Bygga lägenhetssurround?

Permalänk
Rekordmedlem

Det enda du inte kan göra är att ansluta via hdmi, men hdmi och multirum/multizone är ofta bara problem och det hindras ofta av hdcp även på dyra apparater.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det enda du inte kan göra är att ansluta via hdmi, men hdmi och multirum/multizone är ofta bara problem och det hindras ofta av hdcp även på dyra apparater.

Är inte bara dyra apparater som lider av det, enbart ljud via hdmi funkar inte då 99% av maskinerna hindras av att spela upp enbart ljud om ingen bildvisare är ansluten och påslagen. Bättre att då köra optiskt eller coaxial, alternativt analogt.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Är inte bara dyra apparater som lider av det, enbart ljud via hdmi funkar inte då 99% av maskinerna hindras av att spela upp enbart ljud om ingen bildvisare är ansluten och påslagen. Bättre att då köra optiskt eller coaxial, alternativt analogt.....

Jo hdcp måste låsas upp och finns det ingen "godkänd" enhet som ska ta emot signalen så dekrypteras den inte.
Hdmi var nog ett sätt att smyga in hdcp bakvägen, det är min konspirationsteori.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vad jag förstått så kommer man förbi problemet med att inget ljud skickas till zone2 genom att sätta en vanlig RCA ljud kabel mellan recivern och tex Tv:n (om det är från den sourcen som ljudet kommer ifrån). Gör man inte det så blir det som ni säger, att det endast är till de vanligt inkopplade högtalarna som ljudet kommer fram.

Rätt?

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Biber:

Vad jag förstått så kommer man förbi problemet med att inget ljud skickas till zone2 genom att sätta en vanlig RCA ljud kabel mellan recivern och tex Tv:n (om det är från den sourcen som ljudet kommer ifrån). Gör man inte det så blir det som ni säger, att det endast är till de vanligt inkopplade högtalarna som ljudet kommer fram.

Rätt?

Ja de analoga ingångarna går att sända till zone2

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Om jag förståt saken rätt är det inte någon zone2 som Biber är ute efter.

1. Film ska spelas med 2.1 ljud.
2. Musik ska spelas upp i alla högtalare utspridda i lägenheten.

Önskad funktion kan uppnås med vilken multikanal receiver som helst om det kan ställas i uppspelningsmjukvaran på alla anslutna enheter. Vid filmtittande låter man mjukvaran mata ut 2.1, och för musik matar aktiverar man speaker fill/all speaker stereo, eller vad funktionen nu kan heta i programvaran. Man behöver då inte röra inställningarna på receivern.

Alternativt ställs funktionen i receivern om den har något i stil med 'all speaker stereo' som aktiveras vid musiklyssning och vid filmtittande byter man till 2.1.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Precis som du säger Hardware Guy så är det det jag vill nå, och letar kort sagt efter en reciver som kan göra detta. Kör helst inställningen via den då jag har mer kontroll på det då

Frågan är bara vilken, alternativt om jag får åka till Hifiklubben igen och fråga, nu när jag vet exakt vad jag är ute efter (då det inte framgick för dem första gången antar jag).

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Om jag förståt saken rätt är det inte någon zone2 som Biber är ute efter.

1. Film ska spelas med 2.1 ljud.
2. Musik ska spelas upp i alla högtalare utspridda i lägenheten.

Önskad funktion kan uppnås med vilken multikanal receiver som helst om det kan ställas i uppspelningsmjukvaran på alla anslutna enheter. Vid filmtittande låter man mjukvaran mata ut 2.1, och för musik matar aktiverar man speaker fill/all speaker stereo, eller vad funktionen nu kan heta i programvaran. Man behöver då inte röra inställningarna på receivern.

Alternativt ställs funktionen i receivern om den har något i stil med 'all speaker stereo' som aktiveras vid musiklyssning och vid filmtittande byter man till 2.1.

Fast det du beskriver är ju en Zone-2 tillämpning.

Om du inte menar att övriga rum ska ha sina högtalare inkopplade på dom bakre surroundkanalerna. Så kommer man höra surroundljud från sovrum/kök då man ser på film, om man inte krånglar med inställningarna på vartenda mjukvara man använder, och en hel del hårdvara har inte ens den inställningsmöjligheten.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Fast det du beskriver är ju en Zone-2 tillämpning.

Om du inte menar att övriga rum ska ha sina högtalare inkopplade på dom bakre surroundkanalerna. Så kommer man höra surroundljud från sovrum/kök då man ser på film, om man inte krånglar med inställningarna på vartenda mjukvara man använder, och en hel del hårdvara har inte ens den inställningsmöjligheten.

