Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Kvällens fångst

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

De sista dropparna Grön Chartreuse fick förgylla blrjan av kvällen i en Bijou

Permalänk
Medlem

O/O & Stigbergets Bryggeri Katten DIPA

Den var inte dum alls 😍

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Ett par Dark and Stormy med olika rom sorter , för mycket ingefära för min smak.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

De sista dropparna Grön Chartreuse fick förgylla blrjan av kvällen i en Bijou

https://forumbilder.com/images/2021/04/24/93F939E5-CF1F-4221-A422-8A937E1E3BB8.jpg

Denna såg väldigt intressant ut. Jag vet inte vad chartreuse är, men jag kan till vardags dricka negroni/gt. Kan du jämföra en annan cocktail (smakmässigt) med just bijou?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Denna såg väldigt intressant ut. Jag vet inte vad chartreuse är, men jag kan till vardags dricka negroni/gt. Kan du jämföra en annan cocktail (smakmässigt) med just bijou?

Oj, det var en bra fråga. Det är en blandning av örtigt och bittert, så vet inte riktigt vad som skulle komma i närheten tyvärr. Kanske Manhattan, men njae.

Just Grön Chartreuse är skitsvår att få tag på i Sverige och samtidigt larvigt dyr.

Permalänk
Medlem

Ooh. Day of the Tentacle.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Avslutar helgen med en Fidel Castro.

Permalänk
Medlem

Testar romen som som jag hämtade på bolaget idag.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Testar romen som som jag hämtade på bolaget idag.
https://i.imgur.com/YwZVhHK.jpg

Vad tyckte du om den?

Här är dagens leverans, nu får sommaren komma
Invigde lill-lördagen med en San Fransisco och drömde mig bort till varmare breddgrader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Vad tyckte du om den?

Här är dagens leverans, nu får sommaren komma
Invigde lill-lördagen med en San Fransisco och drömde mig bort till varmare breddgrader.

https://forumbilder.com/images/2021/04/28/9494492B-7333-42DC-AF88-99C251B1B312.jpg

Tyvärr så gillar jag den inte alls. Dricker den rent, som jag alltid gör med rom. Kollade lite test av den på YT, o det verkade ju som att den var god enligt många. Den har i mitt tyckte en frän och kemisk smak som inte alls faller mig i smaken. Blev mycket besviken måste jag säga.

Jag får nog köpa hem coca-cola och köra grogg med det. Det funkar nog bra.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Tyvärr så gillar jag den inte alls. Dricker den rent, som jag alltid gör med rom. Kollade lite test av den på YT, o det verkade ju som att den var god enligt många. Den har i mitt tyckte en frän och kemisk smak som inte alls faller mig i smaken. Blev mycket besviken måste jag säga.

Jag får nog köpa hem coca-cola och köra grogg med det. Det funkar nog bra.

Köpte den själv enbart för Dark n Stormy, där gör den sig riktigt bra. Är inte förtjust i rom o cola, så där har jag ingen aning.

Kaniche är en av mina favoriter annars. Beställde från Raschvin.com i söndags och levererades igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Tyvärr så gillar jag den inte alls. Dricker den rent, som jag alltid gör med rom. Kollade lite test av den på YT, o det verkade ju som att den var god enligt många. Den har i mitt tyckte en frän och kemisk smak som inte alls faller mig i smaken. Blev mycket besviken måste jag säga.

Jag får nog köpa hem coca-cola och köra grogg med det. Det funkar nog bra.

Skrivet av Otori:

Köpte den själv enbart för Dark n Stormy, där gör den sig riktigt bra. Är inte förtjust i rom o cola, så där har jag ingen aning.

Kaniche är en av mina favoriter annars. Beställde från Raschvin.com i söndags och levererades igår.

