QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem

Fick precis hem min, inga pixlar döda vad jag kan se och minimalt med blb.

Tryckte in en 60hz icc profil. Bästa skärmen jag nånsin sett, skärpan, färgerna, helt outstanding!!

Kan inget annat göra än att rekommendera denna skärm.

Köpte perfect pixel av red-hat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog strix 570-f gaming pro, palit rtx 3090 gaming pro, 32Gb Corsair Vengence pro 3200, Corsair rm1000i, 2x8tb seagate ironwolf, 1x1tb m2, Rog Strix Helios GX601, Rog Strix lc ii360. Svive 34" UW 144hz ips.

Permalänk

Gtx 780 sli

Tjosan. Funderar på att köpa mig en qnix skärm. Dock så undrar jag om det behövs 2 sli bryggor som det gör för AMD? Kör på vanlig Dvi nu och det funkar ju med en brygga.

Tacksam för svar MVH Emil

Permalänk
Medlem

Jag kör sli med 2st gtx 680, krävs bara en brygga.

Visa signatur

Asus Rog strix 570-f gaming pro, palit rtx 3090 gaming pro, 32Gb Corsair Vengence pro 3200, Corsair rm1000i, 2x8tb seagate ironwolf, 1x1tb m2, Rog Strix Helios GX601, Rog Strix lc ii360. Svive 34" UW 144hz ips.

Permalänk
Skrivet av Ugga:

Är det någon mer som får sjukt ont i ögonen av sin Qnix QX2710? Undrar om det är så att man inte vant sig eller vad det är. Dom ska ju inte ha PWM men även om jag kör full brightness och ställer ner i Nvidia CP så blir det ändå jobbigt..

Jag har absolut inga problem med min. Dock har jag installerat f.lux så det hjälper väl lite. Kanske värt att testa?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Står ju upp till 24" så utan att ha testat det känns det väl knappast optimalt?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Då har man tagit chansningen xD

Sådär. Då vart det beställt. Får hoppas det inte blir massa krångel nu då. Ska nog bli lite skillnad från min gamla acer G245H xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Står ju upp till 24" så utan att ha testat det känns det väl knappast optimalt?

Förvisso, men det står även upp till 15kg, o Qnixen väger runt 6?
Tror nog tummen är för att man ska kunna höfta om den funkar för skärmen baserat på standardvikter, en "riktig 27"are" väger nog bra mycket med än dessa halvtomma skal

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dallebull:

Förvisso, men det står även upp till 15kg, o Qnixen väger runt 6?
Tror nog tummen är för att man ska kunna höfta om den funkar för skärmen baserat på standardvikter, en "riktig 27"are" väger nog bra mycket med än dessa halvtomma skal

med tanke på att en 46" tv väger 20kg så tror jag nog inte det har med saken att göra...
anledningen till att de skriver 24" är antingen för att mer slår i bordet eller att det inte kommer gå att vinkla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

med tanke på att en 46" tv väger 20kg så tror jag nog inte det har med saken att göra...
anledningen till att de skriver 24" är antingen för att mer slår i bordet eller att det inte kommer gå att vinkla.

Iofs kanske den inte går o vrida runt till porträttläge, tänkte inte på det. Nåja, har inte tänkt göra det ändå så
Vill bara ha upp och ner och tilt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dallebull:

Iofs kanske den inte går o vrida runt till porträttläge, tänkte inte på det. Nåja, har inte tänkt göra det ändå så
Vill bara ha upp och ner och tilt.

det står väl 40cm från mitten av skärmen är max för att ha en orörlig skärm så mät på!

