruppel. Det är helt enkelt en fantastisk öl i toppklass.

Intressant, måste prova på den nån gång
Rochefort 10 var en av mina första ögonöppnare för många år sen för vad öl kunde vara utöver vanlig tråklager.
10%+ och smakar ändå inte spritigt nånstans!

(det är en balansgång dock: många belgiska ales passar mig inte alls. Tex Chimay smakar bara obehaglig jästsmak för mig)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av LPG:

För er mer öl-intresserade känner ni kanske till Westvleteren 12 som många säger vara en av världens bästa öl.

Ikväll avnjuter jag en St. Bernardus abt 12. Man kan nästan kalla den Westvleterens bror då abt 12 och Westy 12 har använt snarlika recept. Klassades som Trappistöl till '92 men inte nu pga. att den inte bryggs i förhållanden som krävs för att få Trappiststämpeln men den är mer eller mindre i linje smak- och stilmässigt med andra trappister som Rochefort 10 och La Trappe Quadruppel. Det är helt enkelt en fantastisk öl i toppklass.

Har druckit alla nämnda. goda öl allihop!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Intressant, måste prova på den nån gång
Rochefort 10 var en av mina första ögonöppnare för många år sen för vad öl kunde vara utöver vanlig tråklager.
10%+ och smakar ändå inte spritigt nånstans!

(det är en balansgång dock: många belgiska ales passar mig inte alls. Tex Chimay smakar bara obehaglig jästsmak för mig)

Låter som att du måste dricka mer chimay!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Skrivet av Mauk:

Köpte ett par i fredags som är oöppnade, är den värd sitt pris?

Smakade som texten! inte det bästa omni gjort, inte det sämsta..

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Låter som att du måste dricka mer chimay!

Thanks, but no thanks
(den gör mig lätt illamående om jag ska vara ärlig)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Intressant, måste prova på den nån gång
Rochefort 10 var en av mina första ögonöppnare för många år sen för vad öl kunde vara utöver vanlig tråklager.
10%+ och smakar ändå inte spritigt nånstans!

(det är en balansgång dock: många belgiska ales passar mig inte alls. Tex Chimay smakar bara obehaglig jästsmak för mig)

Abt 12 är likadan, 10% men smaken gömmer det så oerhört väl. Temperatur är viktig för övrigt, om du provat Chimay

Om du tycker Chimay Blue är för jästig kan jag rekommendera att du prövar de andra två, Red och White. Jag hade inte en Blue att prova direkt bredvid men tyckte överlag att det var tripp trapp trull i smakvägar. Vit var lättast, röd var snäppet under blå och blå såklart är tyngsta.

Man måste nog beställa 24 sådana men det finns 750ml av båda på bolaget som du kan beställa 1 av. Premiere heter röda och Cinq Cents heter vita. Jag kan rekommendera dessa då du verkar uppskatta denna typ av öl.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Lucky från Pressure drop. Riktigt god!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Lucky från Pressure drop. Riktigt god!

King Sue, riktigt god även den.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Travaglini Gattinara Riserva 1996, gott gammalt rödvin från Piemonte, Italien.
https://photos.app.goo.gl/YiqdhsixjAQFWkmH7

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Norrlands Ljus så klart, har bommat igen sommarstugan för vintern så nu är man tillbaka vid burken igen

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Nu blev det en liten 33cl Eriksberg (öl). Har lite annat smått och gott på kylning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fredag!!! Här blir det några fagerhult Trevlig helg!

Permalänk
Medlem

Oppigårds New Sweden IPA-- Prisvärd och god.

Visa signatur

Asus TUF GAMING X570-PLUS, Ryzen 7 5800X, CM Hyper 212, Cruzial Ballistic DDR4 3200 C16 2x16GB, RTX 3070 Ventus, Corsair RM750X v2, Fractal Define R4, ASUS ROG PG279Q G-Sync

Permalänk
Medlem

Baron Trenck

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

En god Perlenbacher från slaktaren Von Lidl.
Bästa ölen jag vet, och nu sticker jag ut hackan och säger inget sånt där IPA skit

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti