Programmera om "vanliga" knappar på Logitech-tangentbord?

Permalänk
Inaktiv

Programmera om "vanliga" knappar på Logitech-tangentbord?

Jag funderar på att köpa ett nytt tangentbord, och undrar därför om man kan programmera om alla knappar. T.ex. så att skift+8 blir ett euro-tecken eller om G-knappen ska skriva ut ett y.

Går det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon133239:

Jag funderar på att köpa ett nytt tangentbord, och undrar därför om man kan programmera om alla knappar. T.ex. så att skift+8 blir ett euro-tecken eller om G-knappen ska skriva ut ett y.

Går det?

Med rätt programvara går det på alla tangentbord. Logitech tillhandahåller dock ingen sådan mjukvara.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

G-knapparna kan programeras så att de ersätter en knapp eller ett snabbkommando på skrivbordet. t.ex Ctrl+C=G6 Dock vet jag inte om de kan ersätta ett tecken. ska kolla

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Kan tänka mig att det borde finnas någon "Homemade Macro-software" eller så, testa att googla lite på liknande

Permalänk
Inaktiv

Jag tänkte om man kan köpa ett av Logitechs "Apple-tangentbord" och sedan ställa om knapparna så att det är windowslayouten för dollar-tecken måsvingar etc. Det måste gå på något vis va?