Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
svedala
Registrerad
Jan 2011

Världskonflikter

Hej, jag ska skriva ett paper i skolan om någon konflikt i världen. Jag är väldigt intresserad av ekonomi och de ekonomiska problemen som finns här i världen, så jag tänkte skriva om det. Så jag önskar att någon skulle kunna komma med lite tips om något intressant ämne inom detta, som t.ex. Valutakrig etc.
Tack på förhand! 😊

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av lucaslindholm:

Hej, jag ska skriva ett paper i skolan om någon konflikt i världen. Jag är väldigt intresserad av ekonomi och de ekonomiska problemen som finns här i världen, så jag tänkte skriva om det. Så jag önskar att någon skulle kunna komma med lite tips om något intressant ämne inom detta, som t.ex. Valutakrig etc.
Tack på förhand! 😊

CFA francen är intressant i konfliktförebyggande syfte

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
svedala
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Huzzbutt:

CFA francen är intressant i konfliktförebyggande syfte

Jag ska kolla in detta, tack så mycket!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2002

Nordkorea kan ju vara intressant att studera också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jun 2006

En rätt bra sammanfattning om 10 mer eller mindre kända konflikter http://www.foreignpolicy.com/articles/2012/12/27/10_conflicts...

Du måste dock registrera dig för att läsa tror jag men det är gratis och om du är intresserad av de ämnena så är artiklarna på sidan bra.

Simlärare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av ronnylov:

Nordkorea kan ju vara intressant att studera också.

Det är ingen konflikt, det är bara högermedia som vinklar Nordkoreas hintar om att USA ska sticka från Sydkorea.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2002

Formellt sett har Koreakriget inte upphört, det är bara vapenvila sedan 1950-talet någon gång.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av lucaslindholm:

Tack på förhand! 😊

Tyskland på 30-talet är ganska intressant. Se Hitler: The Rise of Evil för inspiration.

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W