Acer Iconia W3 tar Windows 8 till 8 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonHolstein:

Men enligt dig är Nexus 7 det självklara valet för alla.
Uppenbarligen ser marknaden inte ut så.
Det finns helt klart andra faktorer som styr.
Om det handlar om vad andra har.
Eller att det finns någon killer app som folk vill ha.
Eller en överlägsen design (inte nödvändigtvis apple's).
Att den går att ringa med, att den har en penna, att den kommer med ett vettigt tangentbord, att det finns mycket intressanta tillbehör....

Folk väljer inte alltid det som har bäst prisvärde.
Och då Nexus 7 kompromissar på flera aspekter, så finns det självklart skäl för många att välja bort den och köpa något som passar dom bättre.
Hur prisvärt något än är, så om det inte är vad man söker/vill ha/behöver, så kan det vara det minst prisvärda man någonsin köpt.

För musiker som vill kunna använda sin surfplatta som verktyg så går Android bort.
Apple har bra midi och Audio stöd.
Windows med Asio har också hyffsat bra ljudstöd och Midi fungerar utmärkt som det är.
Android har uselt stöd vad gäller båda.

Ska jag köpa en Android tablet, så skulle jag köpa Galaxy Note 8.0 och med största sannolikhet även efter nästa Nexus introducerats, eftersom Google inte lär inkludera wacom-digitizer eller liknande. Inte lär ha någon funktion liknande Airview. Och det är absolut inte säkert att den kommer ha USB MHL+OTG heller.
Till iPad finns det en del intressanta syntar och mjukvara för att styra syntar.
Nexus 7, skulle inte göra mycket alls för mig.
Även om jag önskade att dom alternativen var billigare, så inser jag att vissa prylar kostar, så enkelt är det.

Om det kom en 8-tumsplatta med windows 8 och wacom digitizer, samma komponenter som den här sägs ha och 1280x800 upplösning eller högre med USB-otg port eller till och med fullstor och ett storleksmatchande tangentbord, så skulle jag nog utan större tvekan kunna lägga 6 000kr för den, just för att den skulle passa mina behov.

Det sa jag aldrig heller. Men om du tar 7 tums-klassen med priset 3000 och neråt
så är Nexus 7 riktigt riktigt bra. Vet inte om någon som inte var nöjd med den, möjligtvis
tycker en del att andra plattor är bättre, eller att dom föredrar andra storlekar men för priset
och storleken så är många nöjda.
Tänk efter vad dom flesta gör med sina plattor, kan N7/Android göra det? 99% av fallen tror jag att den kan.
Men det finns undantag som du sa en del vill kunna göra saker som kräver ett annat OS eller man kanske rentav
inte gillar Android alls av någon anledning. Det är samma sak som att många skaffar sig Windowsbaserade datorer
för att Windows har mer spel och program.

Permalänk
Medlem

1st beställd

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.