Permalänk
Avstängd

Bugg i Afterburner?

Satt och lirade Bioshock Infinite när spelet plötsligt krashade och skärmen blev svart. Stod i några sekunder att den inte hade någon anslutning, innan jag kom tillbaka till skrivbordet där det stod att spelet hade slutat att fungera.
Det som är väldigt märkligt är detta:

'

Notera Power-nivån när spelet krashade. Är detta något som skadar mitt grafikkort, och bör jag akta mig för att det händer igen?

Grafikkortet är ett GTX 670. Eftersom Afterburner även slutade att läsa av temperatur och fläkthastighet så kan det bero på att programmet helt enkelt buggade.

Funderingar om detta, någon som kan klura ut varför anslutningen med skärmen till synes bröts bara för att spelet krashade?

Permalänk
Skrivet av Sim0nT:

Satt och lirade Bioshock Infinite när spelet plötsligt krashade och skärmen blev svart. Stod i några sekunder att den inte hade någon anslutning, innan jag kom tillbaka till skrivbordet där det stod att spelet hade slutat att fungera.
Det som är väldigt märkligt är detta:

http://i.imgur.com/70ewBxy.png
'

Notera Power-nivån när spelet krashade. Är detta något som skadar mitt grafikkort, och bör jag akta mig för att det händer igen?

Grafikkortet är ett GTX 670. Eftersom Afterburner även slutade att läsa av temperatur och fläkthastighet så kan det bero på att programmet helt enkelt buggade.

Funderingar om detta, någon som kan klura ut varför anslutningen med skärmen till synes bröts bara för att spelet krashade?

Notera "GPU usage MAX:" ... xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VeryMadMeatball:

Notera "GPU usage MAX:" ... xD

Hahaha jo det beror nog helt enkelt på att spelet kraschade, dock blir man ju inte gärna vara oförsiktig med en gpu för 3000+ kr...

Men varför ballade skärmen och mätningarna ur totalt av att spelet slutade att fungera?

Permalänk
Skrivet av Sim0nT:

Hahaha jo det beror nog helt enkelt på att spelet kraschade, dock blir man ju inte gärna vara oförsiktig med en gpu för 3000+ kr...

Men varför ballade skärmen och mätningarna ur totalt av att spelet slutade att fungera?

jadu, jag vet nog tyvärr inte.. verkar skumt om inte annat ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sim0nT:

Hahaha jo det beror nog helt enkelt på att spelet kraschade, dock blir man ju inte gärna vara oförsiktig med en gpu för 3000+ kr...

Men varför ballade skärmen och mätningarna ur totalt av att spelet slutade att fungera?

Har du provat å dra ner/upp volten?

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gforcegtx550:

Har du provat å dra ner/upp volten?

Nej, jag har inte pillat med volten överhuvudtaget. Borde jag köra kortet i standard-klocken? +50 och +250 borde ju iförsig inte vara några problem? :/

Permalänk
Medlem

Antingen kraschade bara spelet. Eller så kraschade det för att nvidias drivrutin krasade och då är det inte konstigt om vissa värden i övervaknings program ändras. Men det skadar ju inte att du updaterar till senaste afterburener för att vara säker på att den inte visar fel. Senaste är 3.0.0 Beta 9

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sim0nT:

Nej, jag har inte pillat med volten överhuvudtaget. Borde jag köra kortet i standard-klocken? +50 och +250 borde ju iförsig inte vara några problem? :/

Om man överklockar så bör man ju uppa volten lite, speciellt om man har ett strömhungrigt kort.
Själv kör jag med +131/131 på mitt 650Ti utan uppad volt.

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||