Tolkar det som att det med andra ord bara blir pannkaka.

Hittade förövrig denna Quote från denna sida:
http://stereos.about.com/od/advancedstereotopics/ht/wholehous...

"Multi-Zone / Single Source Systems Using a Receiver
The simplest multizone system consists of a Speaker A/B switch that’s probably built into your stereo or home theater receiver. Install speaker wires between the receiver’s Speaker B terminals and two additional speakers in another room and you have a multizone audio system. It is also possible to connect the receiver to more speakers if you install a speaker switcher with a selector for each room. Multi-zone means multiple rooms and multi-source means the ability to listen to different sources in different rooms simultaneously."

Tillför det nått till den här diskussionen? Jag menar, på Pioneer recivern som jag länkat i några inlägg innan så står det tydligt att den har Front/height/B på två av ingångarna. (Beroende på vad man vill använda dem till då)

Om jag då kopplar:
Vardagsrummet högtalare L+R till - FRONT R+L
Vardagsrummet basen till Pre Out Subwoofer 1
Kökshögtalaren till Front height/wide/B - R
Sovrumshögtalaren till Front height/wide/B - L

Uppnår jag det jag vill då?

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Biber:

Tolkar det som att det med andra ord bara blir pannkaka.

Hittade förövrig denna Quote från denna sida:
http://stereos.about.com/od/advancedstereotopics/ht/wholehous...

"Multi-Zone / Single Source Systems Using a Receiver
The simplest multizone system consists of a Speaker A/B switch that’s probably built into your stereo or home theater receiver. Install speaker wires between the receiver’s Speaker B terminals and two additional speakers in another room and you have a multizone audio system. It is also possible to connect the receiver to more speakers if you install a speaker switcher with a selector for each room. Multi-zone means multiple rooms and multi-source means the ability to listen to different sources in different rooms simultaneously."

Tillför det nått till den här diskussionen? Jag menar, på Pioneer recivern som jag länkat i några inlägg innan så står det tydligt att den har Front/height/B på två av ingångarna. (Beroende på vad man vill använda dem till då)
http://i43.tinypic.com/29xstic.jpg

Om jag då kopplar:
Vardagsrummet högtalare L+R till - FRONT R+L
Vardagsrummet basen till Pre Out Subwoofer 1
Kökshögtalaren till Front height/wide/B - R
Sovrumshögtalaren till Front height/wide/B - L

Uppnår jag det jag vill då?

Ja den kommer att skicka ljud till de högtalarutgångarna, men:
Du ansluter zone 2 till bara en kanal (olika i respektive rum) du borde kanske använda mono istället för att förse zone 2 med signal för det kan ev låta konstigt att bara lyssna på en kanal, men inget kommer att gå sönder.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja den kommer att skicka ljud till de högtalarutgångarna, men:
Du ansluter zone 2 till bara en kanal (olika i respektive rum) du borde kanske använda mono istället för att förse zone 2 med signal för det kan ev låta konstigt att bara lyssna på en kanal, men inget kommer att gå sönder.

Ok va bra, då har vi bockat av en sak i alla fall

Gällande ljudet, det kommer alltså låta i alla högtalarna, men jag får ut bättre ljud om jag kör det via mono. Hur uppnår jag monoljudet då? Är det någon extra kabel eller inställning snarare?

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Biber:

Ok va bra, då har vi bockat av en sak i alla fall

Gällande ljudet, det kommer alltså låta i alla högtalarna, men jag får ut bättre ljud om jag kör det via mono. Hur uppnår jag monoljudet då? Är det någon extra kabel eller inställning snarare?

Monokpllingen gör så att allt ljud går till båda h&v annars kan saker försvinna, det skiljer sig beroende på skivan, ett sätt att fixa mono till zone 2 är att bygla ihop det externt och skicka in en monosignal på den ingång som spelas i zone2 problemet med den receiver är att den inte har någon analogutgång man kan monokoppla och sända in igen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Meh det enda du behöver är ett 5.1 system med 2 trådlösa surround högtalare sen kör du extended stereo läget på förstärkaren.
Fan vad alla måste krångla till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Meh det enda du behöver är ett 5.1 system med 2 trådlösa surround högtalare sen kör du extended stereo läget på förstärkaren.
Fan vad alla måste krångla till det.

Precis, jag antog att det var nått åt det här hållet från början med, antar att högtalarna inte måste vara trådlösa dock (har tillgång till bra vägar för tråden att gå.

Men jag antar att jag kan köra med den jag länkat ovan i vilket fall ? Så är jag graderad för framtiden med med de funktionerna.
http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/155594-pioneer_r...

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ozo64:

Meh det enda du behöver är ett 5.1 system med 2 trådlösa surround högtalare sen kör du extended stereo läget på förstärkaren.
Fan vad alla måste krångla till det.

Det är inte ett alternativ så vitt jag ser, eller hur får du in den signalen så den kan köras ut via Zone2 som bara kan sända vidare de analoga ingångarna på just den här receivern ?
Sedan om det är ett "ljudligt bekymmer" om man kör ut bara en kanal istället för en monokanal beror på vilken typ av musik man lyssnar på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Annars kan jag föreslå att du skaffar ett rack och lägger in så många stereo slutsteg som du nu kan behöva och helt sonika kan koppla som du vill istället för att krångla!

Visa signatur

Dator: (Kommer senare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Monokpllingen gör så att allt ljud går till båda h&v annars kan saker försvinna, det skiljer sig beroende på skivan, ett sätt att fixa mono till zone 2 är att bygla ihop det externt och skicka in en monosignal på den ingång som spelas i zone2 problemet med den receiver är att den inte har någon analogutgång man kan monokoppla och sända in igen.

Hur som haver, skulle jag köra en enkel reciver utan Zone2 så kan jag väl inte heller stänga av mina två extra högtalare om jag förstår det rätt.

Antar att det helt enkelt är bäst och köra på Pinoeer recivern och sen leva med att ljudet är i stereo.
Har du någon annan reciver som har denna funktion? Gärna i samma prisklas under 3000:-

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är inte ett alternativ så vitt jag ser, eller hur får du in den signalen så den kan köras ut via Zone2 som bara kan sända vidare de analoga ingångarna på just den här receivern ?
Sedan om det är ett "ljudligt bekymmer" om man kör ut bara en kanal istället för en monokanal beror på vilken typ av musik man lyssnar på.

Nu hänger jag inte med. Vad ska du med Zone2 till? Som jag fattat det vill han ha musik i hela lägenheten samtidigt.
Stereo ut i alla 5 högtalarna får man med extended stereo. Har jag missat ngt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biber:

Precis, jag antog att det var nått åt det här hållet från början med, antar att högtalarna inte måste vara trådlösa dock (har tillgång till bra vägar för tråden att gå.

Men jag antar att jag kan köra med den jag länkat ovan i vilket fall ? Så är jag graderad för framtiden med med de funktionerna.
http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/155594-pioneer_r...

Ja det är ju frivilligt om man vill dra kabel eller ej.
Jag har en VSX-920 som är föregångare och den funkar fint för att få stereo ut i alla 5 högtalarna. Eller om man nu vill ha 7.

Permalänk
Medlem

Måste hålla med föregående talare, varför måste han ha en zone2? Med min Yamaha rx-v773 så finns det 2.1 varpå bara de främre högtalarna används( i bibers fall för film) och sen "party mode" eller "7-chan mode" där allt ljud som kommer in i receivern pumpas ut i alla högtalare, det enda han gör då är att koppla in högtalaren i sovrummet till första surround och köket till den andra.
Då under film väljer han 2.1 (då kommer surroundhögtalarna vara tysta) och sen när det är musik lyssnande ändrar han till "party mode" som för den delen är en egen knapp på just Yamahas fjärrkontroll.
Problem solved?

EDIT: Då när man ska ut i köket och hämta chipsen kan man ju även sätta igång party mode och då inte missa någon dialog eller behöva pausa ;D

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Måste hålla med föregående talare, varför måste han ha en zone2? Med min Yamaha rx-v773 så finns det 2.1 varpå bara de främre högtalarna används( i bibers fall för film) och sen "party mode" eller "7-chan mode" där allt ljud som kommer in i receivern pumpas ut i alla högtalare, det enda han gör då är att koppla in högtalaren i sovrummet till första surround och köket till den andra.
Då under film väljer han 2.1 (då kommer surroundhögtalarna vara tysta) och sen när det är musik lyssnande ändrar han till "party mode" som för den delen är en egen knapp på just Yamahas fjärrkontroll.
Problem solved?

EDIT: Då när man ska ut i köket och hämta chipsen kan man ju även sätta igång party mode och då inte missa någon dialog eller behöva pausa ;D

Precis så jag tänkte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Måste hålla med föregående talare, varför måste han ha en zone2? Med min Yamaha rx-v773 så finns det 2.1 varpå bara de främre högtalarna används( i bibers fall för film) och sen "party mode" eller "7-chan mode" där allt ljud som kommer in i receivern pumpas ut i alla högtalare, det enda han gör då är att koppla in högtalaren i sovrummet till första surround och köket till den andra.
Då under film väljer han 2.1 (då kommer surroundhögtalarna vara tysta) och sen när det är musik lyssnande ändrar han till "party mode" som för den delen är en egen knapp på just Yamahas fjärrkontroll.
Problem solved?

