Jobbannons med krav må jag säga

Permalänk
Medlem

Jobbannons med krav må jag säga

Citerar en jobbannons

"
Kvalifikationer
Vi söker dig som har goda språkliga kunskaper i svenska, lägst betyg G eller motsvarande.
"

Ruggiga krav

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Ptja, allt fler skolelever lyckas ju inte prestera G i svenska nu för tiden. Så helt orimligt är det inte.

Permalänk
Medlem

Nä det är just vart skolan är på väg som jag tänkte på när jag såg jobbannonsen.

Privatisering i all ära, men INTE skolan.

Vi kommer konkurrera ihjäl varandra, sanna mina ord.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Känns som en sjysst motpol mot de flesta annonser som kör på:

"Vi vill ha dig som redan jobbar med det här på ett större företag, hos oss som är ett mindre företag så får du fler arbetsuppgifter och lägre lön. Vi ser helst att du har C och D körkort samt dyk cert"

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

och att sökande är 25år gammal med minst 10års arbetslivserfarenhet samt universitetsutbildning

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Du ska ha lätt för att klara av fler uppgifter än vad någon människa förmår, du blir aldrig stressad och du har arbetsmoral som en oxe. Meriterande om du talar flytande engelska, tyska, spanska, franska, ryska, mandarin, norska, finska, swahili och gärna göteborgska.
Dina arbetsuppgifter består av att under fullt eget ansvar utan chefsposition ta betydande beslut under noll uppsikt redan från början.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Anställningen är ett tidsbegränsat vikariat med provanställning.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk

Person med en master inom datavetenskap, dataingenjörprogrammet eller liknande utbildning sökes. Med i din ansökan ska du skicka med ett Hello world program i valfritt språk, vi kräver inte att du har skrivit koden själv, men det är en fördel för om du ska bli långvarig här att du själv har förmågan att googla fram koden.

Problemet idag är att juniorer kräver så jädra hög lön och varför då anställa juniorer i onödan?

Sedan den annonsen som ts pratar om så är det ett typisk hafsverk av någon som copy & paste från en annons där de krävde G i engelska.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Person med en master inom datavetenskap, dataingenjörprogrammet eller liknande utbildning sökes. Med i din ansökan ska du skicka med ett Hello world program i valfritt språk, vi kräver inte att du har skrivit koden själv, men det är en fördel för om du ska bli långvarig här att du själv har förmågan att googla fram koden.

Problemet idag är att juniorer kräver så jädra hög lön och varför då anställa juniorer i onödan?

Sedan den annonsen som ts pratar om så är det ett typisk hafsverk av någon som copy & paste från en annons där de krävde G i engelska.

Höga ingångslöner för nyexade är inte problematiskt för storföretag då de kan stå för lönen samtidigt som de fortbildar personen med företagsspecifikt humankapital. vilket inte ökar personens marknadsvärde. Småföretag har ju förstås inte den möjligheten men bortsett från då ingenjörsvärlden så blir det hela ofta vansinnigt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)