Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Hyllie Hyllipan är Sveriges bästa West Coast om du frågar mig.

Ja, mer wc åt folket!

OnT: dricker inget än, får bli efter träningen ikväll. Hyllipan kanske, har nog ett gäng hemma.

Tack! Beställt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oatp1b1:

Tack! Beställt.

Kan även rekommendera Hop Notch Hopstart Amarillo. Tokbra west coast. Men allt Jessica gör e tokbra.

OnT: Hop Notch Hopstart Amarillo. Så jävla bra bira-bärz.
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/hop-notch-3361715/?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

ey'bro öl...billig & bra

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Det blev ”Bird in Hand” 🐦 ✋🏼
Sjuuukt fruktig, riktigt jäkla bra !!

Jag hade kvar en jag också
Håller med, riktigt riktigt najs! Klart åt det fruktigare juicigare hållet - fina grejer
(något att testa för de som tror alla IPA är torra, sura o beska )

Muddle är i jämförelse klart mer "konventionell" men även billigare och riktigt trevlig den också!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv

Blev en del roligt igår.
T ex den här som var en överraskning. Mycket godare än förväntat.

Denna hade jag mer förväntningar på, vilka jag nog tyckte infriades.

Spectre från Stone Barrel Brewing var kvällens bottennapp, men burken var snygg

Permalänk
Medlem

Några Heineken mums... Fast inte lika fin öl som ovanför haha.

Permalänk
Medlem

Kvällens öl, Doragon Hoppu och Balamundi. Kan rekomendera båda, den förstnämnda aningen lite för söt men likväl god.

Permalänk
Medlem

Sucker som man är, köper en intressant förpackning 9ggr av 10.. God dock.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gibbon_:

Sucker som man är, köper en intressant förpackning 9ggr av 10.. God dock.
https://swec.mths.se/oat_meme.jpg

Det roliga är att om det är en rolig burk eller ölen har roligt namn, så är ofta ölen rolig också

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En skvätt tequila , mild och fin

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/fortaleza-reposado...

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Inaktiv

Ser juicig ut 😋

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Ser juicig ut 😋

Juicig och god

Ikväll blev det denna, från Duckpond Brewery

Permalänk
Medlem

Fyllig, söt och tung, väntade mej lite mer rågsmak men den är väldans balanserad.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Kan även rekommendera Hop Notch Hopstart Amarillo. Tokbra west coast. Men allt Jessica gör e tokbra.

OnT: Hop Notch Hopstart Amarillo. Så jävla bra bira-bärz.
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/hop-notch-3361715/?

Hyllipan var väldigt bra. Rekommenderas om man är less på 'juice'!

Permalänk
Medlem

Hmm, jag är lite upprörd faktiskt:
Vanliga Lagunitas Maximus verkar helt ha bytts ut mot Lagunitas Maximus Colossas IPA!
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/lagunitas-maximus-115...
Den har gått från tidigare starka men balanserade 8.2% till aningens kraftigare 9.0% och på de två flaskor jag testat hittills sen bytet så är det ett snäpp för mycket styrka:
Tidigare var den stark men ändå balanserad i smaken, med både beska och lite citrus-sötma... Klart en av mina favoriter!
Nu upplever jag den som lite för spritig och mindre harmonisk. Lite vassare på tungan liksom.
Känns som den kommer bli klart ovanligare i systemkassen framöver

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, jag är lite upprörd faktiskt:
Vanliga Lagunitas Maximus verkar helt ha bytts ut mot Lagunitas Maximus Colossas IPA!
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/lagunitas-maximus-115...
Den har gått från tidigare starka men balanserade 8.2% till aningens kraftigare 9.0% och på de två flaskor jag testat hittills sen bytet så är det ett snäpp för mycket styrka:
Tidigare var den stark men ändå balanserad i smaken, med både beska och lite citrus-sötma... Klart en av mina favoriter!
Nu upplever jag den som lite för spritig och mindre harmonisk. Lite vassare på tungan liksom.
Känns som den kommer bli klart ovanligare i systemkassen framöver

Skandal! Fast jag tror det är Lagunitas som är boven i dramat här.
I övrigt håller jag med dig i alla punkter.

Permalänk

Västgötasnaps.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mauk:

Skandal! Fast jag tror det är Lagunitas som är boven i dramat här.
I övrigt håller jag med dig i alla punkter.

Jepp det är nog inte Systembolagets fel utan Lagunitas själva...
Går man till deras hemsida finns inte gamla Maximus kvar längre
Förjäkligt är det iallafall.
(Jag fick dock aldrig möjlighet att jämföra gamla och nya direkt mot varandra vid samma tillfälle)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jepp det är nog inte Systembolagets fel utan Lagunitas själva...
Går man till deras hemsida finns inte gamla Maximus kvar längre
Förjäkligt är det iallafall.
(Jag fick dock aldrig möjlighet att jämföra gamla och nya direkt mot varandra vid samma tillfälle)

Men det verkar som att vanliga IPAn på ca 6% är kvar, undrar vad som ligger bakom ändringen, och om det är fler sorter som är berörda. Själv brukar jag bara köpa vanliga, jag tyckte gamla Maximus var lite för stark redan den men väldigt god, men det här lät ju mindre upplyftande

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Men det verkar som att vanliga IPAn på ca 6% är kvar, undrar vad som ligger bakom ändringen, och om det är fler sorter som är berörda. Själv brukar jag bara köpa vanliga, jag tyckte gamla Maximus var lite för stark redan den men väldigt god, men det här lät ju mindre upplyftande

Bara Maximus som är ändrad såvitt jag vet.
(någon annan sort kan ha utgått också)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Whiskey: Monkey Shoulder
https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/monkey-shoulder-85...

Samt rom & cola

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Humligt som vanligt. Denna gång Super Sharp Shooter av Spike Brewery. Och lite ost till det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk
Medlem

Drak en sådan tidigare idag helt ok!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

God öl!

Kvällens sista öl kommer från Dugges. Lusher Crusher från deras Crush serie.

Permalänk
Medlem

Då var det dags igen.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

ey'bro...som vanligt...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Kronounberg Blanc och Macallan 12 sherry oak cask.

Permalänk
Medlem

Provade till sist en lager jag haft länge i kylskåpet utan att komma till...
OxN (Revsunds brewery)
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/oxn-3311903/
25 spänn är ju mycket på en lager så tänkte det skulle kunna bli en smakupplevelse, och det blev det men på helt fel sätt!
Min första association när jag luktade på den var stall. Kompisens första reflektion var pissoar.
Han kom nog närmre pudelns kärna: den luktade banne mig piss och smakade inte speciellt mycket bättre!
Vet inte om den stått för länge i kylen eller om det var något annat problem med den, eller om den ska vara sådär
Kan inte rekommendera annat är för den extremt nyfikna eller masochistiska öldrickaren...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.