Fläkt/radiatorgaller för modding av chassi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2011

Fläkt/radiatorgaller för modding av chassi

Tjena!

Jag ska köpa ett chassi och jag har tänkt att göra något liknande som denna bilden:

Men nu är frågan: vart hittar man något sånt? Finns det någon online shop i sverige för detta eller någon billig shop i typ uk? Hittar inget bra och de jag hittar kostar mellan 400-1000kr, vilket enligt mig är sjukt! Det ska vara till just ett Corsair 800D, så som bilden visar, så skulle vara intressant att hitta något liknande. Hittade exakt den i USA för ca 350kr och då låg frakten på 350kr också. Hahaha.

Tack på förhand!

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | EVGA GTX 1080 Ti FTW3 | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | HUE+ & AER RGB | Acer Predator XB271HU 165Hz & BenQ XL2420T 120Hz | Logitech G933, G900, G810 & C922 | Xbox One Elite Gamepad | Windows 10 Pro | DXRacer BOSS

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar PUBG. Senaste videon hittar du här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007

Fläktgallret bara? 420 rad?

Det går ju att köra indviduella fläktgaller på varrje hål/fläkt.

Finns en massa varianter på fläktgaller med olika loggor osv typ, http://www.inet.se/produkt/8903356/revoltec-flaktgaller-80mm-...
Det där är till 80mm men för att få en idé om vad jag menar.

Finns förstås helt vanliga också.

Sen kan du ju köra nån slags ram runt det så det ser ut mera som en del av chassit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av thereal_twisted:

Fläktgallret bara? 420 rad?

Det går ju att köra indviduella fläktgaller på varrje hål/fläkt.

Finns en massa varianter på fläktgaller med olika loggor osv typ, http://www.inet.se/produkt/8903356/revoltec-flaktgaller-80mm-...
Det där är till 80mm men för att få en idé om vad jag menar.

Finns förstås helt vanliga också.

Sen kan du ju köra nån slags ram runt det så det ser ut mera som en del av chassit

Jo, kom att tänka på det! Såg lite videos på youtube. Men sen började jag att fundera på om man ska göra en egen ram och svetsa fast ett galler som man gillar på den och sen putsa till det lite snyggt så att det blir bra. Hm, många ideér...

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | EVGA GTX 1080 Ti FTW3 | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | HUE+ & AER RGB | Acer Predator XB271HU 165Hz & BenQ XL2420T 120Hz | Logitech G933, G900, G810 & C922 | Xbox One Elite Gamepad | Windows 10 Pro | DXRacer BOSS

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar PUBG. Senaste videon hittar du här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007

Absolut, det finns att köpa sånt galler typ, svårt att förklara. Men finns som plattor av ganska tätt alu galler tex. Eller som ett nät i metall snarare.

Typ sånt dom sätter i luftintag och i grillen på bilar om dom ghetto moddar bilen liksom. Om det hjälper dig att få en bild av vad jag menar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2011

Absolut, det finns att köpa sånt galler typ, svårt att förklara. Men finns som plattor av ganska tätt alu galler tex. Eller som ett nät i metall snarare.

Typ sånt dom sätter i luftintag och i grillen på bilar om dom ghetto moddar bilen liksom. Om det hjälper dig att få en bild av vad jag menar

Jag förstår precis vad du menar Haha, "ghetto moddar", sounds nice

Men jag har läst att denna ska vara uppskattad bland vissa moddare Hahaha, direkt från IKEA.

Jag ska kika vidare lite och se vad jag hittar! Detta var ju fett kul, haha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av CrazyAngel4You:

Jag förstår precis vad du menar Haha, "ghetto moddar", sounds nice

Men jag har läst att denna ska vara uppskattad bland vissa moddare Hahaha, direkt från IKEA.
http://www.ikea.com/se/sv/images/products/dokument-papperskor...

Jag ska kika vidare lite och se vad jag hittar! Detta var ju fett kul, haha.

Exakt nåt sånt, kostar typ gratis ocksså

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Exakt nåt sånt, kostar typ gratis ocksså

49:- och finns även i rosa !
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80153254/