HJÄLP!!! VgaSave istället för Intel® HD Graphics 3000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

HJÄLP!!! VgaSave istället för Intel® HD Graphics 3000

Hej!

jag byggde för några dagar sen ihop en ny dator och
installerat alla drivrutiner men
när jag kollar i enhetshanteraren så är det en gul triangel vid mitt intergrerade grafikkort
så jag öpnnade egenskaper för enheten och där står det

"Den här enheten orsakar en resurskonflikt. (Kod 12)
Om du vill använda den här enheten, måste du inaktivera
en av de andra enheterna på det här systemet."

och när jag kollar skärmupplösning > avancerade inställningar så finns det inget grafikkort där men när jag öppnar egenskaper så
står det att jag använder VgaSave istället för Intel® HD Graphics 3000 så har nu googlat hela veckan efter en lösning
men inte hittat nåt som funkar, finns det någon här som vet hur man fixar detta?

eller kan det fixa sig själv om/när jag sätter in ett grafikkort?

specs på datorn är

proccesor: intel core i5 2500k (med Intel® HD Graphics 3000)
moderkort: gigabyte z68AP-D3 moderkort
ram minne: corsair Vengence 8GB ram
HDD: 750GB

(kanske är värt att tillägga att jag tog hårddisken från min förra dator som var en hp compaq som jag redan hade windows 7 på)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av da packad:

Hej!

jag byggde för några dagar sen ihop en ny dator och
installerat alla drivrutiner men
när jag kollar i enhetshanteraren så är det en gul triangel vid mitt intergrerade grafikkort
så jag öpnnade egenskaper för enheten och där står det

"Den här enheten orsakar en resurskonflikt. (Kod 12)
Om du vill använda den här enheten, måste du inaktivera
en av de andra enheterna på det här systemet."

och när jag kollar skärmupplösning > avancerade inställningar så finns det inget grafikkort där men när jag öppnar egenskaper så
står det att jag använder VgaSave istället för Intel® HD Graphics 3000 så har nu googlat hela veckan efter en lösning
men inte hittat nåt som funkar, finns det någon här som vet hur man fixar detta?

eller kan det fixa sig själv om/när jag sätter in ett grafikkort?

specs på datorn är

proccesor: intel core i5 2500k (med Intel® HD Graphics 3000)
moderkort: gigabyte z68AP-D3 moderkort
ram minne: corsair Vengence 8GB ram
HDD: 750GB

(kanske är värt att tillägga att jag tog hårddisken från min förra dator som var en hp compaq som jag redan hade windows 7 på)

Borde försvinna om du stoppar i ett grafikkort och installerar rätt drivrutiner. Återkom om problemet kvarstår

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

råkade visst fixa problemet det va nån gammal ATI PCI Express (3GIO) Filter Driver som förstörde så om nån annan har samma problem så leta upp den i enhetshanteraren och ta bort