Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Mjao, kokos som smak kan man helt klart paja på olika vis, men även om man får till den undrar jag om den hör hemma i öl? Nog inte för min smak iallafall...

Smaksak antar jag, men det har alltid funnits konstiga saker i öl...
I Belgien är det ju (och har varit länge) inte ovanligt med öl som är gjord med körsbär (kriek).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, har inte sett den i butik, men tror inte jag skulle gilla den så lär hoppa den.
Smakade den mycket kokos? (Jag har svårt att de att det skulle funka i en öl?)
(även jag gillar generellt imperial stoutar och brukar inte ha något emot om de är starka, men om den är för söt kan det nog sluta funka...)

En vag aning av kokos, mest..strårom? Socker och alkohol var framträdande. Ska prova någon lite mildare, för att vara imperial, imperial nångång i sommar för att se om jag helt förmjäkats av att mest bara dricka tepache om helgerna.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Alhambra Special 1925

Värd att beställa?

Dricker kanske Mackmyra Svensk Ek just nu, men no-pic so didn’t happen? (or did it?)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Bra skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

En vag aning av kokos, mest..strårom? Socker och alkohol var framträdande. Ska prova någon lite mildare, för att vara imperial, imperial nångång i sommar för att se om jag helt förmjäkats av att mest bara dricka tepache om helgerna.

Ok, låter som något som kanske skulle funka för mig ändå, även om jag inte gillar när det blir rent "spritigt" (som tex vissa starka lagers kan bli) men tror inte jag chansar på de pengarna
...
Du kanske kan testa tex en Stigbergets Trouble Sleep? Fyllig men slår inte över mot söt direkt, och stark men inte spritig, såsom jag minns den iallafall. Omnipollo Noa är ju kul annars, men kanske för söt för din smak? (den är ju i princip pecannötschoklad )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Aperol Spritz

Lite tråkigt kanske men tröttnar inte på den, särskilt inte när jag inte druckit alkohol sedan nyårsafton.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Mindfighter:

Värd att beställa?

Dricker kanske Mackmyra Svensk Ek just nu, men no-pic so didn’t happen? (or did it?)

Jag tycker absolut den är värd att beställa (det gjorde ju jag 🤪)

Nä men jag köpte den på krogen och gillade den såpass mycket att jag ville ha den här hemma

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Mm red ale är trevligt, men alltför sällsynt. Har man tur finns kanske en Kilkenny men typ aldrig nåt mer intressant

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Mer lager efter några timmars bökande i trädgården fastnade en sån i näven. Enkel, god törstsläckare. "Skogens kall" slarvigt översatt till svenska.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Mm red ale är trevligt, men alltför sällsynt. Har man tur finns kanske en Kilkenny men typ aldrig nåt mer intressant

Kilkenny var det länge sedan jag såg på bolaget. Däremot brukar det finnas Ruby Mild, Hobgoblin Ruby Red och McGargles utöver Hawks Head som är relativt ny. Fast jag kan ändå tycka att bolaget kunde halvera utbudet av ljus lager som smakar likadant och istället köra mer brittisk ale.

Permalänk
Snusfri

Vart en sväng till bolaget idag för att fylla på lite.

Testade denna tidigare, helt okej "IPA", rätt jordig i smaken, som att dricka en pepparsallad.

Väldigt överreklamerad öl, relativt smaklös så skippa denna.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Dricker sällan gin, men ville prova något annorlunda. Positivt överraskad, profilen är inte allt för out there, smakar fortfarande typ som vad jag förväntar mig från en basic gin, fast på ett bra sätt.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

What else?
Har fått en dos vaccin i alla fall, så borde vara tryggt att dricka nu i medelhavsvärmen!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

What else?
Har fått en dos vaccin i alla fall, så borde vara tryggt att dricka nu i medelhavsvärmen!
https://i.imgur.com/u6FxC8K.jpg

Dold text
Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Lite vitt

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

What else?
Har fått en dos vaccin i alla fall, så borde vara tryggt att dricka nu i medelhavsvärmen!
https://i.imgur.com/u6FxC8K.jpg

Jag har klarat mig tidigare utan vaccin, men det beror nog på att jag bara druckit den svagare och mindre smittsamma folkölsvarianten.

Svaret på trådens fråga är Guigal Côtes du Rhône Rosé:
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/guigal-5061201/

Permalänk
Medlem

Sipprar på en Lagavulin 12 yo, mumma

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Gang Beasts (halva priset på steam) och starköl är en bra combo!

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Provade en del trevligt igår

Dugges 16 Stout
18 procentig stout!
Extremt söt och fyllig, med rätt mycket choklad, en del kokos och lite pepparkaka och kaffe mm... Lite rostbränd ton av romrussin också möjligen?
Riktigt god, men lite väl kladdig i längden kanske
Jag delade den med en kompis och det var precis lagom!

-----

Stone Sublimely Righteous Black IPA
Riktigt god fyllig mörk IPA tyckte jag!
För den som gillar Stones Delicious IPA (glutenfri) så känns den här iallafall lite besläktad, men men klart mörkare (mer åt ale/stout hållet) och fylligare, lyxigare - och godare. Möjligen lite ton av russin i som jag inte är så förtjust i, men annars fin!

-----

Stone Buenaveza (salt & lime lager)
Men den här funkade inte alls för mig
Obehaglig saltvattenskadad öl - fick hälla ut drygt halva. (kompisen också)
Förstod att den skulle vara en chansning men den var så billig så det var värt risken

-----

Sierra nevada barrel-aged Narwhal
God och fyllig men inte värd 79kr för mig. Lite för mycket pumpernickel och katrinplommon för mig kanske.
Det var länge sen jag provade vanliga Narwhal, men skulle gissa jag hellre tar den istället.

-----

Utöver det drack jag den allra sista slurken av min Octomore 9.2 som hängt med ett bra tag nu... Dystert
(riktigt riktigt god om än lite väl alkoholstark!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Har provat på att skapa lite glögg-varianter, dags att avnjuta med senaste Rick & Morty

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Väldigt överreklamerad öl, relativt smaklös så skippa denna.
https://i.imgur.com/tPSpcaf.jpg

Provade den där också i förrgår minns jag nu!
Jag tyckte den var helt OK - inte alltför karaktärsfull men god. Inte värd pengarna direkt så kan hålla med om man kan hoppa den, men vill minnas jag ändå gillade den inte inte hade något direkt illa att säga om den

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Inget speciellt, men fortfarande gott att dricka

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Jag försöker tömma spritskåpet på lite gammalt som stått länge. Just nu är målet att dricka upp en Riga black balsam.
Det är en örtlikör, tänk typ Underberg.
En okej drink jag fått till nu är tonic, is, kaffeisbitar (fruset bryggkaffe), balsam och pressad citronsaft.
Ska fortsätta experimentera

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Lite rött till maten.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Lite?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av asrte1:

Ja, ett glas till maten, knappt 3 dl är väl inte så mycket?

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Ja, ett glas till maten, knappt 3 dl är väl inte så mycket?

Så tre fjärdedelar av en halvflaska i ett enda glas då. Det brukar nog snarare betecknas som i storleksordningen uppåt två glas, lite beroende på defintion, men det finns vinglas där du säkert kan få ned en helpanna. Fast det är inte riktigt det som är meningen...