Hjälp till dk leveling :D

Permalänk
Medlem

Hjälp till dk leveling :D

Hej!

Nu har jag tänkt att börja levla igen. Jag har haft en paus i någon vecka nu.

Nu när jag ska levla vill jag testa levla som frost death knigth. så nu har jag några frågor jag behöver svar på.

1. Vilka skills används för pve?

2. Vilka skills andvänds på pvp?

3. Vilka talents funkar bäst för pve/pvp?

4. Hur gör jag för att använda skills på andra knappar än 0-9=?

5. Behöver man mer än 10 skills innan lvl 90?

det var allt för nu. Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson82:

Hej!

Nu har jag tänkt att börja levla igen. Jag har haft en paus i någon vecka nu.

Nu när jag ska levla vill jag testa levla som frost death knigth. så nu har jag några frågor jag behöver svar på.

1. Vilka skills används för pve?

2. Vilka skills andvänds på pvp?

3. Vilka talents funkar bäst för pve/pvp?

4. Hur gör jag för att använda skills på andra knappar än 0-9=?

5. Behöver man mer än 10 skills innan lvl 90?

det var allt för nu. Tacksam för alla svar

1. De flesta.

2. De flesta.

3. http://www.wowpopular.com/Death+Knight/Talents Testa lite, ta de som känns bäst.

4. Exit > Key Bindings > Bottom/Right Action Bar 1/2 > Klicka på de slots du vill binda, ange knapp.

5. Behöver, nej. Fast det blir nästintill olidligt att inte ha tillgång till nästan alla spells.

Du lär dig bäst genom att spela och testa. Tänk på att lägga fram alla spells, läsa och förstå vad de gör samt att experimentera.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Ett tips som DK är att köra så mycket random dungeons du kan.
För nästan varje level du ökar så finns en dungeon om väntar med ett gäng quests.
Och testa köa som både DPS och tank för det är lite olika vad som behövs just för stunden.

Permalänk

1. Levla som blood, använd bloodboil och deathstrike för så låg downtime som möjligt. Kör ENDAST instance om det är en ny och du har quests i den. Köa som tank, du kommer göra mest skada ändå pga din aids som en DK sprider.

2. Antar att du snackar om arena i första hand. Beror på komp du kör. Om du kör med en Spriest eller lock så UH. Eller kör UH bara. Håll aids uppe på alla targets så ofta du kan.

3. Se ett och två.

4. Läs vad Pertanbus sa.

5. Nej. Du kommer dock ha det förjävligt i Outlands pga Xserver men sen lugnar det sig. Spamma bara icy touch, plaguestrike och bloodboil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:
  1. De flesta.

2. De flesta.

3. http://www.wowpopular.com/Death+Knight/Talents Testa lite, ta de som känns bäst.

4. Exit > Key Bindings > Bottom/Right Action Bar 1/2 > Klicka på de slots du vill binda, ange knapp.

5. Behöver, nej. Fast det blir nästintill olidligt att inte ha tillgång till nästan alla spells.

Du lär dig bäst genom att spela och testa. Tänk på att lägga fram alla spells, läsa och förstå vad de gör samt att experimentera.

Skrivet av Melodylekfull:

1. Levla som blood, använd bloodboil och deathstrike för så låg downtime som möjligt. Kör ENDAST instance om det är en ny och du har quests i den. Köa som tank, du kommer göra mest skada ändå pga din aids som en DK sprider.

2. Antar att du snackar om arena i första hand. Beror på komp du kör. Om du kör med en Spriest eller lock så UH. Eller kör UH bara. Håll aids uppe på alla targets så ofta du kan.

3. Se ett och två.

4. Läs vad Pertanbus sa.

5. Nej. Du kommer dock ha det förjävligt i Outlands pga Xserver men sen lugnar det sig. Spamma bara icy touch, plaguestrike och bloodboil.

