Focusrite Scarlette + THX 2.1 Surround?

Permalänk

Focusrite Scarlette + THX 2.1 Surround?

Hej gott folk!

Köpte mig ett Focusrite Scarlette 2in4 häromdagen men har bara kunnat köra med hörlurar hittills. Har ju inga monitorer nämligen men kan jag kanske koppla Focusrite via line out till mitt THX 2.1 system och få ut ljudet den vägen eller måste jag ha två monitorer?? Vill inte gärna förstöra något i onödan genom att testa mig fram.

Just nu har jag alltså integrerade ljudkortet för uppspelning och det ljudet kommer ut genom THX systemet, medans när jag spelar in så har jag hörlurar via Focusrite och det ljudet hör jag direkt genom lurarna. Vore skönt att få ut ALLT ljud genom samma system.

MVH

Permalänk
Medlem

Vad är det för thx-system du har?
Kan du inte koppla högtalarna via line out på focusriten? I så fall så får man kanske ha nån adapter.

Permalänk

Det är ett THX 2.1 surround system. Kan ju koppla line out från Scarlette till baslådan på THX men blir det inte knas då eftersom ljudkortet har en "försärkrare" i sig ock att sedan koppla den till surround systemet som också är en förstärkare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av McDronjak:

Det är ett THX 2.1 surround system. Kan ju koppla line out från Scarlette till baslådan på THX men blir det inte knas då eftersom ljudkortet har en "försärkrare" i sig ock att sedan koppla den till surround systemet som också är en förstärkare?

Jag frågade vad det var för högtalare dvs märke och modell.
Nej det blir inget knas,vet inte vad du menar med förstärkare.

Permalänk

Jaha jag som missuppfattade Det är Logitech

Permalänk

Går det bra tror du att koppla in line out från Scarlette till baslådan/förstärkaren på Logitech systemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av McDronjak:

Går det bra tror du att koppla in line out från Scarlette till baslådan/förstärkaren på Logitech systemet?

Ja det går bra.

Permalänk

Tack oyegie för hjälpen! Det ordnade sig !