Fel på Razer kraken pro gaming, bytesrätt?

Permalänk

Fel på Razer kraken pro gaming, bytesrätt?

Hej sweclockers! Jag är ny här på sidan men blev tipsad av en kompis att skriva här om jag hade problem med allt inom datorer.
Nu är det så att jag beställde hem ett razer kraken pro gaming http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5691 ifrån maxfps.. När jag fick hem det så fungerade ljudet som det skulle men när jag skulle testa mikrofonen blev jag inte lika glad. Den fungerade inte, testade ändra lite i inställningar och så men till ingen nytta alls. Den har ju en split-adapter på kabeln för att man ska kunna använda både mic + ljud i samma uttag för t ex Iphones etc. Eftersom ljudet fungerade trodde jag det var något fel med splittern så jag skrev till deras support och fick ett rätt snabbt svar att de hade skickat ett nytt headset till mig eftersom jag anmälde problemet inom 30 dagar efter köp. Fick hem det nya headsettet men precis samma fel på detta. Märkte att det hördes lite i micen om jag i princip skrek i den, då gick det igenom lite ljud. Har googlat en hel del om detta och finns många fler med samma fel.

Skrev till supporten igen att jag hade samma fel och nu vill de ha tillbaka båda varorna innan det kan skicka mig någon annan produkt eller lösa det på något annat sätt. Då bestämde jag mig för att testa det i min brors desktop dator och där funkade både mic och ljud. Jag har en ASUS laptop och micen fungerar alltså inte på den. Testade även på min andra ASUS laptop och funkade inte där heller. Skummade igenom deras policy etc och såg att ifall jag skickar in headsettet och de testar och inte hittar något fel så skickar de tillbaka varan och även en testavgift på 200kr+frakt.

Någon som har handskas med deras support innan och vet hur det fungerar? Tror ni det skulle vara möjligt för mig att få ett annat headset för samma pris av de eller kommer de bara skicka tillbaka headsettet jag köpte från början och säga att det är funktionellt även fast jag säger att det inte funkar på min dator?

Btw, någon som vet hur man kan lösa detta fel på laptopen förresten? Kan det vara någon inställning som är helt fel eller är det att splittern inte fungerar på ett integrerat ljudkort i en laptop?

Sitter i en rätt knivig situation så uppskattar all hjälp jag kan få jättemycket!!

Tack på förhand!!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lindfors93:

Hej sweclockers! Jag är ny här på sidan men blev tipsad av en kompis att skriva här om jag hade problem med allt inom datorer.
Nu är det så att jag beställde hem ett razer kraken pro gaming http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5691 ifrån maxfps.. När jag fick hem det så fungerade ljudet som det skulle men när jag skulle testa mikrofonen blev jag inte lika glad. Den fungerade inte, testade ändra lite i inställningar och så men till ingen nytta alls. Den har ju en split-adapter på kabeln för att man ska kunna använda både mic + ljud i samma uttag för t ex Iphones etc. Eftersom ljudet fungerade trodde jag det var något fel med splittern så jag skrev till deras support och fick ett rätt snabbt svar att de hade skickat ett nytt headset till mig eftersom jag anmälde problemet inom 30 dagar efter köp. Fick hem det nya headsettet men precis samma fel på detta. Märkte att det hördes lite i micen om jag i princip skrek i den, då gick det igenom lite ljud. Har googlat en hel del om detta och finns många fler med samma fel.

Skrev till supporten igen att jag hade samma fel och nu vill de ha tillbaka båda varorna innan det kan skicka mig någon annan produkt eller lösa det på något annat sätt. Då bestämde jag mig för att testa det i min brors desktop dator och där funkade både mic och ljud. Jag har en ASUS laptop och micen fungerar alltså inte på den. Testade även på min andra ASUS laptop och funkade inte där heller. Skummade igenom deras policy etc och såg att ifall jag skickar in headsettet och de testar och inte hittar något fel så skickar de tillbaka varan och även en testavgift på 200kr+frakt.

Någon som har handskas med deras support innan och vet hur det fungerar? Tror ni det skulle vara möjligt för mig att få ett annat headset för samma pris av de eller kommer de bara skicka tillbaka headsettet jag köpte från början och säga att det är funktionellt även fast jag säger att det inte funkar på min dator?

Btw, någon som vet hur man kan lösa detta fel på laptopen förresten? Kan det vara någon inställning som är helt fel eller är det att splittern inte fungerar på ett integrerat ljudkort i en laptop?

Sitter i en rätt knivig situation så uppskattar all hjälp jag kan få jättemycket!!

Tack på förhand!!

Ett alternativ är att kontakta dem. Berätta läget och helt enkelt nämna att den verkar inte fungera med din laptop. Yrka på ångerrätten som ger dig möjligheten att få pengar tillbaka -minus fraktkostnaderna.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindfors93:

Hej sweclockers! Jag är ny här på sidan men blev tipsad av en kompis att skriva här om jag hade problem med allt inom datorer.
Nu är det så att jag beställde hem ett razer kraken pro gaming http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5691 ifrån maxfps.. När jag fick hem det så fungerade ljudet som det skulle men när jag skulle testa mikrofonen blev jag inte lika glad. Den fungerade inte, testade ändra lite i inställningar och så men till ingen nytta alls. Den har ju en split-adapter på kabeln för att man ska kunna använda både mic + ljud i samma uttag för t ex Iphones etc. Eftersom ljudet fungerade trodde jag det var något fel med splittern så jag skrev till deras support och fick ett rätt snabbt svar att de hade skickat ett nytt headset till mig eftersom jag anmälde problemet inom 30 dagar efter köp. Fick hem det nya headsettet men precis samma fel på detta. Märkte att det hördes lite i micen om jag i princip skrek i den, då gick det igenom lite ljud. Har googlat en hel del om detta och finns många fler med samma fel.

Skrev till supporten igen att jag hade samma fel och nu vill de ha tillbaka båda varorna innan det kan skicka mig någon annan produkt eller lösa det på något annat sätt. Då bestämde jag mig för att testa det i min brors desktop dator och där funkade både mic och ljud. Jag har en ASUS laptop och micen fungerar alltså inte på den. Testade även på min andra ASUS laptop och funkade inte där heller. Skummade igenom deras policy etc och såg att ifall jag skickar in headsettet och de testar och inte hittar något fel så skickar de tillbaka varan och även en testavgift på 200kr+frakt.

Någon som har handskas med deras support innan och vet hur det fungerar? Tror ni det skulle vara möjligt för mig att få ett annat headset för samma pris av de eller kommer de bara skicka tillbaka headsettet jag köpte från början och säga att det är funktionellt även fast jag säger att det inte funkar på min dator?

Btw, någon som vet hur man kan lösa detta fel på laptopen förresten? Kan det vara någon inställning som är helt fel eller är det att splittern inte fungerar på ett integrerat ljudkort i en laptop?

Sitter i en rätt knivig situation så uppskattar all hjälp jag kan få jättemycket!!

Tack på förhand!!

Detta problem hade jag också min bärbara, det problemet var att ljudkortet var för svagt för mikrofonen. Spelade ingen roll om jag maxade mikrofonen, det var för lågt för skype t.e.x
Testade även med DB booster(som finns i ljudinställningar i kontrollpanelen) men det hjälpte inte för mig, kan hjälpa för dig kanske ?
Det man kan göra som många andra också gör är att köpa ett externt ljudkort eller som jag gjorde, köpa ett headset som går via usb och inbyggt ljudkort.

Mvh