QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem

Allright, får joina klubben snart hoppas jag, beställde nyss en Qnix QX2710 från storewithstory. Håller alla tummar och tår för att frakten går bra och skärmen är 100%. Vad tror ni, blir det nån skillnad mot min 5 år gamla Bengt E2400HD?

En fråga till er som kan... ser att på vissa står det "Slim" och på andra inte... är det nån verklig skillnad eller är det att somliga skriver ut det och andra inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTrigger:

Bad du honom sätta 80kr eller $80? Undrar bara vad som är rimligt att be om.

Det skänkte jag inte en tanke på när jag skrev det och jag tror att jag bara skrev 80-100 utan valuta bakom ....vet inte hur tullen reagerar om det sagt 80kr . Nu blev det i mitt fall 80 usd som dem räknade på

Visa signatur

Chassie Chieftec[Intel i5-2500k [ Intel Ssd 330 240gb [ 8gb Corsair LP 1600 [ en drös andra diskar [ Sapphire Tri-X R9 290X [Logitech G13 samt G35 [ Microsoft / Razer Reclusa [ Qpad 5K [ QNIX QX2710 PLS 2560x1440 WQHD [ Qpad QH-90 [ Creative Soundblaster Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTrigger:

Bad du honom sätta 80kr eller $80? Undrar bara vad som är rimligt att be om.

80$

Storewithstory är den enda jag sett gå så lågt, de andra brukar lägga sig på runt 200$

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag får erkänna att jag inte orkat plöja igenom alla 62 sidorna, så det är möjligt att svaren finns där. Ni är välkomna att hänvisa eller i värsta fall ge mig bannor isf.

Hur som helst så hittar jag inte så mycket "seriösa" tester där man testar färgnoggrannhet, avvikelse i ljushet osv osv. Finns några dylika?
Det verkar som att det är ganska mycket lotteri med backlight bleeding. En del exemplar verkar ha relativt stora problem och andra nästan inga alls.
Har ni någon uppfattning om hur stor risk det är att få ett dåligt exemplar.
Jag menar, visst hade det varit najs att spara in mellanskillnaden upp till Asus PB278Q eller Dell U2713HM, men inte om man ska behöva importera 4-5st innan man får ett exemplar som är okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbo:

Jag får erkänna att jag inte orkat plöja igenom alla 62 sidorna, så det är möjligt att svaren finns där. Ni är välkomna att hänvisa eller i värsta fall ge mig bannor isf.

Hur som helst så hittar jag inte så mycket "seriösa" tester där man testar färgnoggrannhet, avvikelse i ljushet osv osv. Finns några dylika?
Det verkar som att det är ganska mycket lotteri med backlight bleeding. En del exemplar verkar ha relativt stora problem och andra nästan inga alls.
Har ni någon uppfattning om hur stor risk det är att få ett dåligt exemplar.
Jag menar, visst hade det varit najs att spara in mellanskillnaden upp till Asus PB278Q eller Dell U2713HM, men inte om man ska behöva importera 4-5st innan man får ett exemplar som är okej.

Det här är den enda jag kommer ihåg på rak arm. #14001105

Permalänk
Medlem

Jag har skummat lite i den 62 sidor långa tråden men inte hittat någon info direkt om input lag och ghosting? Är det någon som har några erfarenheter av "144 hz gaming skärmar" och vad tycker ni om de här skärmarna jämfört med Qnix och X-star skärmarna?

Vad jag är ute efter är om jag ska skaffa mig en "144 hz gaming" skärm eller en Qnix. Jag gillar upplösningen på qnix men jag är mer intresserad av så lite ghosting och input lag som möjligt. Helst skulle jag vilja gå tillbaka till CRT-skärmupplevelsen fast på en platt skärm

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
LG UltraGear 45GR95QE 45" OLED - Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

80$

Storewithstory är den enda jag sett gå så lågt, de andra brukar lägga sig på runt 200$

Freddie

Jag glömde säg till men han hade satt den på 100$ så 163 kr får jag betala, han skickade den i måndags och nu sitter jag med den så 4 dagar tog det. 1 död pixel och ingen blb vad jag kan se än. 2.4k gav jag kan inte vara helt annat än nöjd!
Jävla skillnad från min 22" som är typ 6-7 år gammal

Permalänk
Medlem
Skrivet av to0shy:

Jag glömde säg till men han hade satt den på 100$ så 163 kr får jag betala, han skickade den i måndags och nu sitter jag med den så 4 dagar tog det. 1 död pixel och ingen blb vad jag kan se än. 2.4k gav jag kan inte vara helt annat än nöjd!
Jävla skillnad från min 22" som är typ 6-7 år gammal

+1 Jag beställde från storewithstory också, 100$ skrev dem på invoicen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Drog nyss iväg en beställning på en Qnix Hoppas på en fin skärm.

Fick bli denna: http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-SE-Matte... från accessorieswhole

Fick min skärm i Tisdags, den 11:e. Dom levererade den till dörren runt klockan 12 på dagen, syrran var hemma och kunde ta emot den. från Korea till min dörr på under en vecka får godkänt av mig. :=

451:- i moms. 2055:- betalade jag för skärmen.

Inga döda pixlar vad jag sett än, kollade med http://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php.

Lite back light bleeding nere i vänstra hörnet, syns på helt svart bakgrund om det är mörkt i rummet, men inget jag kommer att fixa för det stör inte annars.

Tyckte inte att foten var så fruktansvärd som alla säger heller, den funkar för mig. Har ett stabilt bord.

Funkar fint i 96Hz! Och det var allt jag ville, det duger bra åt mig. Får inte så mycket mer i BF4 ändå med mina settings och banorna jag kör.

Nöjd hittills

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Det här är den enda jag kommer ihåg på rak arm. #14001105

Tack för den. Jag hittade en till som är något mer ingående.
http://wecravegamestoo.com/forums/monitor-reviews-discussion/...

Det verkar, i det stora hela och om man ska se enbart till dessa två källor, som att den presterar bra och att den är förhållandevis väl kalibrerad redan direkt ur lådan. Det som framkommer i tester jag länkade till är att den har en ganska liten färgrymd när den är kaliberad. Jag vet inte hur pass mycket det påverkar i det vardagliga, men min nuvarande skärm har 99.x% av sRGB, så i det avseendet vore ju 92% för QX2710 ett nerköp.

Permalänk
Medlem

Då har jag fått hem min Q-star också. Jävlar vad imponerad jag är på alla sätt och vis! Beställde fredags eftermiddag och fick nu, måndag morgon, skärmen hem till dörren! Snacka om att någon på DHL jobbat övertid, grymt bra!

Skärmen i sig är riktigt fin, fägerna är outstanding, inte en endaste död pixel, minimalt blb och klockade till 120hz rakt ur lådan! Galet prisvärt mao!

Permalänk
Skrivet av Havrefras_:

Då har jag fått hem min Q-star också. Jävlar vad imponerad jag är på alla sätt och vis! Beställde fredags eftermiddag och fick nu, måndag morgon, skärmen hem till dörren! Snacka om att någon på DHL jobbat övertid, grymt bra!

Skärmen i sig är riktigt fin, fägerna är outstanding, inte en endaste död pixel, minimalt blb och klockade till 120hz rakt ur lådan! Galet prisvärt mao!

Exakt samma för mig! Fast jag köpte en QNIX.

Köpte från Storewithstory efter att ha skummat tråden här i torsdags natt, fick min på måndag förmiddag!

Köpte en PixelPerfect och fick detta, inte en enda död pixel, varken vit eller svart. Lite Backlightbleed i nedre vänstra hörnet, men inte farligt.

Kan starkt rekommendera Storewithstory, enkelt och de sätter det pris du vill på fraktsedeln. Jag tog 150$ och fick betala 344kr i tull och adminavgifter till DHL.

Hoppas fler vågar för det är en grym skärmpanel med vackra färger!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Medlem

snart ett år (i maj) sedan man köpte sin QNIX, fungerar klockrent än idag.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Jag har skummat lite i den 62 sidor långa tråden men inte hittat någon info direkt om input lag och ghosting? Är det någon som har några erfarenheter av "144 hz gaming skärmar" och vad tycker ni om de här skärmarna jämfört med Qnix och X-star skärmarna?

Vad jag är ute efter är om jag ska skaffa mig en "144 hz gaming" skärm eller en Qnix. Jag gillar upplösningen på qnix men jag är mer intresserad av så lite ghosting och input lag som möjligt. Helst skulle jag vilja gå tillbaka till CRT-skärmupplevelsen fast på en platt skärm

Det låter som att du vill ha en Lightboost-kompatibel skärm. Qnix-skärmen (och alla andra Korea-skärmar) saknar stöd för det. Vet inte om det finns någon panel med vettiga färger som har det.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=720113

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av milky81:

Jag undrar också detta, sitter och undrar om jag ska skaffa en XL2411Z eller en korea-skärm och hoppas på att den överklockar bra. Ni som lyckas överklocka skärmen till 110hz+, hur bra flyter det jämfört med en 144hz skärm? Är det stor skillnad?

Men jag tror att du ska skaffa en 144hz skärm då du verkar vilja ha så bra flyt som möjligt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag har inte kollat igenom varenda sida här, men tänkte kolla om någon ville vara snäll och göra en snabb beskrivning vad man ska tänka på när man beställer en skärm. Något speciellt man ska skriva till säljaren eller något sådant?

Tänkte köpa en http://www.ebay.com/itm/Matte-27-Slim-Qnix-QX2710-Evolution-II-LED-PLS-2560x1440-QHD-Monitor-DVI-D-/321300839088?pt=DE_Elektronik_Computer_Computer_Monitore_Flachbildschirme&hash=item4acf05bab0&quantity=1&autorefresh=true

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Hej

Nu har jag fått min Qnix QX2710 inga döda pixlar och väldigt lite backlight bleeding så jag är väldigt nöjd.
Jag har läst att flera har överklockat det till 96hz hur gör jag det?

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Hejsan!

Jag har inte kollat igenom varenda sida här, men tänkte kolla om någon ville vara snäll och göra en snabb beskrivning vad man ska tänka på när man beställer en skärm. Något speciellt man ska skriva till säljaren eller något sådant?

Tänkte köpa en http://www.ebay.com/itm/Matte-27-Slim-Qnix-QX2710-Evolution-II-LED-PLS-2560x1440-QHD-Monitor-DVI-D-/321300839088?pt=DE_Elektronik_Computer_Computer_Monitore_Flachbildschirme&hash=item4acf05bab0&quantity=1&autorefresh=true

Tacksam för all hjälp!

Om du i alla fall ger några sidor på denna tråd så ser du att flera har köpt av den säljaren. Kolla några inlägg innan ditt så hittar du precis en som har fått sin skärm därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smsm:

Hej

Nu har jag fått min Qnix QX2710 inga döda pixlar och väldigt lite backlight bleeding så jag är väldigt nöjd.

Tacksam för all hjälp!

Finns ett inägg på första sidan med länk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smsm:

Hej

Tacksam för all hjälp!

Om du har ett Geforcekort från 600-serien eller senare så räcker det med att skapa en custom resolution i Nvidias kontrollpanel. Har du annat kort så finns det info i första inlägget.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur lång tid det brukar ta att få sitt tracking number? Jag beställde en PP Qnix QX 2710 från storewithstory i måndags och betalade omedelbart via paypal. Fick bekräftelse att de mottagit ordern och "prepare for shipping" samma dag. Har dock fortfarande inte fått något tracking number och Ebay säger att den inte är skickad ännu.

Förresten, den jag beställde hette "Slim Qnix QX2710". Nån som vet vad "Slim" innebär. Den ser ut som alla andra Qnix på bilden, vad exakt är det som är "Slim".

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem

Har bara en fråga till!

Hur funkar det att det inte är tull på skärmarna? Allting över 500 kr måste man väl betala tull för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Har bara en fråga till!

Hur funkar det att det inte är tull på skärmarna? Allting över 500 kr måste man väl betala tull för?

Du betalar moms men inte tull. Tullsatser varierar men du behöver alltid betala 25% moms.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Skrivet av Dex:

Har bara en fråga till!

Om du beställer från storewithstory så kan du be han sätta ner priset på fraktsedeln, typ 100usd, då blir momsen du måste betala betydligt lägre.

Permalänk
Medlem

Ah ok tack då vet jag lite mer!

Trodde att man alltid fick betala tull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Ah ok tack då vet jag lite mer!

Trodde att man alltid fick betala tull!

Vissa produkter är tullfria genom handelsavtal, däribland bildskärmar. Vilket är nice för oss.

Permalänk
Medlem

Slänger väl in det för femte eller sjätte gången då eftersom ingen verkar vilja läsa mer än de sista två sidorna.

Perfect pixel verkar vara lurendrejeri och inte ge något skydd mot döda pixlar, bara en garanti att du får tillbaka mellanskillnaden mot en som inte har det om du råkar få några döda pixlar (alltså meningslös extra kostnad).

Att skriva ner värdet på paketet gör efterkostnaderna lägre med ett par hundralappar MEN det gör förmodligen också att du får ta hela ekonomiska smällen vid en fraktskada.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

storewithstory skickade just paketet idag, 5 dagar efter beställning och betalning. Jävla söligt enligt mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite osäker om jag kan fråga detta i denna tråden eller om man ska fråga i grafikkorts forumet, men räcker det egentligen med ett 670gtx 2gb grafikkort om man köper en av dessa skärmarna? Känns som det blir lite klent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Lite osäker om jag kan fråga detta i denna tråden eller om man ska fråga i grafikkorts forumet, men räcker det egentligen med ett 670gtx 2gb grafikkort om man köper en av dessa skärmarna? Känns som det blir lite klent.

Du kommer inte kunna spela de nyare spelen i Ultra, jag kan inte det med 660 SLI. Men med lite trix med inställningarna så borde det fortfarande se bra ut, speciellt om du skulle lägga till ett 670 till.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10