Permalänk
Skrivet av anon192230:

eftersom det blev en stor debatt om jag skulle ha kamera, så skippar jag helt enkelt det. jag tar någon rörelsesensor eller någon magnet sak. men jag vet ej riktigt vilken.

Klart du ska filma. Underbart sätt att sätta dit folk som snor grejer av dig.

Visa signatur

Hellre dö än fega.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MightyMag:

Läser du inte igenom ditt eget svar? Du får filma hur mycket du vill hemma hos dig. Grabben ska ju ffs filma inne i sitt eget rum. Han ska INTE filma i tvättstugan, trapphuset osv. där det rör sig andra människor som kan bli filmade och där PUL kan bli gällande. Detta är inte rocket surgery.

Läser du överhuvud taget varför han ska filma? Det inkluderar en annan människa och där träder PuL in

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

Varför nte bara skaffa handtag med kodlås?
Handtag med kodlås

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem

det finns dragsnören på marknader, dom brukar kunna vara grymt effektiva.....
särskilt om man ökar på laddningen lite.... dock så finns det en risk för att personen bli rätt chockad...

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Skrivet av Monsterspelaren:

han ville skrämma personen ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Monsterspelaren:

vill inte lägga ner så mycket pengar

Permalänk
Inaktiv

Det ska inte vara så stort men ändå seriöst så han slutar. och än en gång jag ska ej ha kameralarm! och INGEN attrapp av något slag

Permalänk
Skrivet av Widholm:

han ville skrämma personen ?

En tuta/siren hindrar inte folk från att ta saker. ett lås gör det.

Skrivet av anon192230:

vill inte lägga ner så mycket pengar

okej annars är dom väldigt bra. har sådana själv garaget.

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rinosaur:

Men idiot, då skulle det vara olagligt med webcams också menar du? Det där är en webcam.

Filmas en person utan sitt medgivande så ja, en webcam i sig är inte olaglig (det är ingen av dem), det är hur du använder den som spelar roll och han skulle ju ha den för att filma en annan person utan dess vetskap

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

Rigga dragsmällare så ska du se på fan.
http://www.buttericks.se/search.html?SEARCH=1&Search_Text=dra...

Apropå kameraövervakning så får du filma med dold kamera i privat utrymme hur du vill. Det känsliga är allmänna utrymmen. Du får filma med dold kamera i allmänna utrymmen om det är så dålig upplösning att den filmade inte kan identifieras. Men på mindre orter så kan även det falla på att man kan identifiera personen p.g.a. att den går på ett speciellt sätt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk

lås dörren?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schackmannen:

lås dörren?

och du tror ej att han kan låsa upp?

Permalänk
Skrivet av anon192230:

och du tror ej att han kan låsa upp?

säg bara åt han och sluta? och vill du skrämma han kan du väl bara sätta på dig en mask och stå bakom dörren och skrämma han, så spar du pengar

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schackmannen:

säg bara åt han och sluta? och vill du skrämma han kan du väl bara sätta på dig en mask och stå bakom dörren och skrämma han, så spar du pengar

  1. Han är nästan 20 år och kommer ej skrämmas av en mask!

  2. Har sagt till honom ett flertal gånger!

  3. Det ska inte vara på skämt det är alvarligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:
  1. Han är nästan 20 år och kommer ej skrämmas av en mask!

  2. Har sagt till honom ett flertal gånger!

  3. Det ska inte vara på skämt det är alvarligt!

Har du en webkamera ? Finns program du kan ladda ner som börjar spela in på när den känner av rörelse. Finns inga lagar på att du inte får filma inne i ditt egna rum så länge kameran inte är riktad mot ett fönster. Sen gömmer du bara kameran någonstans där den inte syns och låter din dator vara igång.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Skrivet av anon192230:
  1. Han är nästan 20 år och kommer ej skrämmas av en mask!

  2. Har sagt till honom ett flertal gånger!

  3. Det ska inte vara på skämt det är alvarligt!

Säg att du kommer polisanmäla honom om han inte slutar om det är så allvarligt

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Filmas en person utan sitt medgivande så ja, en webcam i sig är inte olaglig (det är ingen av dem), det är hur du använder den som spelar roll och han skulle ju ha den för att filma en annan person utan dess vetskap

Du får filma hur mycket du vill i ditt eget hem

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av Monsterspelaren:

En tuta/siren hindrar inte folk från att ta saker. ett lås gör det.

okej annars är dom väldigt bra. har sådana själv garaget.

Om jag minns rätt från att jag läste tråden tidigare visste han vem det var som tog grejerna och ville skrämma han/hon lite?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ahlen:

Har du en webkamera ? Finns program du kan ladda ner som börjar spela in på när den känner av rörelse. Finns inga lagar på att du inte får filma inne i ditt egna rum så länge kameran inte är riktad mot ett fönster. Sen gömmer du bara kameran någonstans där den inte syns och låter din dator vara igång.

Läs kommentarerna! ingen kamera!

Skrivet av Schackmannen:

Säg att du kommer polisanmäla honom om han inte slutar om det är så allvarligt

har gjort det man han fortsätter han nekar till att han har stulit av mig men sen efter ett tag får jag pengarna men det upprepas. tycker ni jag ska anmäla honom ?

Permalänk
Medlem

Är du snabb borde den här utrustningen passa perfekt

http://www.tradera.com/tradlost-larm-auktion_1607_180138220

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

Läs kommentarerna! ingen kamera!

har gjort det man han fortsätter han nekar till att han har stulit av mig men sen efter ett tag får jag pengarna men det upprepas. tycker ni jag ska anmäla honom ?

