Kan jag göra på något sätt sluta drömma?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Kan jag göra på något sätt sluta drömma?

Jag Har sätt ett antal jobbiga grejer och vill helst bara sova ut. Vill inte drömma eller liknande då jag har fått problem typ. Finns det något jag kan göra?
Låter lite löjligt men det är ganska jobbigt psykiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av lucke100718:

Jag Har sätt ett antal jobbiga grejer och vill helst bara sova ut. Vill inte drömma eller liknande då jag har fått problem typ. Finns det något jag kan göra?
Låter lite löjligt men det är ganska jobbigt psykiskt.

Förslagsvis kilar du ner till vårdcentralen, säger att du har sömnproblem vilket leder till att du får Atarax och insomningstabletter samt en tid hos en kurator. Sammanlagt ungefär 1,5 inte särskilt ansträngande timmar som lönar sig i längden.

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Nej det går inte att blockera hur man drömmer, för det är hjärnans sätt att bearbeta något man upplevt.

Så det sättet som finns är nog att gå till en kurator/psykolog och reda ut sina problem och på det sättet få bort drömmarna.

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

Tillåt dig att drömma. Det kan var skitjobbig men behövs antagligen. Men du kanske vaknar så fort du börjar drömma och får otillräckligt med sömn, då tar du ovan skribenters förslag.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006

Jag rensade tråden på en diskussion om alkohol. Vi vet för det första inte hur gammal trådskaparen är eller något om dennes historik.

MVH
Moderator Shimonu