punkbuster bf3 premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

punkbuster bf3 premium

Hej

Finns det någon som kan hjälpa mig. Helt plötsligt får jag detta meddelande hela tiden

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'Dogie_sthlm' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrA.exe

Har provat at uppdatera men allt ska vara ok säger pb.

Tacksam för tips

Micke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Googla på "RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrA.exe" men misstänker att PnkBstrA.exe helt enkelt inte startar korrekt. Har för mig jag löste det (dock med PnkBstrB) genom att hitta processen, stänga av den (om den ens finns) och avinstallera PunkBuster helt och hållet och starta om datorn. Sen installera du om PunkBuster och kör man setup programmet samt lägger till BF3 så borde det fungera. Kör även installationsprogrammet i Admin mode för att vara säker.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Hade precis samma problem, det verkar som om det inte går att installera den fulla klienten från deras hemsida om man inte går in här; http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsvcfaq.php och seden trycker på "here"

Hej

hittade detta tips, nu fungerar det igen

tackar