Köpa datordelar i Turkiet?

Permalänk

Köpa datordelar i Turkiet?

Hej Hej, nu är det så att far min ska till Turkiet om ett tag, då hade jag tänkt att begära ett par saker av honom.

Men då kommer frågan om det är billigare med t.ex grafikkort i Turkiet, eller har dem ens sånt?

MVH Kai.

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaihai123:

Hej Hej, nu är det så att far min ska till Turkiet om ett tag, då hade jag tänkt att begära ett par saker av honom.

Men då kommer frågan om det är billigare med t.ex grafikkort i Turkiet, eller har dem ens sånt?

MVH Kai.

Tror inte de har datorer i Turkiet tyvärr. Har hört att Grekland har bra butiker, be din far ta en vända dit.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk

Jag har vart i Grekland väldigt mycket och har sett typ 2 datorbutiker. All elektronik är dyr också. Tror det är samma i Turkiet förutom att det finns mer fejk-grejer där!

Permalänk
Medlem

Åk till Turkiet och köp dig en redig 386:a, för det är vad som är på "toppskick" där..

Skämt åsido. Turkiet ligger utanför EU, dvs det kommer tullavgifter samt moms-tillägg när man kommer till Sverige igen.
En dator går inte obemärkt genom tullen direkt så glöm och dröm det. Köp hellre inom EU om du vill ha billigt och bekvämt. Finns billigare butiker i Tyskland bl.a. som du kan hitta på Prisjakt annars. Klicka på fliken "Internationellt" när du fått fram den produkten som du vill se mera på, på Prisjakt, så finner du även de utländska priserna på den.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain