Installera Bioshock infinte från DVD problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Installera Bioshock infinte från DVD problem

För tillfället så använder jag endast 3g mobilt bredband men vill spela Bioshock infinite så jag köpte DVD versionen istället för den den digitala steam dito. Problemet är att endast DVD nr1 installeras från skivorna sen sätter steam automatiskt igång nedladdning av 14GB eller så, att få steam att hoppa över det och installera från DVD två och tre verkar omöjligt. Har följt en del guider tex: http://steamcommunity.com/discussions/forum/1/828934913059515...
men får det inte att fungera. Sjukt att då man köper spelet på fysisk media så tvingas man ändå installera större delen genom nedladdning..någon med en lösning?
Annars: kan man reklamera en öppnad version av spelet då man inte kan installera det så som det annonseras på förpackningen nämnligen: "Initial installation requires one-time intrenet connection for Steam authentication". Stämmer ju inte då större delen av spelet (14GB) kräver att man laddar ner det genom Steam trots att det finns på två till DVD som man inte kan installera genom..
Inte konstigt om man skulle ladda ner piratversionen, och här försöker man vara ärlig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

När jag installerade Orange Box så stängde jag av nätet helt och då gick det att installera från skiva.

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av addy1995:

När jag installerade Orange Box så stängde jag av nätet helt och då gick det att installera från skiva.

Har provat det men klagar bara på att det inte går då det inte finns någon "connection"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=5357-FSQM...
Även provat detta, första DVDn installeras även här men sen så går det inte längre, 14GB vill jag inte ladda ner då jag betalar 99:- för 2GB för tillfället..
Undra på att folk blir pirater då det fungerar så katastrofalt dåligt, varför skicka med tre skivor då endast den första kan användas?