Köpråd hörlurar 599kr

Permalänk
Medlem

Köpråd hörlurar 599kr

Hej har funderat på att skaffa mig ett par hörlurar på Kjell o Co (där jag har ett presentkort som jag vann på 500kr)

står mellan dessa 2 lurar:

Sennheiser HD-429
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/horlurar-headset/hor...

Shure SRH240
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/horlurar-headset/hor...

någon som har erfarenhet av dem? lutar mest åt Shure lurarna för min del men vill höra åsikter om dem båda

Permalänk
Medlem

Sennheiser känns väl bäst på pappret

Permalänk
Medlem

Shure gör riktigt bra in-ear men vanliga hörlurar vet jag inte så mycket om från dem. Sennheiser är ju aldrig fel dock, om du gillar ljudet i dem. Men om du ska köpa på Kjell för de pengarna verkar du inte ha så mycket att välja på, så jag hade nog sagt Sennheiser så blir du nog inte besviken iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Shure gör riktigt bra in-ear men vanliga hörlurar vet jag inte så mycket om från dem. Sennheiser är ju aldrig fel dock, om du gillar ljudet i dem. Men om du ska köpa på Kjell för de pengarna verkar du inte ha så mycket att välja på, så jag hade nog sagt Sennheiser så blir du nog inte besviken iaf

nej synd att dem inte har bättre sortiment :/ får ta och fråga om jag får prova båda

någon mer som har erfarenhet av dessa lurar?

Permalänk
Forumledare
Skrivet av Von_OttO:

nej synd att dem inte har bättre sortiment :/ får ta och fråga om jag får prova båda

någon mer som har erfarenhet av dessa lurar?

Vad ska du ha lurarna till? Mobil, datorn, stereon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Vad ska du ha lurarna till? Mobil, datorn, stereon?

datorn främst.

Permalänk
Medlem

Hej, jag jobbar på Kjell & Company som säljare. Jag skulle rekomendera dig Shure lurarna. Sitter betydligt skönare på huvudet, basen är mer påtaglig. Sennheiser's mellanregister är väldigt bra men kan tappa bas, känns även lite stickiga i diskanten.

Detta är MIN åsikt och inget som säger att det är så. Går du in i närmaste butik och frågar om du får prova dom så ska det inte vara några problem. Förutsatt att dom finns i laget förstås.

Permalänk
Medlem

Jag har själv inte hört någon av dem, men Shure-lurarna verkar vettiga.

http://www.ljudochbild.se/test/shure-srh-240

Permalänk
Medlem

Jag skulle gått på Shure, billiga Sennheiser lurar har inget vidare rykte även fastän deras dyrare varianter hör till det absoluta toppskiktet. Att basen anses mer påtaglig i omdömet ovan bedömer jag som positivt eftersom billiga lurar brukar ha svårt att få pondus i ljudet, vilket jag tycker är oerhört viktigt även fast jag inte är någon basshead.

En outsider är AKG K-618 om dom har den, verkar uppskattad av många. Andra lurar för ungefär samma pengar som är väldigt bra är Creative Aurvana Live! och Sony MDR-ZX700 men dom finns nog inte på Kjell.

Permalänk
Medlem

Blev Sennheiser lurarna och är riktigt nöjd! sitter lagomt hårt på huvudet och ger ett bra ljud (lite svag bas dock)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

Blev Sennheiser lurarna och är riktigt nöjd! sitter lagomt hårt på huvudet och ger ett bra ljud (lite svag bas dock)

Roligt att du är nöjd