Ja Gosling är ju "originalet man ska ha" för en Dark 'n' stormy, för det har ju Gosling sett till att köpa rättigheterna till på något vänster. Har själv aldrig provat den men kan tänka mig att det är en drinkrom och inte en att dricka rent. Till skillnad från Kanichén, den är riktigt fin

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Ja Gosling är ju "originalet man ska ha" för en Dark 'n' stormy, för det har ju Gosling sett till att köpa rättigheterna till på något vänster. Har själv aldrig provat den men kan tänka mig att det är en drinkrom och inte en att dricka rent. Till skillnad från Kanichén, den är riktigt fin

På bolagets hemsida så skriver de "Serveras rumstempererad som avec" De nämner inget om att den kan användas som drinkingrediens. Jag brukar undvika att köpa rom där det står att man kan använda den som drinkingrediens. Köper helst en som bara har avec i sin beskrivning. Men ack så fel det blev denna gången. Vill sätta benämningen "används som rävgift" på den & ingenting annat

Minns ej när jag blev så här besviken sist, men har för mig att det var när när jag köpte en Kraken. Den var inte heller en njutning att dricka rent.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Finns många flaskor man blivit besviken över, det bästa är att smaken är som baken. Ta bara rom-kalendern, i mitt tycke var det inte många som jag skulle köpa. Jämförde med en bekants bedömningslista och vi var rätt långt från varandra vad gäller bedömningen

Tar man Dark n Stormy så skiljer den sig ENORMT beroende på vilken rom och även vilken Ginger Beer man väljer.

Permalänk
Medlem

I väntan på att grillen blir varm

Permalänk
Medlem

Jamesson Black Barrel:

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Söt i överkant och 10%.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Testa den här om du inte gjort det: https://www.systembolaget.se/produkt/ol/to-ol-3577603/

Permalänk
Medlem

Vems glas är det där? Och nu menar jag inte att det är ditt. Ser ovanligt högt och tanigt ut.

Svar på trådfrågan:
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/chateau-pierre-de-mo...

En del syra, så kanske inget om man vill ha rent "syltvin".

Permalänk
Medlem

https://1drv.ms/u/s!AlCoUQ0jvInBgZdp8whUD9O-1mlM1g

"Fragg". Beställde eftersom ale, ny och inspirerad av ställe nära uppväxtorten. Hämtade ut, stoppade i kylen, fredag - ofiltrerad bevisligen, lite starkare än jag trodde, inte så söt, riktigt trevlig.

Edit. Det är sannerligen inget stort "ställe".

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Ikväll blir det spännande rom från Réunion! (Ja jag är för lat för att ta en egen bild i mörkret här hemma...)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Vems glas är det där? Och nu menar jag inte att det är ditt. Ser ovanligt högt och tanigt ut.

Svar på trådfrågan:
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/chateau-pierre-de-mo...

En del syra, så kanske inget om man vill ha rent "syltvin".

Finskt märke som heter Maku, säkert nån rebranding men vetetusan vem som tillverkar. Billigare ändan iaf. T.ex. https://kauppa.latvala.com/kauppa/maku-ipa-olutlasi-400ml-2kp...

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Sitter och avnjuter en Stigbergets Trouble sleep, Stigbergets trouble sleep

Riktigt god, men procenthalten är väldigt hög. Nästan för hög enligt min egen smak då jag tycker alkoholen tar mycket fokus från andra smaker.

Permalänk
Medlem

Lite rom till kaffet som vanligt. Dock en ny sort som jag aldrig provat tidigare.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Forty Creek blir det ikväll! Smakar lönnsirap

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Inaktiv

Bästa vinet. Finns även på box. Skål på er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Lite rom till kaffet som vanligt. Dock en ny sort som jag aldrig provat tidigare.
https://i.imgur.com/k6Hkb5p.jpg

Den där är trevlig tycker jag, klart prisvärd

Själv inmundigar jag en La Maison du Rhum Perou, rom med sherry-finish, och kikar på lite CS när frugan kollar Let's dance. Mycket smarrigt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Skebo Bruksbryggeri Bruksöl (lokalt sortiment, köpt i Arninge) följt av Hobgoblin.
Det som slog mig idag på tal om det sistnämnda är att vart f*n har öl som Spitfire, Bishops Finger och Abbot Ale tagit vägen? Saker bara mystiskt försvinner ut i evigheten när de hamnar i beställningssortimentet. Eller ja, den sistnämnda finns inte ens där vad det verkar. En period körde jag den som pizzaöl.

Skrivet av FlyingFinn:

Finskt märke som heter Maku, säkert nån rebranding men vetetusan vem som tillverkar. Billigare ändan iaf. T.ex. https://kauppa.latvala.com/kauppa/maku-ipa-olutlasi-400ml-2kp...

Permalänk
Medlem

En skvätt St-Rémy till kaffet.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"