vad ni tycker att begagnade kort är värda nuförtiden? finns en lista

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av putte_br:

Har kört sönder 2 st Sapphire kort i mina tidigare datorer pga överklockning och samtliga har gått sönder någon månad efter garantids tidens slut.
Körde mina datorer 24/7 med hög belastning.

Sen har jag en hög i garaget av äldre grafikkort från agp och framåt som inte fungerar tror jag har ca 7 st från datorer jag har lagat åt bekanta.

Så elektronik har en viss livslängd sen ger dom upp.

Att dom går sönder pga överklockning är ju inget konstigt men mycket håller väldigt länge agp kort har jag flera som gått många år och som går än idag alla mina datorer står på dygnet runt med hög belastning skulle nog säga att ju äldre grejerna är ju längre går dom dagens elektronik är rena skämtet håller inte länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palleralla:

Att dom går sönder pga överklockning är ju inget konstigt men mycket håller väldigt länge agp kort har jag flera som gått många år och som går än idag alla mina datorer står på dygnet runt med hög belastning skulle nog säga att ju äldre grejerna är ju längre går dom dagens elektronik är rena skämtet håller inte länge.

håller med faktiskt!! dagens elektronik e rena skiten... vår gamla tv från 2007 är fortfarande fungernade och utan problem, medan min nya har varit på lagning osv... men det e bara för att de vet att elektronik utveklas jättesnabbt och folk kommer att köpa nya grejer nästa år pga all reklam...

btw tänk dej lga 1366, borta från marknaden medan den e fortfarande jättesjuk...

btw vad tycker ni att ett hd4870 1gb e värt? 150-200? de skalar skit i quadfire va? nån erfaren av dual psu?