Bannad från Mw2, utan att ha använt fusk. Vilka kontaktar man?

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom men om han är vac bannad så gör det inte så mycket om du spelade med han igår, utan då är det en fördröjd ban. Ska läsa igenom imorgon så kan hända att detta redan varit uppe.

Skrivet av RambOFreAc:

Folk stavar som krattor här.
Använd honom, och inte han!
"Du får säga till han..."
"Dom får köpa nytt till han..."
För i helvete, snart blir det pisk om ni inte ger er!

honom köpte en bil. Honoms bil går fort.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palleralla:

Visste inte att det medföljde svenska lektioner i medlemskapet på forumet

Svenskalektionen, sorry var tvungen när jag fick läget.

OnT: Jag tycker verkligen att du ska försöka att skriva till Valve eller vem det nu är som håller i systemet. Är du helt säker på att han inte fuskat så kanske ni skulle kunna få tag på en IP där fusket "utfördes". Annars finns det nog inte så mycket ni kan göra tyvärr.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Man blir ju inte direkt VAC-bannad för att man har bra stats. Antingen har din polare fuskat eller så har väl någon kommit åt hans konto.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Man blir ju inte direkt VAC-bannad för att man har bra stats. Antingen har din polare fuskat eller så har väl någon kommit åt hans konto.

Håller med här, bans (om det inte är server admin bans) i de flesta FPS spel sker genom att, i detta fall VAC, hittar den skadliga koden som ett fuskprogram använder; Man bannar aldrig pga stats.

Så något av de här två alternativen är sanna: Antagligen är han en fuskare eller inte, men då har någon kommit åt hans konto.

Permalänk
Entusiast

Alltså, det är ett automatiskt system som bannar när det ser konstigheter i koden, det är inte någon som bannar honom bara för att någon unge har skrivit och klagat.

Hade jag varit i hans situation så hade jag först och främst bytt lösen på steam kontot och den kopplade emailadressen, sedan kontaktat Activision.

Skrivet av palleralla:

Visste inte att det medföljde svenska lektioner i medlemskapet på forumet

Vi har en guide http://www.sweclockers.com/forum/91-akademiska-amnen-arbetsli...

Synd att inte alla femteklassare här läser den. (Utgår ifrån att de flesta är i den åldern, det är inte precis raketforskning med han/honom och de/dem).

Tycker att guiden borde vara en del i registreringsprocessen.

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad från OT spår*

Rättningar av svenska språket och påföljande sidospår har raderats då det inte är ens marginellt topic i tråden. Om ni ska anmärka på någons språkanvändning så kan det göras bra mycket bättre så att inte trådens huvudämne spårar ur helt.

Begrips?

Citat:

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Jag läste mig till at VAC-bans är permanenta och aldrig lyfts, spelar ingen roll om man fuskar eller inte.

Det stämmer, mitt konto blev hackat av någon. han som hackade mitt konto började använda fusk vilket ledde till vac ban. Så när jag väl fick tillbaka var mitt kontot permanent bannat och de gjorde inget åt de, även hom det inte var jag som fuskade.

Jag var tvungen att göra ett nytt konto och förlora alla mina spel (några tusen)

Permalänk
Medlem

Nu spelar jag inte spelet i fråga, men kan det vara så att den bannade personen i fråga installerat någon till synes harmlös mod som får anti-fuskprogrammen att sparka bakut?

Som exempel tänker jag på Planetside 2 där t.ex. Flawles Widescreens ändringar av UI:n för att bättre passa ultra-widescreen inte gick att skilja från kod avsedd att fuska. Dock blev communityn förvarnad i det fallet, och Flawless han förekomma genom att plocka bort stödet från Planetside 2 innan någon blev bannad. Var väl av liknande skäl som DICE valde att förbjuda fixen som ändrade spelets blå färgton? Det gick helt enkelt inte att enkelt avgöra om ändrad kod i en klient var harmlös eller inte.

Permalänk
Administrativ avgift

Enda du kan göra är kontakta steam supporten (din kompis har ej samma ip som dig hoppas jag) där du säger att någon använde ditt konto.

Steg 2: byt pass email allt och ev installera om datorn med formatering för ev virus

Steg 3: följ supportens steg ge dom allt de vill ha och var trevlig

Steg 4: vänta på deras uttalande och acceptera det.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Han var för lat för att kontakta någon, så vi började lira på alteriw.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Är inte Steam som håller i avstängningarna verkar det som, jag blev här om dagen bannad från Black Ops 2. Utan att ha ändrat några stats eller använt någon form av wallhack/aimbot osv. Så jag hörde av mig till Steam om detta, då sa de att jag inte var VAC bannad, utan bara bannat för Black Ops 2 och att det är Treyarch som står för de avstängningarna, de verkar som om det är bara så att de använder sig av VAC för att upptäcka fuskare. De sa också att bans inte är något som görs något åt, även om de är felaktigt givna. Har man fått en ban är den permanent, oavsett om du inte fuskat. Eller om någon som hackat dig har använt fusket.

Jag letade tom runt ett tag efter någonstans att öppna en support ticket hos Activison eller ett telefon nummer att ringa för att reda upp idiotin. Men icke. Finns absolut INGENSTANS att höra av sig till activision för ordentlig support. Endast FAQ.

Permalänk
Medlem

Vi kom fram till att det förmodligen är lättast om han köper ett nytt MW2, men då uppstog en ny fråga. Måste man göra ett nytt steam acc då? Och räcker det med att avinstallera det, eller måste man göra något mer innan man installerar det nya?
Nån som vet?

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Du måste köra på ett nytt konto då ja.

Permalänk
Medlem

Kontakta steam support?
Klart Steam är hårda med VAC fuskare ska ju hängas.

Säger supporten att det inte är mycket att göra så måste han skapa ett nytt steam account och köpa Mw2 igen.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550