Hjälp med val av email namn (Tips!)

Permalänk
Medlem

Hjälp med val av email namn (Tips!)

Hej!

Det är så att jag vill fixa en mail men det namnet jag vill ha är ganska kort och är redan upptaget.

Jag undrar nu om ni har några tips som låter professionellt som man kan ha före/mitten/efter namnet?

Det är ett gamingnamn. Jag har tänkt använda denna mailen till olika ställen så jag vill att det ska se/låta bra.

Permalänk
Inaktiv

Vill du att det ska se bra ut så använd "förnamn.efternamn@host.com" inte "gamingnick@host.com".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34061:

Vill du att det ska se bra ut så använd "förnamn.efternamn@host.com" inte "gamingnick@host.com".

men det ska inte vara min privata mail alltså det är min gaming mail. typ för twitch (ska försöka streama) så jag kan lägga ut min email etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

men det ska inte vara min privata mail alltså det är min gaming mail. typ för twitch (ska försöka streama) så jag kan lägga ut min email etc.

Jag skulle göra mailadressen såhär; tar Ollwee som ditt gaming nick då jag inte vet det riktiga:
contact.ollwee@host.com
stream.ollwee@host.com
ollweegame@host.com

Eller något - ser rätt okej ut och lätt att förstå. Smidigt om du breder ut dig och börjar ha andra saker med samma nick, då du kan ha esport.ollwee om du skulle börja med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Skrev lite konstigt men är riktigt trött - tips pp mail finns, behöver nog inte försöka sälja dem så att du tar dem de fyller dina krav enligt mig så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1LL33:

Jag skulle göra mailadressen såhär; tar Ollwee som ditt gaming nick då jag inte vet det riktiga:
contact.ollwee@host.com
stream.ollwee@host.com
ollweegame@host.com

Eller något - ser rätt okej ut och lätt att förstå. Smidigt om du breder ut dig och börjar ha andra saker med samma nick, då du kan ha esport.ollwee om du skulle börja med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Skrev lite konstigt men är riktigt trött - tips pp mail finns, behöver nog inte försöka sälja dem så att du tar dem de fyller dina krav enligt mig så!

Hallå!

Tack för svar. Det var faktiskt inte så dåliga tips

Vad menade du med "tips pp mail finns" ? förstod inte de, men tackar för hjälpen iaf. bra förslag . om du kmr på fler så skriv gärna!

Contact och "namn + game" var taget på det namnet jag tänkt använda, men stream."NAMN" funka samt "esport.NAMN".

Men funderar på o ta esport."NAMN". Det behöver väl inte betyda att man måste vara en professionell gaming spelare för att kunna ha ett sånt namn eller?

Jag menar jag spelar för skoj skull just nu men skulle gärna vilja starta streama lite o så. vad tycker du? kan man ha "esport" i sin mail utan att vara en pro spelare så att säga?

Permalänk
Medlem

själv äger jag tino.se domänen så möjligheterna att skapa epost konton utifrån den är oändliga

https://www.loopia.se/domannamn/ kan hjälpa dig över att se vilka domäner som är lediga.

Om man vill ha ett seriöst mail konto och inte villig att lägga 200 kr om året, så är man inte seriös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

själv äger jag tino.se domänen så möjligheterna att skapa epost konton utifrån den är oändliga

https://www.loopia.se/domannamn/ kan hjälpa dig över att se vilka domäner som är lediga.

Om man vill ha ett seriöst mail konto och inte villig att lägga 200 kr om året, så är man inte seriös.

så du har typ tino@tino.se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Just nu är den inställd så att om jag inte har en förinställd inställning att den specifika mailen skall gå till en annan adress så går den till min gmail.
DVS

x@tino.se > x@gmail.com
y@tinno.se => y@gmail.com

Resten går till z@gmail.com

Detta gör att jag kan vara fantasifull och hitta på en ny epost som passar tillfället bäst

Dock använder jag inte denna domän så mycket utan jag har den bara för att den kan vara bra att ha i framtiden och det är kul att ha den. Men skulle jag börja använda den så blir det nog mail@tino.se

Permalänk

Varför kan du inte ha din privata mail till twitch??

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Just nu är den inställd så att om jag inte har en förinställd inställning att den specifika mailen skall gå till en annan adress så går den till min gmail.
DVS

x@tino.se > x@gmail.com
y@tinno.se => y@gmail.com

Resten går till z@gmail.com

Detta gör att jag kan vara fantasifull och hitta på en ny epost som passar tillfället bäst

Dock använder jag inte denna domän så mycket utan jag har den bara för att den kan vara bra att ha i framtiden och det är kul att ha den. Men skulle jag börja använda den så blir det nog mail@tino.se

Ok, I see. Tack för svar!

Skrivet av Skuttokova:

Varför kan du inte ha din privata mail till twitch??

För att jag helt enkelt inte vill det. Eller så har jag nog redan använt min privata mail till ett annat twitch konto kommer inte ihåg
Men vill ha en särskild mail till just detta kontot som jag tänkt streama med. Lättare att komma ihåg som förknippas just med det användernamnet hade jag tänkt.