Permalänk
Medlem

Hej hopp! Nu så här 13 år senare, vad säger ni nu om DW? Bra eller mindre bra? Tycker det känns väldigt omständligt och bökigt. Dock betalar jag för det varje månad i min Adobe CC-prenumeration så egentligen skulle jag gå över till det och lämna PageSpinner (html-editor för Mac).

Permalänk
Inaktiv

Dreamweaver är bra både för nybörjare och för dom som kodar allt själv.
Men rekommenderar Visual Studio Code som man vill ha en gratis och bra kodeditor.

Permalänk
Medlem

Skummade igenom tråden o såg att någon rekommenderade Vim eller Notepad etc. Sett detta upprepande gånger när jag läst liknande trådar. Vad är ens poängen att rekommendera dessa för en nybörjare?

Permalänk

@Lokso:

Skulle nog säga att det är bättre att lära sig använda, typ notepad eller liknande i början, för att lära sig alla grunder.

Men för att lära sig, kan jag inget annat än varmt och helhjärtat rekommendera:
https://www.codecademy.com/learn

Bästa sidan åtminstone för mig att hålla kodning och liknande igång i huvudet , det är rätt skönt att köra igenom ibland och fräscha upp minnet!

Visa signatur

[ASUS X99-DELUXE] - [i7 5960X] - [48 GB Corsair Dominator Platinum] - [ASUS ROG 780TI] - [ Kingston HyperX Predator 480GB PCI-E ] - [ 12TB 4x3TB WD RED SERIES ] - [Some SSD ~1TB] - [ASUS ROG PG278Q] - [Corsair AX1200i] - [Corsair Hydro Series H115i]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokso:

Skummade igenom tråden o såg att någon rekommenderade Vim eller Notepad etc. Sett detta upprepande gånger när jag läst liknande trådar. Vad är ens poängen att rekommendera dessa för en nybörjare?

Jag gissar på nån form av elitism

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av carbonprogrammer:

@Lokso:

Skulle nog säga att det är bättre att lära sig använda, typ notepad eller liknande i början, för att lära sig alla grunder.

Jag håller med att det är bra att lära sig grunderna. Men att förvärra hela upplevelsen för en nybörjare med vim känns ju bara konstigt för mig. Det är i mina öron som att säga till en högskoleelev som ska skriva en rapport att använda laTex istället för word. Då måste hen först lära sig laTex o sen lära sig rapport skrivandet. Varför inte bara rekommendera en IDE som hjälper så mycket de går istället? Behöver ju inte göra det svårare än vad det är, eller?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lokso:

Jag håller med att det är bra att lära sig grunderna. Men att förvärra hela upplevelsen för en nybörjare med vim känns ju bara konstigt för mig. Det är i mina öron som att säga till en högskoleelev som ska skriva en rapport att använda laTex istället för word. Då måste hen först lära sig laTex o sen lära sig rapport skrivandet. Varför inte bara rekommendera en IDE som hjälper så mycket de går istället? Behöver ju inte göra det svårare än vad det är, eller?

Du får tänka på att frågorna är 13 år gamla också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Skummade igenom tråden o såg att någon rekommenderade Vim eller Notepad etc. Sett detta upprepande gånger när jag läst liknande trådar. Vad är ens poängen att rekommendera dessa för en nybörjare?

jag tycker dock att frågan handlar om vad man menar med "nybörjare"

1. aldrig hållt på med det, men är intresserad att "lära mig"
2. aldrig hållt på med det, men är intresserad att "göra" (helst utan att behöva lära mig några grunder)

wisywyg eller wordpress är perfekt i 2a fallet

men i 1:a fallet är det alltid en ren textredigare och google.com (html, css och js-- i den ordningen) som gäller enligt mig