Först av allt måste jag tacka för svaren

sen undrar jag bara om det är värt att köpa 2 st 1h. jag har 37 stacks av ghost iron ore att sälja. så jag borde ha råd med 2st 1h. men vad borde jag har för stats på dem?

Permalänk

Kör 2h.

Permalänk
Medlem

ok tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:
  1. De flesta.

2. De flesta.

Skrivet av Svensktiger:

Ett tips som DK är att köra så mycket random dungeons du kan.
För nästan varje level du ökar så finns en dungeon om väntar med ett gäng quests.
Och testa köa som både DPS och tank för det är lite olika vad som behövs just för stunden.

3. Se ett och två.

4. Läs vad Pertanbus sa.

Hej igen!

Jag bara undrar om key bindings, jag har razer deathadder mus. Går det göra så man kan använda knappen 'z' till 3 olika skills? Alltså z1, z2, z3 berrpned på vilken knapp jag trycker på

Permalänk
Skrivet av Matsson82:

Hej igen!

Jag bara undrar om key bindings, jag har razer deathadder mus. Går det göra så man kan använda knappen 'z' till 3 olika skills? Alltså z1, z2, z3 berrpned på vilken knapp jag trycker på

är det en knapp på musen eller Z på tangentbordet ?

är det på tangent bordet så kan du endast binda Z till ex. Shift+Z Ctrl+Z och Alt+Z men är det någon speciel knapp på musen kan du säkert binda den hur du vill med mjukvaran

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

är det en knapp på musen eller Z på tangentbordet ?

är det på tangent bordet så kan du endast binda Z till ex. Shift+Z Ctrl+Z och Alt+Z men är det någon speciel knapp på musen kan du säkert binda den hur du vill med mjukvaran

så om jag använder mjukvaran så det blir shit och ctrl på knapparna så borde det gå tack bara att testa

Permalänk
Medlem

Är ingen DK-expert men en fördel jag annars hört gällande blood-DK + dual-wield är att blood worms då kan spawnas oftare. För varje slag man gör ger chans till worm och med dual-wield slår man helt enkelt oftare.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Tyckte att Unholy DW DeathKnight var ballt när jag körde ^^

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | RX 9070XT Pulse | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB
| Hyte Revolt 3| EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Tyckte att Unholy DW DeathKnight var ballt när jag körde ^^

fick det tipser av min kompis ska testa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson82:

fick det tipser av min kompis ska testa det

Körde det när Dk var nytt, vet inte hur Unholy med Dw är bra just nu.

Har hört en del att det har blivit nefat och sånt. Men om det är sant så satsa på Frost Dw i 90 ^^

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | RX 9070XT Pulse | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB
| Hyte Revolt 3| EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av valiant:

Är ingen DK-expert men en fördel jag annars hört gällande blood-DK + dual-wield är att blood worms då kan spawnas oftare. För varje slag man gör ger chans till worm och med dual-wield slår man helt enkelt oftare.

God tanke men med tanke på hur talents och allt sånt scale:ar nu i MoP så kommer du ALDRIG att dö när det bara krävs 2-3 bloodboil och lite aids (dots) i stort sätt för att döda packs med mobs upp till cataclysm. Vad gäller high end PvE kan jag inte uttrycka mig om.

Permalänk
Medlem

Dw funkar väl enbart som frost

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Det funkar inte alls bra, 2handat ska man ha i både Blood och Unholy, frost vinner lite mer på one handers när du är 90 och har bra gear.

Permalänk

Hej! Jag har själv DK lvl 90, gäller det questa, kör med 2hand frost specc. Men snabbare om du kör blood och köra instance hela tiden som tank.

Visa signatur

Chassi: Corsair 6500X - Processor: AMD Ryzen 9 9900X - Moderkort: Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE - Kylning: Corsair iCUE Link Titan RX RGB 360 Vit - Raminne:G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Trident Z5 Royal Neo Guld AMD EXPO - Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming White OC - Nätagg: Corsair RM750x Shift 750W Vit - M.2: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB x2

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync