Counter-Strike 1.6. Svart bild vid start

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Counter-Strike 1.6. Svart bild vid start

Hej, jag köpte Counter-Strike 1.6 i steambutiken, jag installerade och laddade ned spelet. När jag sedan öppnar spelet kommer bilden med de två gubbarna på skärmen i ca 0.5 sekunder, sedan blir allt svart, och det ända jag ser är min muspekare. När jag drar med muspekaren på sidorna kommer det ljud, som när man drar över alla menufunktioner i spelet. Ljudet funkar men inte bildskärmen på spelet (köpte det igår). Jag har också de senaste uppdateringarna till mitt grafikkort, GTX 680. Om någon har haft samma problem och löst det, snälla hjälp mig, hittar massor på google, men det hjälper ej.
Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Garang
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Benjaminhej:

Hej, jag köpte Counter-Strike 1.6 i steambutiken, jag installerade och laddade ned spelet. När jag sedan öppnar spelet kommer bilden med de två gubbarna på skärmen i ca 0.5 sekunder, sedan blir allt svart, och det ända jag ser är min muspekare. När jag drar med muspekaren på sidorna kommer det ljud, som när man drar över alla menufunktioner i spelet. Ljudet funkar men inte bildskärmen på spelet (köpte det igår). Jag har också de senaste uppdateringarna till mitt grafikkort, GTX 680. Om någon har haft samma problem och löst det, snälla hjälp mig, hittar massor på google, men det hjälper ej.
Tack på förhand!

Testa att installera om CS.

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av azz0n^:

Testa att installera om CS.

Har redan gjort det, men det funkar inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

En polare åt mig hade samma fel som du beskriver. Jag hjälpte honom igenom att ändra på detta i nvidia control panel
http://www.question-defense.com/wp-content/uploads/2010/08/nv...
Kom inte riktigt ihåg vilket altenativ jag valde men det är bara pröva.
Hoppas det löser ditt problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Har du provat -nofbo i launch options?

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.