Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

@kalleteodor: Nae jag hittade den ner för gatan.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Efter besök på vårdcentral sjukskriven resten av veckan så behövde lite tröst o värme. Detta från igår kväll då, inte idag än 😜

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Ett par Falcon export både i bastun och ett par efter:)

Permalänk
Medlem

Testar en ny från staterna. God. Kan tänka mig att köpa igen när jag besöker Alko. Väldigt dyr här i Finland dock jämfört med i Sverige.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tittar på slottsbalen och smuttar på en sådan här flaska.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Mariestad Old ox, pistagenötter och Norrlands djup o redo att starta Jul med Ernst

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Ledig imorgon så fick bli en iskall Heinken (vad annars)

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

GT på Conning's gin,

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Jao vi kör väl lite Heineken ikväll också, men det slinker ner nån Fem Komma Två oxå

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Tar som vanligt med mig en Koff APA i bastun då den blir varm om en halv timme.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Gav mig på min sample-samling. Börjar i Kilchoman-änden med en Original Cask Strength på Quarter Cask:
https://i.imgur.com/f1CuCLX.jpg

Har du köpt dessa som ett "kit" eller är det enskilda köp?

Permalänk
Avstängd

En norsk pilsner.. Hansa 4,7 relativt billig för att vara i norge 24,90kr + 2 kr pant för 50cl bruksöl

Permalänk
Medlem

Inleder aftonen med att testa en från korta sortimentet, en Sierra Nevada Northern Hemisphere harvest west hop IPA.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hittade en Ballast Point som jag inte sett innan:

Javars, mycket svagt skum (försvann omedelbart) men smakar ok. Kräver ytterligare utvärdering..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Hittade en Ballast Point som jag inte sett innan:

https://i.imgur.com/bLbAHPB.jpg?1
Javars, mycket svagt skum (försvann omedelbart) men smakar ok. Kräver ytterligare utvärdering..

Oj, den drack jag för ca 45 minuter sedan. Gillade den. Inte riktigt som standard-Ballast-Pointen som finns på Syset här i stan som smakar jättemycket..ja den smakade som Napa Smith Organic IPA om nån minns den.

Hursom; nu en Poppels Passion Pale Ale. Tredje och sista för helgen blir en Midvinterblot..den kan nog bara skoj.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

@Olegh: Vilket sammanträffande! God, men verkligen ingen som sticker ut utöver det vanliga.

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem

Här blev det en Founders Breakfast Stout:
(fast det är ganska långt från frukost nu )

Helt OK stout!
Lite för "torr" eller vad man nu ska kalla det men annars riktigt god och balanserad!
Som de flesta stouts så märker man inte av alkoholhalten speciellt mycket. 8,3% är bara gott

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Haha, "Breakfast stout", då ska man ha en rätt bra diet om det inte är frukost.

Förmodligen lite som "Midvinterblot". Alltså faen vad jag saknar Möllys Brownie. Här gör de nåt unikt och svenska folket köper ännu fler Carlsberg så de säger adjöss Brownie. Hallon+Vanilj+Stout == gift i 3 centiliter men sen är den unikt god!

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Haha, "Breakfast stout", då ska man ha en rätt bra diet om det inte är frukost.

Jo, stout till frukost det vore nått det!
Vad kör man till lunch då? Whisky och flingor?

Skrivet av Kolsvart Katt:

Alltså faen vad jag saknar Möllys Brownie. Här gör de nåt unikt och svenska folket köper ännu fler Carlsberg så de säger adjöss Brownie. Hallon+Vanilj+Stout == gift i 3 centiliter men sen är den unikt god!

Den missade jag uppenbarligen.
Hallon+vanilj+stout låter ganska galet! (ölpannkaka med glass och hallonsylt??)
Men jag hade gärna provat
(en fascinerande grej med Stout är ju att det på något sätt kan funka hela vägen från godis till tjära och ändå vara gott)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Min sista Koff APA för kvällen. Sen återstår 3 Kvarken Session IPA som måste medges är godare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Cheers boyz and girlz....:

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Mauk:

Har du köpt dessa som ett "kit" eller är det enskilda köp?

Gott om whiskysamlare som samplar whisky till inköpspris, mer eller mindre. Trevligt folk också, sitter i ett par whiskygrupper på Facebook där jag köpt dessa. Tror just dessa kom från två separata säljare.

Klart vettigt att köpa 3cl åt gången när exempelvis Octomore 1.1 kostar över 600€ flaskan numera - jag gav 400:- för 3cl, köpte lite annat som utfyllnad av samma säljare.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Mikas choice sista flaskan från garaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Här blev det en Founders Breakfast Stout:
(fast det är ganska långt från frukost nu )
https://static.systembolaget.se/imagelibrary/publishedmedia/13jjrfj8392vff0l2wrv/4295855.jpg
Helt OK stout!
Lite för "torr" eller vad man nu ska kalla det men annars riktigt god och balanserad!
Som de flesta stouts så märker man inte av alkoholhalten speciellt mycket. 8,3% är bara gott

Gött! Vill verkligen testa denna själv! Founders brukar vara riktigt schyssta, men har inte hittat Breakfast Stout på systemet än.

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Här blev det en Founders Breakfast Stout:
(fast det är ganska långt från frukost nu )
https://static.systembolaget.se/imagelibrary/publishedmedia/13jjrfj8392vff0l2wrv/4295855.jpg
Helt OK stout!
Lite för "torr" eller vad man nu ska kalla det men annars riktigt god och balanserad!
Som de flesta stouts så märker man inte av alkoholhalten speciellt mycket. 8,3% är bara gott

Drack själv en sån igår och jag tyckte nog också den var lite för torr, smakade nästan lite "brännt".
Hade gärna fått ha en gnutta mer sötma.

Founders KBS eller CBS däremot smakar helt klart bättre

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr*Gibson:

Drack själv en sån igår och jag tyckte nog också den var lite för torr, smakade nästan lite "brännt".
Hade gärna fått ha en gnutta mer sötma.

Bränt var ett bra ord, borde tänkt på det! Jo, håller med dig fullt ut faktiskt, även om den ändå var OK för mig. (jag gillar ju rökig whisky också osv, så...)

Skrivet av Mr*Gibson:

Founders KBS eller CBS däremot smakar helt klart bättre

Tror inte jag provat KBS! Den är ju inte helt gratis
(Även lite orolig över att det är romrussin enligt smakbeskrivningen, då det inte är min grej...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

En Kvarken Session IPA. Blir en lugnare kväll än i går på alkoholfronten.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Värmde upp med denna nu på båten hem till Muminland

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Jag blir inte kompis med imgur appen för fem öre...men efter lite omvägar så ville det tydligen.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av Roger W:

(Även lite orolig över att det är romrussin enligt smakbeskrivningen, då det inte är min grej...)

Har inte direkt upplevt att KBS:en smakar romrussin så jag tror inte du behöver vara särskilt orolig.

Om du inte redan sett kan jag annars rekommendera Sierra Nevada Narwhal och Oscar Blues Ten Fidy
som är aktuella nu på bolaget under Tillfälliga Partier.

Bra öl! Köp dem innan de tar slut!

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS