Permalänk
Medlem

Ny på gravyr

Hejsan alla Sweclockers!

Har nyligen börjat experimentera med gravyrer. Grävde fram dremelkopian och läste igenom Wolverines FAQ samt den guiden han länkar till i FAQ tråden.
Jag börjar nu närma mig slutet av min första gravyr och jag har därmed även fått slut på chassi plåtar. Och nu till frågan:

Vilket är det bästa sättet att få tag på fler?

Funderade på att köpa helt nya chassin men då jag är ny med gravyr känns detta som ett väldigt dyrt alternativ.

Någon snäll själ som kan dela med sig av ett bättre alternativ? Du får en cookie

Permalänk

Lägg upp en annons där du byter en gravyr och en cookie mot att få låna deras chassi ett tag?

Permalänk

kolla på "skroten" de har oftast skoldatorer som står och rostar.. kanske kan få ett chassi för 20kr?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Eller så kanske du kan köpa vanlig plåt och gravera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

kolla på "skroten" de har oftast skoldatorer som står och rostar.. kanske kan få ett chassi för 20kr?

Funderade på det men då det inte är tillåtet att ta saker från återvinningscentralen så känns det inte så lockande.

Skrivet av jakob55:

Eller så kanske du kan köpa vanlig plåt och gravera?

Tips på bra återförsäljare? Kollat runt bland mina lokala bygghandlar och ingen säljer plåtskivor.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Mr.Sas;13482461"]Funderade på det men då det inte är tillåtet att ta saker från återvinningscentralen så känns det inte så lockande.[QUOTE="Mr.Sas;13482461"]

Trökigt är det. Slösande på material som kan användas.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Sas:

Funderade på det men då det inte är tillåtet att ta saker från återvinningscentralen så känns det inte så lockande.

Tips på bra återförsäljare? Kollat runt bland mina lokala bygghandlar och ingen säljer plåtskivor.

Har ingen aning... då jag är 17år och inte hållit på med plåt alls... men sök på google lite xD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mr.Sas:

Funderade på det men då det inte är tillåtet att ta saker från återvinningscentralen så känns det inte så lockande.

Tips på bra återförsäljare? Kollat runt bland mina lokala bygghandlar och ingen säljer plåtskivor.

Det ligger en många plåtslagare i närheten av Järfälla:

http://kartor.eniro.se/m/nsj4b

Har själv handlat aluminiumskivor från en större butik i närheten av Netonnet, Barkarby som jag använde till ett bilprojekt. Dessvärre minns jag inte vad butiken heter längre.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Mr.Sas:

Funderade på det men då det inte är tillåtet att ta saker från återvinningscentralen så känns det inte så lockande.

Tips på bra återförsäljare? Kollat runt bland mina lokala bygghandlar och ingen säljer plåtskivor.

jojo, men jag menade tex skroten som metal skroten, eller om du kanske kan ta kontakt med någon skola och fråga hur dom gör av sina datorer och chassin etc, och sedan vända dig till dom och se vad du kan göra?

och på återviningscentralen måste man ju kunna köpa loss saker? eller prata med dom och se om ni kan komma på något, jag menar "återvinningscentralen" måste ju kunna vara glada att se att sakerna återvinns?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W