Streamproblem, bara ljud i vänster öra?

Permalänk
Medlem

Streamproblem, bara ljud i vänster öra?

Hej! Först och främst vill jag bara säga att om tråden har hamnat fel får ni gärna flytta den, tror jag lyckades pricka rätt dock! Sökte även igenom forumet lite hastigt så jag inte postar något som folk redan fått hjälp med, men hittade inget.

Fallet är så att när jag streamar genom twitch.tv med OBS (Open Broadcaster Software) så är det något krångel med min mic. Jag använder ett Steelseries Siberia V2, men när jag pratar hör jag (och mina åskådare) bara min röst i vänstra örat. InGame audio hörs ur båda högtalarna, men just min röst verkar bara koncentrerat till vänstra högtalaren. Som ni förstår, av uppenbara skäl, är detta fruktansvärt jobbigt att lyssna på, och jag skulle gärna åtgärda problemet så man hör min röst i båda högtalarna. Det här problemet förekommer inte när jag spelar in med t.ex Fraps eller sitter på Skype, TS3 m.m, utan bara när jag streamar.

Jag har kollat inställningarna på OBS, men finns inget där som indikerar att min röst bara ska fokuseras på vänstra högtalaren. Jag har även kollat runt lite i datorn kring Inspelning/Uppspelning av ljud men har inte hittat något där heller.

Jag vänder mig alltså till er, den högre makten i hopp om att ni kanske har några idéer kring vad som kan vara fel. Om det är något jag missat att nämna som ni också vill ha reda på så fråga gärna. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Vågar man bumpa det här?

Permalänk
Medlem

Bumpar en gång till, för jag är desperat. T^T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalixen:

Bumpar en gång till, för jag är desperat. T^T

Man får inte bumpa.

Permalänk
Medlem

Oj, sorry. Läste igenom reglerna men stod inget om det vad jag kunde se. Får väl lära mig läsa bättre antar jag. Ajja.