Använda Comhems Netgear CG3100 bara som router?

Permalänk
Medlem

Använda Comhems Netgear CG3100 bara som router?

Hej!

Ska byta från Comhem till Telia nu i dagarna då jag ska flytta. Jag ska be Telia brygga ut internettrafiken genom port 4 så jag kan använda en egen router då jag inte vet en enda Telia kund som inte har problem med Telias egna router.

Det jag tänkte fråga är om det är möjligt att använda Comhem modemet som bara router genom att stänga av modem funktionen på något sätt och skicka in internettrafiken på port 1 och sedan använda 2-4 + trådlöst för anslutning?

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Edit : Jag babblar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Hej!

Ska byta från Comhem till Telia nu i dagarna då jag ska flytta. Jag ska be Telia brygga ut internettrafiken genom port 4 så jag kan använda en egen router då jag inte vet en enda Telia kund som inte har problem med Telias egna router.

Det jag tänkte fråga är om det är möjligt att använda Comhem modemet som bara router genom att stänga av modem funktionen på något sätt och skicka in internettrafiken på port 1 och sedan använda 2-4 + trådlöst för anslutning?

Anser inte att det är en optimal router och får du detta att fungera kommer det aldrig hämta eventuella framtida mjukvaror som ev gör modemet bättre. Går iofs att koppla in modemet i ett comhem-uttag 1 gång per halvår även om du inte har en tjänst och finns det en ny mjukvara så tankas den ner.

Visa signatur

Dooh!