Permalänk
Medlem

Skulle precis säger det samma är ju inte säkert att det enbart beror på skärmens vikt, utan på fotens storlek med. Ju större skärm desto större fot behövs för att det ska bli stabilt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då skärmen är typ 64-65 BRED borde de funka, det lär ju inte va över 80 hög xD nåja, öppet köp FTW, hittar inget vettigt alternativ för human slant så... ;p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Då skärmen är typ 64-65 BRED borde de funka, det lär ju inte va över 80 hög xD nåja, öppet köp FTW, hittar inget vettigt alternativ för human slant så... ;p

Kolla maxfps.se

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Om man nu inte spelar så mycket bör jag avstå från att överklocka skärmen eller kommer jag se någon märkbar skillnad med 96-120Hz när jag kollar på film/surfar och så?

Permalänk
Medlem

Sån här eller benq 144hz? Jag spelar mest CS:GO.

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Armen va slut hos Kjell

Skrivet av CSSgamer:

Sån här eller benq 144hz? Jag spelar mest CS:GO.

Vill du spela Cs i 2560x1440? Förmodligen inte.
Vill du ha så hög Hz som möjligt? Ja

Så ne, du behöver inte en Qnix för Cs:Go, köp en Benq 144a istället, om du bara spelar CS...

Vill du ha en bra högupplöst skärm (Underprisad tbh med tanke på vad man får) som i 9 fall av 10 klarar 120hz är denna helt perfekt. Det är dock krävande för datorn o rita upp drygt 43%? mer pixlar.
Tror du att det faktiskt blir nån skillnad mellan 120- och 144hz och kommer från en 60hz skärm idag så lurar du bara dig själv, det är en sak om man suttit några år i 120hz/ Fps och byter upp till 144hz, men för en 60hz användare så ser båda lika bra/awesome/amazing ut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dallebull:

Armen va slut hos Kjell

finns hos maxfps.se som är för 27" och inte 24"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ploppsan:

Köp från "Top-sellers" då är du garanterad att få bra service.
Du får med en dual Dvi-D kabel.
Du kan överklocka, hur mycket är skärm till skärm. Men minst verkar det vara 96Hz.
Matte eller Glossy är nog hur du sitter. Är det ljust i rummet och/eller har du ett fönster bakom dig ta då en matte. Den är tydligen semi matte.
Att luta åt att köpa en 4K är i mitt tycke för tidigt. Köp en Qnix du kommer inte att ångra dig

Skrivet av Ploppsan:

Jag och Piinmu valde storewithstory länk dit: http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixel-27-Matte-Qnix-QX2710-Ev...

Kan nämna att denna säljare gick så lågt ned som $100 i prisnedsättning (fakturan)

Jag har nu beställt min skärm ifrån storewithstory. Blev en "New Matte 27" Slim Qnix QX2710 Evolution II LED PLS 2560x1440 QHD Monitor DVI-D" för $309
Bad han sätta ned värdet till $80-100. Har läst på lite här också om skärmen: http://wecravegamestoo.com/forums/monitor-reviews-discussion/... . Har i dagsläget en gammal Samsung Syncmaster 21" 1080P VGA skärm som jag köpte 2008 som flimrar rejält när man spelar om man inte stänger på vsync men då blir man låst till 60fps vilket är lite tråkigt, hoppas man får ett ex som klarar 120hz så blir jag nöjd, lär ju bli skillnad att sitta med en 27" jämfört med en 21" vga skärm som är väldigt kass på färgerna kan jag tänka mig haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Jag har nu beställt min skärm ifrån storewithstory. Blev en "New Matte 27" Slim Qnix QX2710 Evolution II LED PLS 2560x1440 QHD Monitor DVI-D" för $309

Beställde precis samma!

Hur bad du honom sätta ner värdet? Fanns det någon ruta för meddelande? Jag missade nog det isf :/

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Avstängd

Jag skickade ett meddelande över ebay bara har inte fått svar än mer än ett autogenererat att han inte jobbade på helgen och att han kommer tillbaks imorgon.

Hur lång tid brukar det ta innan man får skärmen?

Permalänk
Medlem

tog 5 dagar för mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tog 3 dagar för mig

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Vad ska jag skriva för att få ner priset?

Är inte helt 100 över vad jag ens skulle skriva på svenska och det känns lite dumt om det blir något missförstånd.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Murvar:

Vad ska jag skriva för att få ner priset?

Är inte helt 100 över vad jag ens skulle skriva på svenska och det känns lite dumt om det blir något missförstånd.

herlo i not god at engrish bat can yu ples write down price to 100 i not like big tax yes?

tror dom får liknande önskemål väldigt ofta så de vet nog vad som ska göras oberoende om din formulering är bra eller dålig.

Hello would you mind writing 100$ on the package instead of the acual price? my countrys taxes are freakishly high which is not something i wish to support.

där har du ett annat alternativ om du inte tyckte om första förslaget.

förvånar mig att det är okej att folk rekommenderar att man fibblar med skatten dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

herlo i not god at engrish bat can yu ples write down price to 100 i not like big tax yes?

tror dom får liknande önskemål väldigt ofta så de vet nog vad som ska göras oberoende om din formulering är bra eller dålig.

Hello would you mind writing 100$ on the package instead of the acual price? my countrys taxes are freakishly high which is not something i wish to support.

där har du ett annat alternativ om du inte tyckte om första förslaget.

förvånar mig att det är okej att folk rekommenderar att man fibblar med skatten dock..

För vissa är det just den ekonomiska biten. Kan röra sig om flera hundralappar som man kan spara in.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ploppsan:

För vissa är det just den ekonomiska biten. Kan röra sig om flera hundralappar som man kan spara in.

jag säger inte att jag inte skulle göra det, menar väl då det är många regler som jag anser vara lite löjliga medans detta tydligen är okej. skattefibblande är ju lagbrott på hög grad trots allt..
självklart så ses väl några hundra inte som någon större grej som någon skulle gå till rätten med, menar mera att lagbrott är lite konstigt att rekommendera och att det antagligen inte är mot sweclockers reglerna då denna tråden bör vara låst i sådana fall.

för att klara göra ifall någon blir sur så kan jag väl säga att jag inte direkt bryr mig, tycker mest det är lite intressant hur regler sätts upp och som tidigare nämnt så skulle jag självklart gjort likadant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

jag säger inte att jag inte skulle göra det, menar väl då det är många regler som jag anser vara lite löjliga medans detta tydligen är okej. skattefibblande är ju lagbrott på hög grad trots allt..
självklart så ses väl några hundra inte som någon större grej som någon skulle gå till rätten med, menar mera att lagbrott är lite konstigt att rekommendera och att det antagligen inte är mot sweclockers reglerna då denna tråden bör vara låst i sådana fall.

för att klara göra ifall någon blir sur så kan jag väl säga att jag inte direkt bryr mig, tycker mest det är lite intressant hur regler sätts upp och som tidigare nämnt så skulle jag självklart gjort likadant.

Undrar lite hur det fungerar när det gäller produkter som inte finns att köpa i Sverige.
Kanske har det hela helt om bakfoten men hur fungerar det egentligen?

Visa signatur

FD Torrent Compact | Corsair RM850x | Gigabyte Z790 | Intel Core i9 13900K | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 | Radeon RX 9070 XT Taichi | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Undrar lite hur det fungerar när det gäller produkter som inte finns att köpa i Sverige.
Kanske har det hela helt om bakfoten men hur fungerar det egentligen?

Du betalar moms och eventuellt tull om du för in den i Sverige. Köper du något i Sverige så har den som förde in det redan betalat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Skriv ett meddelande till säljaren bara direkt efter köpet. Men tänk då på att du inte har någon försäkring gentemot fraktskador på din skärm så kommer den sprucken så får du det nedskrivna värdet i ersättning, inte vad du betalade.

Jag skulle personligen aldrig våga snåla med det, särskilt eftersom andra i tråden fått sina skadade. Men det gör man ju självklart som man vill.

Kan vara värt att dra det här en tredje (fjärde?) gång eftersom de flesta inte verkar läsa igenom tråden..

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW