Permalänk
Avstängd

Fint bygge!

Permalänk
Medlem

Detta bygget är så sjukt grymt, både utseende- och utförandemässigt. Gillar din design med liggande moderkort och upphängningen för hårddisken. För att inte tala om reservoaren! Det hade varit otroligt snyggt att ha en gammal träback för 6 glasflaskor eller något där en av dem är reservoaren, vet dock inte riktigt hur det ska kunna implementeras i designen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BenZ:

På tal om ROST
Kolla detta underbara rost-hus
http://www.designworld.se/2012/12/26/hus-i-litauen-har-rost-fargad-exterior/interesting-house/

Idag skickades CAD ritningarna till PG Design för utsågning och svetsning. (Overkill jag vet)

I helgen skall virket sågas och förbereda lite små saker. Så nästa helg börjas det montera ihop saker

Men vilket jäkla hus! vill ha Det plus en pissvänlig tomt utan insyn från grannar

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

27/5-13

Tjabba, projektet tuffar på och jag kör så hårt jag kan för att det ska bli klart. Har kommit ganska långt nu så i nästa uppdate så är förhoppninsvis det klart.

Locket och sidorna har fått sina gångjärn fastskruvade, efter en dels funderande så va det dags. Jag har köpt "piano-gångjärn" som dom kallas.
Börjar att passa in den så den hamnar rätt.

Tejpade fast dom och sedan markerade vart hålen skulle hamna.

Så där. Vart ganska disktret iaf, så pass långt min kunskap och ork räckte.

Locket och sidorna är ett eget stycke. Ja, ni fattar om ni ser bilderna nedan..

200mm fläkten skruvades fast men först så anpassades kabellängderna och sleevades.

Min absolut första sleevning, kanske inte vart supersnygg men fyller sin funktion.

Använde O-ringar för att dämpa vibrationerna. Dock så tror jag att träet i sig dämpar en hel del.

Sedan monterades 200x200mm Phobya radiatorn.

Som ni ser har jag gjort egna upphängningar/infästningar. Lackade sprikband mattsvarta.

Så där!

Sedan skruvades lite fläktar fast.

Som ni sett på tidigare bilder så har en bullens-pilsner korv burk huserat i chassiet. Detta kommer bli som en sorts kabeluppsamlare. Denna ska stå på ett ställ med kabelrännor in och sedan ska få samma rost-look.
Jag började med att kapa ur botten.

Direkt så tänkte jag att jag måste se till att det inte blir vassa kanter så man inte skadar nå kablar eller så. Först så diskade jag ur den och vad hände då?...

Här ska den stå..ungefär..

Började knåpa ihop nå design..

Limmade ihop tre stycken plywood bitar.

Sedan så sågades den till efter limmet torkat.

Efter så sågades kabelrännorna ut.

Så dära!

Som ni ser på bilden så sågades och skruvades det dit fästen för burken.

Lite svart färg.

Sedan va det dags att 120mm radiatorn att skruvas dit. 120fläktarna sleevades och kopplades ihop.

Phobya fläktarna hade färdiga fästen ifall man vill sätta in dioder.

Så där ett färdigt kylpaket att skruvas dit.

Flask-reservoaren skulle ha lite mysig belysning.
Började med att limma ihop 2st utsågade plexibitar och spikband under för att fästa skiten. Detta kommer inte synas så därför är det inte så noga med utsågning.

Sedan borrades hål för dioderna.

Vart inte snyggt men fyller sin funktion.

Mysighetsfaktorn är hög! Tror denna varma orange färg kommer bli bra när det lyser upp flaskan.

Fläktkontrollern skulle fästas.

Nu ska äntligen som sista detaljerna få lite rost färg på sig. Började med metall-akrylen.

Och efter 2 baddningar med "Rapid-rust" syran så ca 3-4timmar senare så börjar det hända grejjor.

Burken hade sin innehålls och tillverkar text på sidorna samt att den va lite förblank. Nu ser den härligare ut!

Förhoppninsvis är projektet klart till nästa stora uppdate.

Stay tuned!

Dold text
Visa signatur

// Benz

Permalänk
Medlem

haha skönt meed bullens
fyndigt

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk

jäklar vad det ser bra ut!!

Permalänk
Medlem

[CENTER]Tack Aquatuning för snabb och bra support, rekomenderas!

[/CENTER]

Projektet tuffar på. Det är till 90% färdigt DOCK pga att pumpen va ett måndags exemplar så ska Aquatuning.se visa goodwill och ersätta den med en ny. Jag har satt ihop allt och det fungerar väldigt bra, det som återstår är att limma plexisidorna och fixa belysningen.

Stay tuned!

Visa signatur

// Benz

Permalänk
Medlem

Ursäkta för uppehåll i bygget. Skulle göra en stor uppdate nu men ser att alla bilderna som jag laddade upp via imageshack är helt uppfuckade?
Jag kan inte ens se dom i min profil på deras hemsida. Har testat två olika webläsare, win och osx samt på iphonen och ipaden.. Något tips?

Visa signatur

// Benz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BenZ:

Ursäkta för uppehåll i bygget. Skulle göra en stor uppdate nu men ser att alla bilderna som jag laddade upp via imageshack är helt uppfuckade?
Jag kan inte ens se dom i min profil på deras hemsida. Har testat två olika webläsare, win och osx samt på iphonen och ipaden.. Något tips?

tycker imgur fungerar bra annars

Permalänk
Medlem

Yay! Bilderna har kommit tillbaka! Då ska jag försöka fota datorn nån dag framöver så ni får se det slutliga resultatet.

Visa signatur

// Benz