Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2011

mod av gtx 580 DCII fläktar

Hej, hade tänkt mej byta fläktar på mitt gtx 580 DCII till något tystare och skulle vilja ha lite råd om vad jag ska välja.
Har bestämt mig för att jag vill ha Noctua iaf men vet inte om jag ska välja 120 mm eller 92 mm och även om det ska vara PWM eller 3-pin anslutning? Undrar även till sist om det över huvud taget kommer att gå? ^^

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Feb 2012

Det skulle väl fungera med något ghetto-mod med buntband osv... Men DC kylarna är väl inte direkt könda för att vara högljudda? Om du verkligen vill ha något välpresterande så kan du ju köpa en helt ny kylare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2011

Nä vet men det är iaf den sista delen i min dator som gör ljud ifrån sig som jag stör mej lite på. Hade tänkt mej en ghetto-mod för kan fixa så det inte e så tydligt med kylaren behöver bara veta vad för typ av fläkt som e bäst

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Feb 2012

Prova fläktar med högt statiskt tryck som trycker luften genom kylflänsarna. Scythe Gentle Typhoon borde fungera.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Nov 2012

Scythe Gentle Typhoon är bäst vid tajta områden.

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2011

Jag skulle valt 92mm fläktar. Det har jag på mitt passiva 5750, det passar helt perfekt och är bara uppsatt med lite ståltråd genom kylflänsen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007

På dom andra ROG korten och även DC2 är det 100mm fläktar.

Arctics 92mm pro är som gjorda för det faktiskt, har kört dom på div. gpu kylflänsar. Dom bygger dock ganska mkt på höjden. Men om du plockar bort den enorma plåtlådan som fläktarna sitter i och sätter arctic fläktarna direkt på kylflänsen så kommer det inte bli tjockare än vad det är nu.

Dom finns både med och utan PWM, går tyst och fint aldrig haft vibrationer i en enda och har ganska många av dom i olika storlekar.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=441179