Se ifall kort är överklockat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2010

Se ifall kort är överklockat

Hej!

Som rubriken lyder undrar jag ifall man på något sätt kan se ifall ett grafikkort är överklockat eller har varit överklockat?

Vad brukar oftast ligga bakom ifall ett grafikkort helt plötsligt börjar lagga vid spel?

ty

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av JohanGashi:

Hej!

Som rubriken lyder undrar jag ifall man på något sätt kan se ifall ett grafikkort är överklockat eller har varit överklockat?

Vad brukar oftast ligga bakom ifall ett grafikkort helt plötsligt börjar lagga vid spel?

ty

Ta och ladda ner:http://www.techpowerup.com/downloads/SysInfo/GPU-Z/, Gpu-z visar frekvenser etc, sen tar du och kollar på frekvenserna, och ser om dom är normala(Gemför dom emot t.ex. inets info.).

Och är det samma spel på samma inställningar som det laggar på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av JohanGashi:

... eller har varit överklockat?

Nej, det kan du inte.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av JohanGashi:

Hej!

ty

Köp aldrig begagnat så vet du att det inte är överklockat

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Då överklockning i regel sker mjukvarumässigt så går det inte att upptäcka

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av JohanGashi:

Hej!

ty

Om det börjar lagga efter t.ex. 1 minut och har flytit på fint innan det så skulle jag säga VÄRME:

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P