Windows 8.1 "Blue" kan återinföra startmenyn

Permalänk
Melding Plague

Windows 8.1 "Blue" kan återinföra startmenyn

En av de mest kritiserade förändringarna i Windows 8 är borttagandet av den klassiska startmenyn, men nu talas det om denna kan återkomma i nästa version av Windows.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är alltid trevligt om det finns med som val, även om jag inte saknar startmenyn på min bärbara så är det en av få saker som gör att Windows 8 fortfarande inte fått ta plats på den stationära.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd

Ser trevligt ut och skönt att höra, tycker att man ej ska behöva ladda ner start8 bara för att få menyn

Permalänk
Medlem

Tar de betalt för att uppgradera från 8 till 8.1 så blir det bojkott ändå.

Permalänk
Medlem

Alla som köpte start8...

Permalänk
Medlem

Försäljningen av Win 8 har inte gått bra för Microsoft läste jag

Jag kommer hålla mig till Win 7 så länge det går

Permalänk
Medlem

Då kanske det äntligen finns en anledning till att uppgradera.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Praise the lord! W8 här kommer jag!

Permalänk
Medlem

Då _kanske_ man funderar på 8.1 nästa gång då.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen den kommer tillbaka, då kommer jag uppgradera direkt. Windows 8 är bra i grunden bortsett från modern UI och avsaknaden av startmenyn i desktop. Microsoft borde åtminstone göra så man kan välja att ha den eller inte, så blir alla nöjda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Från början var jag helt emot Modern UI, men efter att ha använt det ett tag så är jag säker på en sak.
Får jag möjligheten att välja Modern UI eller klassiska Startmenyn, så kommer jag välja Modern UI.
Så länge man kan fortsätta köra alla program i desktop läge, som jag gör nu.

Permalänk
Snusfri

Idiotiskt om dom nu gör så då Modern UI är så fruktansvärt mycket bättre och smidigare än den gamla startmenyn.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Då _kanske_ man funderar på 8.1 nästa gång då.

Måste bara fråga, varför skriver folk understreck mellan vissa ord?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag kom.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Det skulle givetvis varit valbart från första början, förstår inte hur dom tänkte där.

Permalänk
Medlem

Men blä. Kan de inte arbeta med att utveckla det nya UI:t istället? Det enda som behövs är fönsterhantering som på skrivbordet.

Permalänk
Medlem

FAN VAD GÖTT

Visa signatur

http://hwbot.org/team/harder_faster_benchmarks/
mountain mods extended ascension,asus z9pe-d8,2xE5-2665 OC 2,65ghz,evga supernova 1000w,corsair ax1200i,4way 780 classified OC 1275mhz stock mem,dominator 32gb 1600mhz cl6 6-6-6-17,2x vertex3 120gb raid0,headphones dt990 250ohm
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/hah0pi-5.png[/img]

Permalänk
Medlem

De va på tiden!

Permalänk
Medlem

Det var ju därför jag väntade som W7 användare på det här.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bakgrund:

Måste bara fråga, varför skriver folk understreck mellan vissa ord? https://static.flashback.org/img/smilies2/whoco5.gif

För att man ska läsa det med en betoning.

OnT: Jag tycker åtminstone att man ska få välja om man ska ha ett tablet-anpassat system eller inte, en enkel checkruta hade inte varit för mycket begärt, startmenyn är en så liten del så varför inte bara slänga in den för dem som vill?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det bli intressant. Att Modern UI "försvinner" och startmenyn återinförs i Windows 8 är ungefär det som krävs för mig.

Det här bevisar att MS inte kan flumma till allt utan i slutändan måste lyssna på vad kunderna vill ha.

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 blir bara bättre och bättre för varje ryckte. Om allt stämmer kan det bli en uppgradering från Windows 7.

Permalänk
Medlem

Positivt! Då kanske man kan börja fundera på OS-byte... men Win 7 håller till Win 9...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Kommer detta bli en uppgradering som kommer att vara gratis för folk som redan har windows 8?

Permalänk
Medlem

Valbart är naturligtvis av godo, även om jag inte förstår varför man skulle tycka den plottriga startmenyn är bättre än startskärmen.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

För att man ska läsa det med en betoning.

OnT: Jag tycker åtminstone att man ska få välja om man ska ha ett tablet-anpassat system eller inte, en enkel checkruta hade inte varit för mycket begärt, startmenyn är en så liten del så varför inte bara slänga in den för dem som vill?

Jahaja, vad är det för fel på bold nu då?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Att det ska vara så j*vla svårt att fatta att folk vill ha en startknapp? Vilka negativa aspekter har en startknapp egentligen? Inga vad jag vet. Så varför dra ut på det och hålla på o vela så förj*vligt?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

Och nu kan de lika gärna ta bort ModernUI också??

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Tar de betalt för att uppgradera från 8 till 8.1 så blir det bojkott ändå.

Inte betalat för ett OS sen jag köpte en Laptop med XP.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Va gött då kanske man ska införskaffa Windows 8 ändå. Ett steg lyft för mig om Windows 8

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro