QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Detta ingrepp behöver man skruva upp skärmen för antar jag? Är det enkelt isåfall?

Ja du skruvar upp 4 skruvar som sitter bak. Sen får man "pluppa" upp ramen. Jag hade en smörkniv. Sen får man skruva ytterligare 2 skruvar där panelen sitter fast på sidorna i en metallram. Jag skruvade bara bort den ena sidan så att jag kunde lyfta upp panelen lite. Man ser att det sitter som små kuddar där panelen ligger emot. Det var en sådan jag satte på lite extra eltejp på. Det räckte för mig.

Se video här: https://www.youtube.com/watch?v=IoxFU04b1Iw&list=PLnVkA6ZcoQv...

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Qnix finns att köpa både matt och glansig. Jag har tex en matt.

Den kommer även med nästan perfekt förinställda färger så man slipper pilla med det.

Verkar som de allra flesta Qnix-skärmarna som säljs idag är matta eller jag har i alla fall inte sett några glansiga på ett tag.

Permalänk
Medlem

Om man skulle vara intresserad av att köpa en sån här skärm, matt, som gärna får vara överklockningsbar till 120~Hz, vad ska jag då köpa och för vilka pengar handlar det om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Om man skulle vara intresserad av att köpa en sån här skärm, matt, som gärna får vara överklockningsbar till 120~Hz, vad ska jag då köpa och för vilka pengar handlar det om?

Qnix QX2710 matte med endast DVI-anslutningar från valfri säljare på e-bay (storewithstory är populär just nu.) Pris från ca 2300 - 2800 beroende på om du väljer pixel perfect eller inte och vad säljaren skriver för värde på paketet.

Inga garantier för att skärmen klarar 120Hz, men de flesta klarar en bit över 100 iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Qnix QX2710 matte med endast DVI-anslutningar från valfri säljare på e-bay (storewithstory är populär just nu.) Pris från ca 2300 - 2800 beroende på om du väljer pixel perfect eller inte och vad säljaren skriver för värde på paketet.

Inga garantier för att skärmen klarar 120Hz, men de flesta klarar en bit över 100 iaf.

Hittar t. ex denna:

http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixels-Matte-QNIX-QX2710-LED-...

Står att det är perfect pixel och hela kalaset. Missar jag något eller är det bara att köra på? Tänker inte köpa just nu, men planerar eventuellt ett inköp senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Hittar t. ex denna:

http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixels-Matte-QNIX-QX2710-LED-...

Står att det är perfect pixel och hela kalaset. Missar jag något eller är det bara att köra på? Tänker inte köpa just nu, men planerar eventuellt ett inköp senare.

Jag skulle skippa perfect pixel, det verkar bara vara ett knep för att få mer pengar för samma skärmar.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Jag skulle skippa perfect pixel, det verkar bara vara ett knep för att få mer pengar för samma skärmar.

Möjligt, men jag hade troligen blivit fullkomligt galen om jag hade döda pixlar på min skärm. Känns bra att ha någon slags garanti mot det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Massy:

Denna skärm kostar under 3000 kr. Den billigaste liknande varianten från ex Eizo kostar ca 5500 kr enligt prisjakt. Går skärmen sönder om två år kan man köpa en till innan man kommit upp i priset för EN Eizo. Priserna kommer då dessutom ha sjunkit. Det enda problem jag ser med att köpa en av dessa skärmar är risken att få ett ex med problem från början. Jag eller någon jag känner har mig veterligen aldrig varit med om att en skärm gått sönder av sig själv. Mina skärmar har rullat i 6/4/3/1,5 år, ingen trasig, inga döda pixlar. Har släkt vänner och bekanta med skärmpaneler som är 8-10 år, alla fungerar, tror det är väldigt låga siffror på att datorskärmar helt plötsligt ger upp (därav också mycket lätt att ge fem år garanti).

Byggkvaliteten är under all kritig, sämre garanti, har bara DVI (för att få displayport eller hdmi måste du slanta upp minst 1000kr extra). Jag kan fortsätta ge fler argument...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Möjligt, men jag hade troligen blivit fullkomligt galen om jag hade döda pixlar på min skärm. Känns bra att ha någon slags garanti mot det.

Men om du läser på lite så förstår du att du inte får någon garanti mot det, allt du får är en garanti att OM du får döda pixlar så blir du erbjuden mellanskillnaden gentemot den "vanliga". Det verkar vara lika stor risk att få döda pixlar på de som listas som perfect pixel och de vanliga.

Skrivet av Klappa:

Byggkvaliteten är under all kritig, sämre garanti, har bara DVI (för att få displayport eller hdmi måste du slanta upp minst 1000kr extra). Jag kan fortsätta ge fler argument...

Fortsätt gärna att ge argument eftersom det där var skitsnack. Byggkvaliteten är helt okej, garantierna vet vi inget om eftersom ingen behövt använda dem. Visst har skärmen bara DVI, men det är knappast ett stort problem?

Det är en brutalt bra skärm för pengen, om du bara är avundsjuk och därför känner dig tvungen att komma in här och svamla idiotier gällande något du uppenbarligen själv inte har värst mycket erfarenhet kan du väl istället slänga upp din nuvarande skärm på blocket och beställa en egen?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Du listar "endast DVI" som en nackdel. Förmodligen har du missat att just avsaknaden av en scaler i dessa skärmar (anledningen till att de inte har fler portar) också har fördelen att det gör input lag rejält mycket lägre. Det är också det som gör att dessa går att överklocka till upp mot 96-120 Hz.

Det är uppenbart att du inte är rätt målgrupp för dessa skärmar. Som med allt annat finns det för och nackdelar som man får väga mot sina egna behov.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Mata inte trollet.

Permalänk
Medlem

Sugen på att beställa en Qnix alltså, men vad händer om jag inte är hemma när dom kommer förbi med den?

Kan man fixa så att dom levererar till ett uthämtningsställe så att jag slipper ha en tid att passa?

Vad står det på lappen dom lämnar?

Och funkar det att lämna en egen lapp vid dörren med namnunderskrift så att dom kan ställa den där?

Mest osäker på allt sådant här.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Antingen så ber du om leverans till jobbet, eller så hoppas du på att fraktbolaget har utlämning !
Jag fick gå alla ~50 meter till Konsum och hämta mitt paket när jag hade tid efter jobbet, klockrent enligt mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Antingen så ber du om leverans till jobbet, eller så hoppas du på att fraktbolaget har utlämning !
Jag fick gå alla ~50 meter till Konsum och hämta mitt paket när jag hade tid efter jobbet, klockrent enligt mig

Jo, jag vill också gå 50 meter och hämta mitt paket, inte få det ståendes utanför!

Hur fick du det, eller hur såg du att du skulle få det? Vilken säljare köpte du av?

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Köpte från http://www.ebay.com/usr/kgameness och hade tur !
Planen var att ringa ups/dhl eller vem som skulle dyka upp som speditör i sverige, för att be om leverans till jobbet (om det inte var posten, som oftast lämnar paket direkt till utlämningsstället).
Beställde onsdag kväll, paketet skickades torsdag förmiddag, måndag efter jobbet var paketet färdigt för uthämtning

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så efter ett sabla velande och x antal trådar med diverse skärmar så gör jag också ett försök på en av dessa skärmar, bara o hoppas att det faller väl ut . Använde mig utav denna säljaren som nämns i tråden här : storewithstory

Perfect Pixel] 27" Matte Qnix QX2710 Evolution II LED PLS 2560x1440 QHD Monitor

Visa signatur

Chassie Chieftec[Intel i5-2500k [ Intel Ssd 330 240gb [ 8gb Corsair LP 1600 [ en drös andra diskar [ Sapphire Tri-X R9 290X [Logitech G13 samt G35 [ Microsoft / Razer Reclusa [ Qpad 5K [ QNIX QX2710 PLS 2560x1440 WQHD [ Qpad QH-90 [ Creative Soundblaster Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av yatouche:

Så efter ett sabla velande och x antal trådar med diverse skärmar så gör jag också ett försök på en av dessa skärmar, bara o hoppas att det faller väl ut . Använde mig utav denna säljaren som nämns i tråden här : storewithstory

Perfect Pixel] 27" Matte Qnix QX2710 Evolution II LED PLS 2560x1440 QHD Monitor

Du kommer att bli så nöjd (Det blev jag och många flera skärmköpare av detta märke)

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Beställde en Perfect Pixel] 27" Matte Qnix QX2710 Evolution II LED PLS 2560x1440 QHD Monitor också.
Får nog se över gfxkortet och cpu då jag sitter på ett 660ti och 3570k.
Vad kör fölk för att driva 2560x1440 i ~100 hz. (spelar mest mmo själv)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Du kommer att bli så nöjd (Det blev jag och många flera skärmköpare av detta märke)

Tror jag också Hoppas man har den till början nästa vecka åtminstone ...har iofs inte blivit ivägskickad än tyvärr . Allt annat man beställt brukar ju skickas innan man betalt än känns det som så det är väl att man e lita sugen på o testa hehe

Visa signatur

Chassie Chieftec[Intel i5-2500k [ Intel Ssd 330 240gb [ 8gb Corsair LP 1600 [ en drös andra diskar [ Sapphire Tri-X R9 290X [Logitech G13 samt G35 [ Microsoft / Razer Reclusa [ Qpad 5K [ QNIX QX2710 PLS 2560x1440 WQHD [ Qpad QH-90 [ Creative Soundblaster Z

Permalänk
Medlem

Drog nyss iväg en beställning på en Qnix Hoppas på en fin skärm.

Fick bli denna: http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-SE-Matte... från accessorieswhole

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har haft min Qnix i nästan ett halvår nu. Är fortfarande väldigt nöjd. Riktigt bra skärm. Enda felet är 2 döda pixlar som jag aldrig ser och lite BLB i nedre vänstra hörnet.

Permalänk
Medlem

Min landade i Tyskland för några timmar sen, ungefär hur lång tid brukar det ta därifrån?

Och hur gör DHL med utlämning?

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Avstängd

Dom dyker upp hemma hos dig mellan 8 och 17...

Passar det inte så ring dom imorgon bitti så kan du eventuellt få lämna nummer (så ringer dom för att kolla om du är hemma) eller ändra så att dom kommer till din arbetsplats.
(beror mycket på vem som svarar vad dom kan göra)

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Dom dyker upp hemma hos dig mellan 8 och 17...

Passar det inte så ring dom imorgon bitti så kan du eventuellt få lämna nummer (så ringer dom för att kolla om du är hemma) eller ändra så att dom kommer till din arbetsplats.
(beror mycket på vem som svarar vad dom kan göra)

Okej, tackar!
Ringer dom imorrn då jag går i skolan halva dagarna och därför kanske inte kan hämta upp den direkt.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440

Permalänk
Avstängd

Bara så du vet så bokar dom inte några tider utan dom kommer när dom kommer, är du inte hemma kan du be om att få hämta den själv på deras center (dock kan det vara bra långt dit beroende på var do bor...)

Permalänk
Medlem

Rolig tråd! Jag har varit helt ovetande om detta och snubblade över tråden för när jag skulle till köpråd för bärbar dator. Det blir stationär igen och en. kl 03.31, impulsköpt Matte 27" Slim Qnix QX2710 Evolution II LED PLS 2560x1440 QHD Monitor DVI-D istället!
Tack för att ni finns sweclockers och dess medlemmar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av laasek:

Rolig tråd! Jag har varit helt ovetande om detta och snubblade över tråden för när jag skulle till köpråd för bärbar dator. Det blir stationär igen och en. kl 03.31, impulsköpt Matte 27" Slim Qnix QX2710 Evolution II LED PLS 2560x1440 QHD Monitor DVI-D istället!
Tack för att ni finns sweclockers och dess medlemmar!

Haha visst e impulsköpen bäst , känns som man gör nåt förbjudet då mitt i natten när muspekaren cirklar över köpknappen
Min egen beställning e banne mig inte skickad än

Upd : Nu står den märkt som skickad ....gytt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min skickades måndag den 3: dje och är idag onsdag den 5:e ute för leverans

Går snabbare att beställa från Korea än Komplett här i Sverige

Freddie

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Min skickades måndag den 3: dje och är idag onsdag den 5:e ute för leverans

Går snabbare att beställa från Korea än Komplett här i Sverige

Freddie

Hade min på 3 dagar från beställning fram till min dörr
Ganska otroligt att det tog bara 3 dagar ifrån "världens ände". Hade man beställt här i Sverige tar det nog fler dagar (beroende på frakt).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Hade min på 3 dagar från beställning fram till min dörr
Ganska otroligt att det tog bara 3 dagar ifrån "världens ände". Hade man beställt här i Sverige tar det nog fler dagar (beroende på frakt).

Jo, jag gjorde ju misstaget att beställa under det kinesiska nyåret Tog 4 dagar innan den skickades.

Freddie

Visa signatur