Markosgames är igång igen, denna gång med multimediashopen.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Markosgames är igång igen, denna gång med multimediashopen.com

Ville bara varna för att Markosgames är igång igen. Lurades förra året av denna skojare och efter många långa utdragna månader av lögner och löften så orkar jag inte längre. Nu är det en polissak och jag får acceptera att mina pengar är borta. Men vill varna andra.

Chippade en xbox hos honom förra året. Hämtade boxen och betalade några dagar senare, men när jag kom hem så var inget gjort. Kontakt fick man bara om man hotade med polisanmälen. Att ringa, mejla eller använda formuläret på hemsidan var meningslöst. De gånger jag ändå fick kontakt med honom så var han full av ursäkter och skyllde på andra, men lovade att han skulle komma förbi med pengarna. Nu har jag väntat fyra eller fem gånger på att han skall dyka upp vid tidsbestämda tillfällen utan att något hänt.

Så en varning!!! Undvik att handla från honom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Feb 2007

Då ska vi kolla upp detta.

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Jag känner igen designen på den där sidan från en annan sida

[Workstation] [i7 3770K | Sabertooth Z77 | EVGA GTX 1080 SC WC | AX1200 | 16GB DDR3 | 1TB 850 Evo]
[Server/NAS] [ESXi] [Xeon E3-1275 V3 | Silverstone DS380 | 16GB DDR3 ECC | 8 x WD RED 3TB | LSI MEGARAID 9271-8I]
[Bärbar] [Macbook Pro Retina 15 2017 | 1TB SSD | 16GB Ram]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Feb 2007

Hittar inte Multimediashopen på allabolag?

Däremot hittar man en förjävla många gamla trådar från 05-07 om hur de scammat sina kunder. Hur många som var riktiga scam har jag inte satt mig i.

Någon mer som vet något?

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Om det nu är så att dom sköt sig dåligt under det gamla namnet så förstår jag verkligen inte varför dom går ut med att dom bytt namn från markosgames till multimediashopen på facebook

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2003

Domänamnet är i alla fall kvar. Går man till http://www.markosgames.com/ så kommer man till multimediashopen.

Main: Intel i5 2500K 3.8GHz TR HR-02 | Asus P8Z77 Deluxe | 16GB DDR3 | Jonsbo V7S | 750TI | Seasonic X460

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2002

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Tja dessvärre är dummerjönsen avstängd så inga underhållande upptåg från honom inte

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Har också haft med honom att göra, slutade med att jag satt på hans andra jobb i 4 timmar och väntade på honom. Och fick väl typ göra detta i 2 dagar för att han skulle ge tillbaka min xbox som han hade pajat när jag ville ha tillbaka den.

Hade inte killen näringsförbud eller nåt sånt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åtvidaberg
Registrerad
Jul 2007

Tyvärr går det ju inte göra något åt detta samhällsproblem som gång på gång lurar kunder. Det är väl det han lever för, och han inser att han kan bete sig hur som helst och klara sig.

Han borde får stå på ett torg och skämmas tycker jag iallafall

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

i5 7600k@5ghz / Gigabyte Z270K3 / 16gb DDR4@3200mhz
Gigabyte 1060GTX G1 ROCK 6G / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av Ang3r:

Tyvärr går det ju inte göra något åt detta samhällsproblem som gång på gång lurar kunder. Det är väl det han lever för, och han inser att han kan bete sig hur som helst och klara sig.

Han borde får stå på ett torg och skämmas tycker jag iallafall

Klart det går att göra något åt, tyvärr är alternativen olagliga...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003

Undrar hur lång tid det tar innan ett nyreggat konto kommer in och höjer butiken till skyarna?

Speldator : 3570K OC - mItx i ett Node- 16GB fläskig ram - MSI 750ti
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHML
Registrerad
Dec 2010

Numera dålig koll på saker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Haha, en sann klassiker i repris!

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Gosse! Att folk orkar hålla på och försöka alltså! Ska se till att hålla mig borta från honom!

☢ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎥 Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 HTC U11+
🎧 Cowon Plenue J • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Llängst ner på sidan står det "© 2011 Marko's Games"

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2007

Kan inte låta bli kommentera men det står man handlar med okunnig personal.

http://www.multimediashopen.com/index.php?route=information/i...

Citat :
Kunden i fokus
Vi bäst på att pressa priser men vad är priset om inte kunden är nöjd. Med hela 15 års erfarenhet inom Mobiltelefoni och Tv-spel så kan vi redan skriva att vi har svaret på din frågor. Det bäddar för att du inte bara köper en produkt med okunnig personal. Du köper den med allt ifrån service, support, lånekonsoler / lånetelefoner. Ja vi tar även hant om konkurrenternas kunder. Vi vill även tilläga att när du handlar hos Multimediashopen så strävar vi för att du som kund skall vara nöjd till 100%

Spelar http://wurmonline.com/, Broar är live, skepp fått nytt utseende. 21:a oktober steam Wurm Unlimited

Sammanfattning i trådstart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
De_dust
Registrerad
Okt 2011

Ha! , roligt Markos..YOU NO GIEF UP?! , aja...tycker bara synd om hans grymt dåliga namn samt att han inte
fattar att han inte ska ha med elektronik att göra

