Funderingar om Quizcore

Permalänk

Funderingar om Quizcore

Hej!
Vet ej om det här är rätt ställe så om det inte är det får gärna en mod flytta den :D. Jag har lite funderingar om quizcore, dom har 19st recensioner på prisjakt alla utom 2 har varit perfekt så dom verkar ganska bra, dom har lägst priser på sakerna jag är intresserad av men inget är i lager, det jag undrar är om någon här på swec har handlat där och hur det gick, och beställer dom sakerna när man lagt sin order? För det ser ut som allt dom har är slut.
Tack för alla svar

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

tackar,dom verkar bra:D

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Hej!
Vet ej om det här är rätt ställe så om det inte är det får gärna en mod flytta den :D. Jag har lite funderingar om quizcore, dom har 19st recensioner på prisjakt alla utom 2 har varit perfekt så dom verkar ganska bra, dom har lägst priser på sakerna jag är intresserad av men inget är i lager, det jag undrar är om någon här på swec har handlat där och hur det gick, och beställer dom sakerna när man lagt sin order? För det ser ut som allt dom har är slut.
Tack för alla svar

Köpte processor och grafikkort därifrån. Trots att det stod "Ej på lager" så fick jag varorna inom 3 arbetsdagar.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Skrivet av HCOC:

Köpte processor och grafikkort därifrån. Trots att det stod "Ej på lager" så fick jag varorna inom 3 arbetsdagar.

ok, dom har riktigt bra priser så det kanske blir ngt köp:)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Man lär sig mycket om ett företag genom att läsa deras köpavtal:
"12.2 Tvister angående tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor och därmed sammanhållande rättsförhållanden skall avgöras av skiljemän enligt svensk lag. Om vid tvist värdet av vad som yrkas uppenbart inte överstiger tio gånger det vid tiden för påkallande av skiljeförfarande gällande basbelopp enligt lagen (1962:381) om allmän försäkring skall tvisten avgöras av ensam skiljeman som på parts begäran utses av Stockholms Handelskammare."

Jag skulle inte vilja ha att göra med ett företag som försöker tvinga in konsumenter i en skiljenämnd. Detta betyder att om du inte godtar ARN (12.1) så måste du ta det till skiljenämnd. Ett mål som avgörs i skiljenämnd går normalt sätt inte under ett sex-skiffrigt belopp i rättegångskostnader och ofta över en miljon.

Skiljedomsklausuler i avtal med konsumenter är oskäliga enligt 36§ Avtalslagen med bakgrund av Europarådets direktiv 93/13/EEG 5 april 1993 om oskäliga villkor i konsumentavtal, bilaga punkt q, som tar särskilt upp begränsning av konsumentens rätt att gå till domstol eller vidta andra rättsliga åtgärder så som ett exempel på ett oskäligt villkor i avtal med konsument.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett 7970 därifrån för ett år sedan nu och det var inga problem då och har inte hört något dåligt om dem sedan dess så skulle nog vilja säga att de är helt okej.