EDIT: Då när man ska ut i köket och hämta chipsen kan man ju även sätta igång party mode och då inte missa någon dialog eller behöva pausa ;D

Tackar de ödmjukaste, tänk att det skulle ta två forum blad innan vi kom fram till detta

Hur som så är det detta jag är ute efter, blir bra med pioneer recivern då helt enkelt.

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Rekordmedlem

Lyssna först hur ext.stereo läget låter, det brukar låta så pass dåligt att såna lägen inte ska nämnas i samma mening som ljudkvalitet, men vi kan ju ha olika krav, jag tycker mest att det blir en ljudgröt som gör det mesta helt olyssningsbart när man kör med liknande lägen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Lyssna först hur ext.stereo läget låter, det brukar låta så pass dåligt att såna lägen inte ska nämnas i samma mening som ljudkvalitet, men vi kan ju ha olika krav, jag tycker mest att det blir en ljudgröt som gör det mesta helt olyssningsbart när man kör med liknande lägen.

Japp, får ha det i åtanke, ska lyssna runt lite, i annat fall får det blir Pioneer:n.

Tänkte bara fråga angående Yamaha stereosen om jag vill vara helt säker så finns ju Yamaha Rx-V573 där funktionen står tydligt i specen. Dock ligger ju denna på 4000:-, får lyssna på båda och se skillnader i ljudet helt enkelt och avgöra om det är värt det
http://usa.yamaha.com/products/audio-visual/av-receivers-amps...

Annars så finns storebron Yamaha RX-V673 (för billigare pris till och med!) där jag antar att det är samma funktion som körs även i den? Bara att det är lite extra lullull om man vill?

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Lyssna först hur ext.stereo läget låter, det brukar låta så pass dåligt att såna lägen inte ska nämnas i samma mening som ljudkvalitet, men vi kan ju ha olika krav, jag tycker mest att det blir en ljudgröt som gör det mesta helt olyssningsbart när man kör med liknande lägen.

Med tanke på vad det är för högtalare som han ska köra som mono i två rum så lär det låta illa i vilket fall som helst. Jag är dock tveksam till att köra mono speciellt i ett ext.stereo läge.

Ska ts promt köra mono så vore ett par större stativhögtalare mer förlåtande som ARGON ARG6340. Ska TS köra med "snik" varianten och skippa zon2 så hade jag köpt http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/system/argon_ju....

Sen kört 3.1 i tv,rummet och 1+1 i resterande rum. Långt ifrån optimalt, men lär alla gånger låta bättre än de andra små kuberna.....

Nackdelen med att köra allt på main zonen och skippa zon2 är att du inte får möjligheten att separat reglera volymen. T.ex. när jag har fest så vill jag ha musik i köket, dock på en lägre volym så man kan föra en konversation enklare. Medans man spelar högre i vardagsrummet.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Tack för bidraget Dasboot

Däremot så är jag klar med planeringen och efter både prat med Minhembio samt Hifiklubben så har jag kommit fram till ett system som kommer fungera.
Som jag skrev i tidigare inlägg så löser Yamaha recivern mitt problem genom att kunna köra upp till 5.1 i vardagsrummet samtidigt som jag har Zone2 (i mitt fall en högtalare i kök samt en i sovrum) som jag kan utnytja samtidligt. Utan dessa så kan jag köra upp till 7.1 i vardagsrum.

Jag såg att jag hade lite extra monitorer liggandes från mitt förra dator ljudsystem som jag förhoppningsvis kan använda som sateliter i zone2 vilket gör att jag kan köra 4.1 i vardagsrum till en början, och köpa till en center med tiden om jag inte är nöjd med ljudet.

Du får gärna komma med synpunkter på om du anser att recivern inte har de funktionerna som skulle lösa mitt problem, men jag är ganska övertygad om att det inte är något problem.
Länk till Yamahas hemsida.http://usa.yamaha.com/products/audio-visual/av-receivers-amps...

Angående högtalar systemet var jag och provlyssnade på det igår på min lokala hifiklubb och det lät guld i mina öron, så jag tror inte jag kommer bli besviken heller.

Som sagt jag är öppen för förslag och kritik men ser samtidigt inte något fel i tankarna kring setup:en.
Tack på förhand

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]