Permalänk

i5 vs ?

tjena då är de sommar och de betyder ny uppgradering på sommarn , nä men asså jag är suger på en i5 men är också nyficken på vilken amd processor som är antingen bättre eller jämnlika , alltså vilken amd processor som är bättre/lika bra som intel core i5 ! , mvh martin !

Permalänk
Medlem

AMD 8530 är nog den som har mest lik prestanda.

Permalänk
Medlem

det beror typ på vilken i5 du menar asså

Permalänk
Medlem

ursäkta mig, men snälla.. använd sökfunktionen? den stora diskussionen i dagsläget handlar om amd fx-8350 och intel i5 3570k.

Permalänk
Medlem

Tänk på att Haswell kommer ut till sommaren. Så en i5 4670K vs FX-8350 går nog till 4670K. Men det ryktas om AMD Steamroller mot slutet av 2013. Tror inte Steamroller kommer vara en revolution i CPU-världen så 4670K är nog smartast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Tänk på att Haswell kommer ut till sommaren. Så en i5 4670K vs FX-8350 går nog till 4670K. Men det ryktas om AMD Steamroller mot slutet av 2013. Tror inte Steamroller kommer vara en revolution i CPU-världen så 4670K är nog smartast.

Håller med, skulle köpt mig en 4670k om jag uppgraderade nu till sommaren.
Steamroller lär bara vara något bättre än Piledriver, kke lite bättre prestanda, lite bättre strömförbrukning etc. Så kör på en Haswell när dom släpps.

Freddie

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Håller med, skulle köpt mig en 4670k om jag uppgraderade nu till sommaren.
Steamroller lär bara vara något bättre än Piledriver, kke lite bättre prestanda, lite bättre strömförbrukning etc. Så kör på en Haswell när dom släpps.

Freddie

Man kan inte bara säga att det enda är bättre än den andra.
Allt handlar om hur smart du handlar med plånboken och vad du ska göra med datorn.

Personligen så tycker jag att en FX-8350 är ett smartare all-round val för gamers än en i5-3570K om man även vill streama eller kanske kolla live-stream på ena skärmen medans man spelar på den andra - multitasking dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

I concur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fleet_of_Mind:

I concur.

Tror du TS som knappt kan stava har stålar för det?
Påsklov för kidsen nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Tror du TS som knappt kan stava har stålar för det?
Påsklov för kidsen nu

True true Det finns olika "lager" av nördar.

Permalänk
Skrivet av djrockarm2:

tjena då är de sommar och de betyder ny uppgradering på sommarn , nä men asså jag är suger på en i5 men är också nyficken på vilken amd processor som är antingen bättre eller jämnlika , alltså vilken amd processor som är bättre/lika bra som intel core i5 ! , mvh martin !

vad har du i datorn nu?

Permalänk
Avstängd

min teori är att amd kommer bara bli bättre ju längre tiden går mot en i5 och om man tänker till hösten/vintern när det kommer lite mer tyngre bra trådade nya spel så tror jag en 8350 slår i5 på fingrarna i dom flesta spel men det är bara jag som spånar och jag kan inte spå framtiden
men i vilket fall så skulle inte någon märka skillnaden mellan en dator med i5 eller 8xxx cpu när man använder den