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av deppen:

Citat :
Kunden i fokus
Vi bäst på att pressa priser men vad är priset om inte kunden är nöjd. Med hela 15 års erfarenhet inom Mobiltelefoni och Tv-spel så kan vi redan skriva att vi har svaret på din frågor. Det bäddar för att du inte bara köper en produkt med okunnig personal. Du köper den med allt ifrån service, support, lånekonsoler / lånetelefoner. Ja vi tar även hant om konkurrenternas kunder. Vi vill även tilläga att när du handlar hos Multimediashopen så strävar vi för att du som kund skall vara nöjd till 100%

Måste bara få höra efter, det här med "Vi bäst på..". Hur är det, är dom flera i "firman", eller är det bara en person som försöker driva verksamheten men ändå kallar sig för "vi" för att det ska låta bra ?
Kanske inte någon stor sak i sig, men jag kände bara att jag var tvungen och fråga.

Och sen, det ska väl ändå stå "Vi är bäst på att pressa priser men vad är priset om inte kunden är nöjd." Eller ?

💀 Stationär: Intel Core i5-4460 | ASUS B85M-GAMER | HyperX Fury 1600MHz 8GB | Geforce GTX 1080 8GB | Samsung EVO 850 250GB + WD Blue 2TB | Windows 10 Home 64 | Acer G276HL 27" & ASUS VG278HE 27"
💀 Stationär 2 Intel Core i5 3350P | 16GB DDR3 | Nvidia Geforce GT 610 | Windows 10 Home 64 | WD 3TB
💀 Stationär 3: Intel® Core™ i5-4460 | 8GB DDR3 | Nvidia Geforce GTX 960 | Windows 10 Home 64 | SSD 128 GB | HDD 1TB
www.detspokar.se | www.livohelvete.se | info@detspokar.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Liv&helvete:

Måste bara få höra efter, det här med "Vi bäst på..". Hur är det, är dom flera i "firman", eller är det bara en person som försöker driva verksamheten men ändå kallar sig för "vi" för att det ska låta bra ?
Kanske inte någon stor sak i sig, men jag kände bara att jag var tvungen och fråga.

Och sen, det ska väl ändå stå "Vi är bäst på att pressa priser men vad är priset om inte kunden är nöjd." Eller ?

"Express reparation"
"Kostnadfri"
"låne telefon"

http://www.multimediashopen.com/index.php?route=product/categ...

Tja, vad ska man säga

Dock var det en halvrolig beskrivning av SGS3. Han lär ha skrivit det själv antar jag?
http://www.multimediashopen.com/index.php?route=product/produ...
"Inte på skoj utan för att det är väldigt kul" :>

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
De_dust
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Mocka:

"Express reparation"
"Kostnadfri"
"låne telefon"

Tja, vad ska man säga

Dock var det en halvrolig beskrivning av SGS3. Han lär ha skrivit det själv antar jag?

herregud..människan..att han inte skäms :S , "Paypal verified" märket borde man inte kunna trycka på den för att bli ledd till en paypal sida ? , det är ju bara en bild här >>

"Try n buy i Göteborg

Vi kör ut din beställning inom 24 timmar samt installerar och testar varan på plats. Detta frakt alternativ är helt kostnadsfritt för dig som bor i Göteborg med omnejd. OBS att detta erbjuder vi endast vid köp av konsoler och tillbehör samt avhämtning av konsoler för modifikation eller reparation av mobiltelefoni. Betalning sker kontant vid leverans." låter jätte bra men så grymt oseriöst..

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av deppen:

Citat :
Kunden i fokus

Hahaha, älskar den här biten i citatet:

Citat:

Det bäddar för att du inte bara köper en produkt med okunnig personal.

PS. Finns inte ens en kontaktsida, vilket också får många köpare att tänka om då det krävs att det finns en kontaktformulär nånstans alternativt adress dit man kan skicka frågor, men här finns ingenting sådant alls. DS.

Canon 6D • Canon EF 50/1.4 USM • Canon EF 85/1.8 USM • Canon EF 200/2.8 L II USM • Samyang 14/2.8 ED AS IF UMC • Samyang 24/1.4 ED AS UMC • Triopo C-158 • Triopo MX-1327 • iOptron SkyTracker V2
FlickrFacebook

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Vill minnas likt andra att han har näringsförbud.
Är det därför en sida riktad till privatpersoner saknar all relevant företagsinfo som man MÅSTE skriva ut?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011

Skrämmande att ni beställer något från honom.

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Säffle
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av semmel:

Skrämmande att ni beställer något från honom.

Du kanske ska läsa tråden en gång till om du seriöst tror att någon handlar hos honom?

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Mocka:

"Express reparation"
"Kostnadfri"
"låne telefon"

Tja, vad ska man säga

Jag förstår inte hur någon skulle kunna beställa något från en sida med invandrarsvenska som beskrivning. Så jäkla oprofessionellt

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av Qrush:

Du kanske ska läsa tråden en gång till om du seriöst tror att någon handlar hos honom?

Tyvärr finns det alltid någon oinsatt som blir lurad.

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||