Permalänk

Köpa kretskort?

Hej!

Fick precis två stycken led kretskort, men skulle vilja köpa ett större så att jag kan ha på båda samtidigt och mixtra lite med dessa, Så vart kan jag köpa dessa saker?

//Julius

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SaP:

Hej!

Fick precis två stycken led kretskort, men skulle vilja köpa ett större så att jag kan ha på båda samtidigt och mixtra lite med dessa, Så vart kan jag köpa dessa saker?

//Julius

lampor eller? menar du ett experimentkort?

Permalänk
Medlem

Du kanske snarare är ute efter en breakout board? Typ något sånt här http://www.kjell.com/sortiment/el/elektronik/elektroniklab/ko...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Skrivet av Itchago:

Du kanske snarare är ute efter en breakout board? Typ något sånt här http://www.kjell.com/sortiment/el/elektronik/elektroniklab/ko...

Breakout board?

Enligt din länk menar du breadboard/labbplatta/kopplingsplatta...

Breakout board är något helt annat.

Permalänk
Skrivet av anon192230:

lampor eller? menar du ett experimentkort?

Skrivet av Itchago:

Du kanske snarare är ute efter en breakout board? Typ något sånt här http://www.kjell.com/sortiment/el/elektronik/elektroniklab/ko...

Skrivet av electric_man:

Breakout board?

Enligt din länk menar du breadboard/labbplatta/kopplingsplatta...

Breakout board är något helt annat.

Asså jag har redan två Led kretskort, Men nu vill jag göra så att jag kan köra båda tillsammans och då vill jag har ett kretskort som kan göra detta

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av electric_man:

Breakout board?

Enligt din länk menar du breadboard/labbplatta/kopplingsplatta...

Breakout board är något helt annat.

Helt rätt som du säger, var det jag menade Drabbades av tillfällig sinnesförvirring och blandade ihop begreppen! Det han behöver är en breadboard inte en breakout board.

Den jag länkade var nog onödigt stor, jag har en liten med bara en rad i mitten för IC-kretsar och det har räckt än så länge

Permalänk
Medlem

visa gärna vad det är för ett kort du pratar om

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Asså jag har redan två Led kretskort, Men nu vill jag göra så att jag kan köra båda tillsammans och då vill jag har ett kretskort som kan göra detta

Vad menar du med led kretskort? Menar du själva lysdioden? Den plattan jag länkade har massa små hål som sitter ihop på bredden, då sticker du bara ned valfi komponent i valfritt hål och kopplar upp kretsen hur du vill ha den, utan att behöva löda. När du sen har bestämt hur du ska ha det så kan du löda fast det permanent på en prototyp-pcb

Permalänk
Medlem

ezpcb överlägset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchago:

Vad menar du med led kretskort? Menar du själva lysdioden? Den plattan jag länkade har massa små hål som sitter ihop på bredden, då sticker du bara ned valfi komponent i valfritt hål och kopplar upp kretsen hur du vill ha den, utan att behöva löda. När du sen har bestämt hur du ska ha det så kan du löda fast det permanent på en prototyp-pcb

precis, eller rita upp i nått program typ "eagle" och skicka till nån kines och be dem tillverka kortet åt dig. svårt att veta vad TS är ute efter här känner jag.-

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Englund!:

ezpcb överlägset

gör de egen ritade kort?
vet att fritzing tillverkar dina kort mot en liten kostnad också, nog samma typ av tjänst.
fritzing PCB guide

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Skrivet av kufra:

gör de egen ritade kort?
vet att fritzing tillverkar dina kort mot en liten kostnad också, nog samma typ av tjänst.
fritzing PCB guide

Skrivet av kufra:

precis, eller rita upp i nått program typ "eagle" och skicka till nån kines och be dem tillverka kortet åt dig. svårt att veta vad TS är ute efter här känner jag.-

Skrivet av Englund!:

ezpcb överlägset

Skrivet av Itchago:

Vad menar du med led kretskort? Menar du själva lysdioden? Den plattan jag länkade har massa små hål som sitter ihop på bredden, då sticker du bara ned valfi komponent i valfritt hål och kopplar upp kretsen hur du vill ha den, utan att behöva löda. När du sen har bestämt hur du ska ha det så kan du löda fast det permanent på en prototyp-pcb

Skrivet av kufra:

visa gärna vad det är för ett kort du pratar om

Skrivet av Itchago:

Helt rätt som du säger, var det jag menade Drabbades av tillfällig sinnesförvirring och blandade ihop begreppen! Det han behöver är en breadboard inte en breakout board.

Den jag länkade var nog onödigt stor, jag har en liten med bara en rad i mitten för IC-kretsar och det har räckt än så länge

Asså det jag menar är att jag har ett kretskort som är fulla med led lampor, Nu vill jag göra så att både lyser samtidigt, och då tänkte jag att jag kan använda ett kretskort som samman kopplar dessa två saker med varandra, Så att jag kan t ex göra att halvparten blinkar eller något liknande

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Asså det jag menar är att jag har ett kretskort som är fulla med led lampor, Nu vill jag göra så att både lyser samtidigt, och då tänkte jag att jag kan använda ett kretskort som samman kopplar dessa två saker med varandra, Så att jag kan t ex göra att halvparten blinkar eller något liknande

microprocessor? tror inte vi pratar om samma prylar? förvirrad!
men det du söker är kanske breadboards som flera innan här rekommenderat?

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Skrivet av kufra:

microprocessor? tror inte vi pratar om samma prylar? förvirrad!
men det du söker är kanske breadboards som flera innan här rekommenderat?

Jo sådanna, men kostade lite i pris.... så får köra lite ghetto mod

tack för eran hjälp

Visa signatur

Nils-Julius