Sony prissätter två nya UHDTV med 4K-upplösning

Permalänk
Melding Plague

Sony prissätter två nya UHDTV med 4K-upplösning

Två nya tv-apparater med 4K-upplösning är på väg ut från Sonys fabriker. Nu tillkännages prissättningen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kosta inte de första serien platt-tv så här mycket? Detta lär ju sjunka till en rimlig summa om 2-5 år

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Ser ju verkligen trevligt ut. Det är också trevligt att Sony verkar försöka stoppa in lite bättre ljud i TV:n, vilket har varit en riktig svaghet på många LED-belysta LCD-apparater. Prislappen är hög precis som förväntat. Nu återstår bara en riktig lansering av det här formatet så att priserna sjunker till mer humana nivåer!

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Samtidigt tillkännager Sony den nya mediaspelaren FMP-X1 4K, som levereras med tio filmer i "riktig" 4K-upplösning. Filmerna som medföljer är Bad Teacher, Battle: Los Angeles, The Bridge of River Kwai, The Karate Kid (2010), Salt, Taxi Driver, That's My Boy, The Amazing Spider-Man, The Other Guys och Total Recall (2012). Hela paketet kostar 545.88€, motsvarande cirka 6 000 kronor inklusive moms.

Intressant filmsamling de skickar med. Taxi driver är ju rätt bra men resten skulle jag inte betala många kronor för.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Jo, första platt tv plasma som kom kostade ca 50k. En kompis pappa köpte sådan. Hade t.om. bara SCART och när vi spelade xbox eller tittade på eurosport och somnade hade den bränmärke i tv efter loggan. Tog alltid flera dagar innan den försvann.

Tror om ca 2år kommer det finnas 46-55" runt 20k klassen som är helt ok. Jag som var sugen att köpa en ny tv.
i-landsproblem igen...

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Det här gör ju en nyfiken på om kanske PS4 kommer stödja UHD. Spännande!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att internethastigheterna hänger med i detta upplösningsrace.
Knappast att en 100 MBit lina kan streamea 4K upplösning.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Yay for 4k! men huuu vilka skitfilmer

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

Billigt och Bra! får nog vänta några år innan de blir dags

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Det var ju inte alls så farligt som man väntat sig. Det känns ju lovande inför framtiden. Borde alltså vara rimligt pris på dem om 2-3 år eller så.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som tycker att det ser ut som en stor iphone?
Jag skulle inte vilja sätta upp en sådan på väggen i alla fall....

Permalänk

Om ps4 kommer stödja 4K så blir det ett givet köp!

Permalänk
Medlem

Undrar om Youtube ingår

Permalänk
Entusiast

Billigare än jag hade väntat mig, men det ska nog sjunka till åtminstone en tredjedel innan det känns aktuellt.

Permalänk
Medlem

Inte så himla farligt pris. Lär dock vänta ett tag innan man köper en UHDTV

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Dataskärmar med 4K är nog en realitet om sisådär 50 år. Jo jag vet att Eizo gör några men vem har lust att slänga ut 200k?

Permalänk
Medlem

Faktiskt billigare än jag förväntade mig, ändå så kommer ju priserna förhoppningsvis stagnera något under nästa år.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kul läsning! Nu rör det på sig!

Permalänk
Medlem

Hade inte varit fel.... fast vid valet av en ny tv eller mat till familjen i nästan ett år känns det lite svårt att prioritera tvn:)

Men kul att det händer lite och faktiskt kul att det är Sony.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Nu finns det faktiskt skärmar en "vanlig dödlig" kan köpa, kul. Inom 5 år kommer det vara ner rätt långt:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaspjut:

Om ps4 kommer stödja 4K så blir det ett givet köp!

Bara för film men det var kanske det du menade.

Permalänk
Medlem

Så groteskt fult med högtalarna, förstör hela intrycket, imo.

Jag tvivlar starkt på att någon som köper en TV för 43 000 kr använder högtalarna som sitter i TVn och inte redan har ett ordentligt, påkostat, ljudsystem.

Priserna var dock väldigt mycket lägre än jag förväntade mig för 4K-upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbanj:

Någon mer än jag som tycker att det ser ut som en stor iphone?
Jag skulle inte vilja sätta upp en sådan på väggen i alla fall....

haha exakt, såg förjävligt ut med de där högtalarna på sidorna...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Nu börjar de ju snart bli rimligt, 30k känns som smärtpunkten.

Permalänk

Vad är nästa steg?

Permalänk
Medlem

De får släppa ett vettigt format först som stödjer 4K så ska jag fundera på det. Bluray räcker ju inte till.
En projektor med 4K hade inte varit fel.

Permalänk
Entusiast

Faktiskt inte så hemskt dyrt med tanke på att det är de första (?) 4K-apparaterna, kan ju bli ett rimligt köp om 2 år! Någon som kommer ihåg vad de första "Full-HD/1080p"-TV:erna kostade? Skulle vara roligt om någon kommer ihåg

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Helt ärligt så vill jag inte ha en 4k. Bara i 1080 blir många filmer b-iga, även bra storfilmer, man kan se att vissa saker är kulisser och att vissa grejer är plast snarare än tung metall. Men jag kan förstå meningen för stora projektorer och tv-spel (dock finns ingen GPU ens till kommande konsoler som kan driva 4k, aldrig i livet, förutom om grafiken körs på low/lowmedium)

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk

[QUOTE="larssa87;13408625"]Jo, första platt tv plasma som kom kostade ca 50k.QUOTE]

jag var i Stockholm på någon affär när plattTV var ultrafärskt och de kostade ca 120k så 50k stämmer inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbanj:

Någon mer än jag som tycker att det ser ut som en stor iphone?
Jag skulle inte vilja sätta upp en sådan på väggen i alla fall....

Bilden är felaktig. Den ser inte alls ut så på deras websida.

http://www.sony.se/hub/4k-tv?cpint=123456789