Ja, om du är hundra på att det är den personen så gör det. Vissa måste få smisk på fingrarna innan de lär sig.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nirnaeth:

Är du snabb borde den här utrustningen passa perfekt

http://www.tradera.com/tradlost-larm-auktion_1607_180138220

oh, kommer jag hinna göra ett konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

oh, kommer jag hinna göra ett konto?

Jadå, det är ju över en timme kvar, det tar inte så lång tid, kanske 20 min totalt.

Skapa ett konto du, det är inget som du lider av ens om du inte kommer köpa just den saken, du kan kolla lite bland dom sålda sakerna så ser du att det finns en massa larmutrustning till bra priser.

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nirnaeth:

Jadå, det är ju över en timme kvar, det tar inte så lång tid, kanske 20 min totalt.

Skapa ett konto du, det är inget som du lider av ens om du inte kommer köpa just den saken, du kan kolla lite bland dom sålda sakerna så ser du att det finns en massa larmutrustning till bra priser.

Tack! ska kika på det.

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Samtliga, det är inte ok att börja kalla någon namn och uttryck. Det är inte heller ok att hacka på någon annan och förlöjliga deras frågeställning. Om en person ber om hjälp:

  • Då hjälper vi dem.

  • Om ni inte vill, då behöver ni inte posta i tråden.

  • Om du tror att tråden inte är seriös, anmäl den till oss och låt bli att posta.

  • Om du ändå postar och bråkar i tråden, vad tror du blir konsekvensen?

Citat:

§ 1 Trivsel

För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på såväl internet som i det vardagliga livet.
§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Skärpning!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Du får gärna filma när du skrämmer honom

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Ja jag tycker du ska anmäla personen, är ju inte rätt att gå in hos andra och sno saker.
Men ett lowteck larm är ju bara att klämma fast ballonger i dörren och så när de öppnar så börjar de flyga runt.
Fick med ett munstycke i en kalle anka tidning när jag var liten som gjorde att ballongen förde ett jävla liv också.
Höll nog på att ge mamma en hjärtattack när hon kom in på rummet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

http://www.larmkollen.se/regler-for-overvakningskameror/

"Kameraövervakning i hemmet

Men vad gäller då för vanliga övervakningskameror inomhus som kopplas till hemlarmet? För privata, enskilda utrymmen krävs inget tillstånd. Som privat utrymme räknas bostäder, villatomter och till viss del även gemensamma utrymmen som källare och tvättstugor i hyreshus. Däremot är inte privata platser helt undantagna från lagar och förordningar.

Istället för lagen om allmän kameraövervakning gäller personuppgiftslagen (PUL) som hanteras av Datainspektionen. Det är sällan något man behöver fundera över när det gäller hemlarm i privatbostäder, men alla tillfällen när utomstående kan identifieras, i t.ex. entréer till flerfamiljshus och andra delade ytor faller under PUL."

http://www.lansstyrelsen.se/dalarna/Sv/manniska-och-samhalle/...

"Undantag – Privata hem och dylikt
Det krävs inget tillstånd för kameraövervakning i strikt privata/enskilda utrymmen eller områden såsom bostäder, villatomter, gemensamma utrymmen i flerfamiljshus som tvättstugor, källare, personalutrymmen eller andra utrymmen och områden på arbetsplatser dit allmänheten inte har tillträde.

Även när det inte krävs tillstånd till kameraövervakning enligt lagen om allmän kameraövervakning måste man beakta att bilder av utomstående personer som på något sätt kan identifieras utgör personuppgifter enligt Personuppgiftslagen, PuL. Som exempel kan nämnas kameraövervakning av källare, vindar, tvättstugor och trapphus/entréer i flerbostadshus. Beroende på hur personuppgifter behandlas kan sådan kameraövervakning falla under tillämpningen av PuL. Det är Datainspektionen som har tillsynsansvar över PuL. Datainspektionen har i flera beslut ansett att kameraövervakning av trapphus/entréer i de konkreta prövade situationerna inte varit tillåtlig enligt PuL."

Så du får inte filma vem som helst utan deras medgivande även i hemmet

Om du läser din länk (översta) så står det

Viktigt att upplysa om kameraövervakning

Något som ingen kommer ifrån är kravet på att upplysa om att ett område är kameraövervakat. Även om övervakningen bara sker på den privata tomten (där det inte krävs något särskilt tillstånd) är du skyldig att upplysa om att det finns kameror, enligt Länsstyrelsen. I princip går det lika bra att berätta för alla besökare att området är kameraövervakat, men ur praktisk synvinkel faller valet ändå på skylten.

Och om man läser hans inlägg så verkar personen ha tillgång till hans bostad/rum (eller olåst dörr?) och är då ej utomstående, dessutom hade han redan en skylt med kameraövervakning så han kan skaffa en och bara köra igång.
Sedan behöver du inte någon skylt utan kan upplysa personerna muntligt, sedan om han bryter sig in medans man är borta så får han väl skylla sig själv?!

EDIT:

Skrivet av Justbecause:

Filmas en person utan sitt medgivande så ja, en webcam i sig är inte olaglig (det är ingen av dem), det är hur du använder den som spelar roll och han skulle ju ha den för att filma en annan person utan dess vetskap

Läs din länk igen, du behöver ingen skylt utan du kan upplysa personer med röksignaler om du så ville.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Ta ett bilbatteri och dra till handtaget..då gör han nog inte om det ^^

Visa signatur

livscoach & tänkare