Vill spela större game's i ArmA, samt vill lära mig hur man spelar "Scenario"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Vill spela större game's i ArmA, samt vill lära mig hur man spelar "Scenario"

Tjabba!

Ursäkt den luddiga rubriken, men det jag försöker att säga är att jag har sett flertalet filmer på vår kära Youtube där det är väldigt många som spelar stora Scenario spel, och jag skulle väldigt gärna vilja vara mer och spela, det är bara de att jag vet inte riktigt vart jag skall leta, är det kanske någon här på Swec som spelar sådana lite mer seriösa games som man kan få haka på och spela med? Jag har både Arma II OA samt Arma III Beta.

Har väldigt lätt att lära mig samt lätt att anpassa mig, skulle vara sjukt kul att hitta lite rutinerat folk att spela med samt lära sig av

Tack på förhand
Linkus

CPU: Intel 2600k @ Stock | CPU-Kyl: Schyte Infinity | GPU: Nvidia GTX680 2GB @ 1,2GHz | RAM: Corsair XMS3 @ 1600MHz 4x4GB | MB: Asus P8P67 Deluxe | Chassi: Define R3 | SSD: Samsung 840 512GB | PSU: Corsair HX 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Mar 2011

Du vill nog vända dig till en arma 2 klan, vet att en av de större svenska klanerna heter SSG. Som fokuserar på taktik spel, du hittar säkert fler om du googlar efter arma 2 klaner.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002

De flesta större grupperna finns tillgängliga via BIS-forumen i klan-sektionerna, där du kan läsa deras introduktioner och krav, samt ställa frågor. Det är väl inte direkt någon som har gått över seriöst från A2 till A3 än, utan det är mest strö-spelande tills full-versionen släpps.

Den största svenska klanen är som sagt Swedish Strategic Group som kör sina stora uppdrag varje söndag, med full kompani-struktur och radio-kommunikation. Dom ställer dock lite krav på medlemmarna, så det är inte bara att hoppa in när som helst om det var det du tänkte.
Sen finns det ett antal internationella motsvarigheter att välja på också som tex ShackTactical och GOL, om du fixar det engelska språket dvs.

Klaner för Arma2/OA

Klaner för Arma3

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av olle360:

Du vill nog vända dig till en arma 2 klan, vet att en av de större svenska klanerna heter SSG. Som fokuserar på taktik spel, du hittar säkert fler om du googlar efter arma 2 klaner.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar tackar skall kika lite!

Skrivet av Mr. Bravo:

De flesta större grupperna finns tillgängliga via BIS-forumen i klan-sektionerna, där du kan läsa deras introduktioner och krav, samt ställa frågor. Det är väl inte direkt någon som har gått över seriöst från A2 till A3 än, utan det är mest strö-spelande tills full-versionen släpps.

Den största svenska klanen är som sagt Swedish Strategic Group som kör sina stora uppdrag varje söndag, med full kompani-struktur och radio-kommunikation. Dom ställer dock lite krav på medlemmarna, så det är inte bara att hoppa in när som helst om det var det du tänkte.
Sen finns det ett antal internationella motsvarigheter att välja på också som tex ShackTactical och GOL, om du fixar det engelska språket dvs.

Klaner för Arma2/OA

Klaner för Arma3

Jo jag förstod att det kommer att vara krav på en, men som sagt man måste börja någonstans Skall helt klart kika in alternativen!

Tack så mycket

CPU: Intel 2600k @ Stock | CPU-Kyl: Schyte Infinity | GPU: Nvidia GTX680 2GB @ 1,2GHz | RAM: Corsair XMS3 @ 1600MHz 4x4GB | MB: Asus P8P67 Deluxe | Chassi: Define R3 | SSD: Samsung 840 512GB | PSU: Corsair HX 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Linkus:

Tackar tackar skall kika lite!

Jo jag förstod att det kommer att vara krav på en, men som sagt man måste börja någonstans Skall helt klart kika in alternativen!

Tack så mycket

Det måste inte vara så stora krav på dig. Jag kan tipsa om Anrop.se som är en svensk Arma-community. Jag blev medlem där när Arma3 Alphan släpptes och har lirat med dom sen dess. Varje söndag hålls en stor operation. Sen Arma3 släpptes har deltagandet varierat mellan 25-50 spelare på dessa operationer. Då det är en community och inte en klan så är kraven på dig inte så höga, du kan vara med så ofta eller så sällan som du vill. Vi spelar med ACRE och SFP(Swedish Forces Pack), en mod med svenska soldater som skapas av medlemmar i Anrop.

För att vara med på söndagsOPen behöver du bara registrera dig på sidan och välja en plats till nästa OP och komma in på TS en stund innan liret för att se att ACRE och allt fungerar som det ska. Diverse PVP-spel brukar hållas i innan den större operationen drar igång.

Några filmer från mina operationer med Anrop:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Toktotte:

Det måste inte vara så stora krav på dig. Jag kan tipsa om Anrop.se som är en svensk Arma-community. Jag blev medlem där när Arma3 Alphan släpptes och har lirat med dom sen dess. Varje söndag hålls en stor operation. Sen Arma3 släpptes har deltagandet varierat mellan 25-50 spelare på dessa operationer. Då det är en community och inte en klan så är kraven på dig inte så höga, du kan vara med så ofta eller så sällan som du vill. Vi spelar med ACRE och SFP(Swedish Forces Pack), en mod med svenska soldater som skapas av medlemmar i Anrop.

För att vara med på söndagsOPen behöver du bara registrera dig på sidan och välja en plats till nästa OP och komma in på TS en stund innan liret för att se att ACRE och allt fungerar som det ska. Diverse PVP-spel brukar hållas i innan den större operationen drar igång.

Några filmer från mina operationer med Anrop:

ddZ22jzsAPg

u1D-5ztv9kc

Det låter riktigt lockande! Skall HELT klart kolla dedär! Tack så mycket för tipset!