EA köper licens att göra Star Wars! DICE ska göra det!

Permalänk
Medlem

EA köper licens att göra Star Wars! DICE ska göra det!

EA har köpt licens för att göra Star Wars som bl.a DICE ska arbeta med i deras Frostbite 3 motor. I Gamespot artikeln står det: "Electronic Arts and The Walt Disney company today announced a new multi-year exclusive agreement to develop and publish new games based on Star Wars characters and stories."

Nyheten: http://www.cinemablend.com/games/EA-Buys-Star-Wars-License-DICE-Create-Star-Wars-Title-55404.html
http://www.ea.com/news/ea-and-disney-team-up-on-new-star-wars-games
http://www.gamespot.com/news/ea-and-disney-team-up-for-star-wars-games-6407982
För alla er som tänker "NOOOOOO, EA": http://kotaku.com/ea-buying-star-wars-might-not-be-all-bad-493214555

Enligt rykten har DICE sedan ett tag tillbaka hållit på med spelet. Kommer vi äntligen att få ett nytt Battlefront eller Republic Commando? Eller kommer EA att förstöra Star Wars för alltid? Vi får hoppas att det blir bra, may the force be with us!

EDIT: Kommer eventuellt fylla på tråden med ny information angående spelen eller nyheter!

Tankar om att EA ska göra Star Wars:

Länk till "Who Else Wants Star Wars Battlefront III?"
https://www.facebook.com/pages/Who-Else-Wants-Star-Wars-Battlefront-III-/162945943807932

NY INFO: Inte nog med Dice men Visceral och Bioware ryktas också göra Star Wars spel! (EA fastslår att dessa studios håller på med spelen och de ska köras av Frostbite 3). Dessutom kanske 1313 fortfarande kommer göras!
NY INFO: I en artikel från EA om licenset FRÅGAR DE VILKA SPEL VI VILL HA!
http://www.ea.com/news/ea-and-disney-team-up-on-new-star-wars-games

EA hintar nytt Battlefront spel!
http://www.screwattack.com/news/ea-hints-new-battlefront-game

EA kommer visa sina planer för Star Wars under kommande E3!!
http://www.joystiq.com/2013/05/22/ea-to-show-star-wars-plans-at-e3/

Nytt battlefront spel som är gjort i Frosbite 3 motor av DICE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uppdatering 28/12-2013
God jul och gott nytt år allesammans!
Här följer lite ny info angående Star Wars spel
http://www.gamespot.com/articles/ea-developing-open-world-star-wars-game/1100-6416442/
Det ryktas att EA Canada söker personal som tror ska arbeta med ett nytt open-world Star Wars spel. Kommer det bli ett SW:TOR eller mera likt Skyrim? Vi får vänta och se!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

EA....

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Tyvärr... EA kommer förstöra din dröm... :´(

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Sweet!

Ni som hatar EA, bara skippa att spela då. We wont miss you!

Jag har haft kul i Battlefield, Mirrors edge, Crysis, Dragon age, Dead Space, Mass Effect, Old Republic iaf, men det kanske bara är jag.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Administrativ avgift

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOÖOOOOOOOO

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Men ge er o gråta för i helvede , innan spelet ens har kommit ut.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Lär ju komma ett spel med ett namn som Star wars: Battlefield eller liknande....
Sen med massa uppföljare på det så.....

Men ja, ett nytt battlefront hade ju inte suttit fel!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Gallerikonnässör
Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

fan vad ni är negativa.... vilket annat företag skulle kunna klara den här uppgiften? visst, EA har sin lilla historia med misslyckanden men tror ni inte att det finns en chans att det här blir bra? jag är då iaf passivt positiv till detta, likaså med dom nya filmerna

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Avstängd

DICE och Star Wars. Blir inte mycket bättre!

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Sweet!

Ni som hatar EA, bara skippa att spela då. We wont miss you!

Jag har haft kul i Battlefield, Mirrors edge, Crysis, Dragon age, Dead Space, Mass Effect, Old Republic iaf, men det kanske bara är jag.

Detta.

Permalänk
Medlem

Det är inte direkt så att LucasArts pumpade ut kvalitetstitlar, så jag ser fram mot vad BioWare, Viceral och DICE kan prestera. Jag kan ju inte påstå att ett Battlefront-spel i Frostbite med smak av Battlefield får mig att känna annat än en varm känsla inombords.

Let the hate flow through you

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Sjukt irriterande när det är "coolt" att ogilla vissa företag...

Jag tror det här kan bli bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Sweet!

Ni som hatar EA, bara skippa att spela då. We wont miss you!

Jag har haft kul i Battlefield, Mirrors edge, Crysis, Dragon age, Dead Space, Mass Effect, Old Republic iaf, men det kanske bara är jag.

Japp. Detta helt klart med tillägget Spore
Det roliga är att det finns så mycket avsky bland pc-spelare mot EA, ändock så piratas just EAs spel så otroligt mycket. Det är ett stort helikopterrofl på den.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

"Åh nej EA är jättedåliga, nu börjar jag gråta!" Så jävla löjligt, väx upp för fan. Helt sjukt att EA utsågs till USA's sämsta företag, borde inte bankerna som satt oss i denna ekonomiska kris kvalificeras mer för den titeln? "Nej säger gamern, EA är så dåliga :(".

Jag tycker det är bra, om NÅGON kan göra nästa Battlefront på ett grymt sätt är det DICE med sin Frostbite motor.

Permalänk
Medlem

EA= skit företag!
DICE= Awesome företag

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Whine less, win more!

Permalänk
Medlem

Bioware+Dice=Star Wars awesomeness?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Sweet!

Ni som hatar EA, bara skippa att spela då. We wont miss you!

Jag har haft kul i Battlefield, Mirrors edge, Crysis, Dragon age, Dead Space, Mass Effect, Old Republic iaf, men det kanske bara är jag.

det bästa med ea är expansioner.. efterssom jag är student så är det extra kul också

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icepeak:

fan vad ni är negativa.... vilket annat företag skulle kunna klara den här uppgiften? visst, EA har sin lilla historia med misslyckanden men tror ni inte att det finns en chans att det här blir bra? jag är då iaf passivt positiv till detta, likaså med dom nya filmerna

Med ett enda ord, NEJ

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Mmm, vore awesome med ett Battlefront med ett blått färgfilter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

EA= skit företag!
DICE= Awesome företag

Dice = Är en del av EA!

Permalänk
Medlem

Battlefield Star Wars

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

battlefront 3 ????!

Permalänk
Medlem

Nice, då kan alla som har köpt spelet köpa Battlefield Star Wars Limited Deluxe Edition DLC en månad efter spelet släpps.

Permalänk
Medlem

En re-make/uppdatering av Dark Forces 1 och 2 hade varit riktigt grymt!!

Det är ju det de är bäst på där borta i staterna, släppa nya versioner av bra filmer, dock så brukar resultatet inte bli det bästa, men man kan alltid hoppas. Vill i alla fall ge mig ut på ett episkt single player äventyr och kötta storm-troopers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icepeak:

fan vad ni är negativa.... vilket annat företag skulle kunna klara den här uppgiften? visst, EA har sin lilla historia med misslyckanden men tror ni inte att det finns en chans att det här blir bra? jag är då iaf passivt positiv till detta, likaså med dom nya filmerna

Så du menar alltså att folk ska kasta bort sina tidigare erfarenheter med EA i förmån till att hajpa en etablerad IP för hajpandets skull?
Nej, ta dig i kragen. Att förvänta sig mer än ett halv-OK spel som släpps så trasigt att det inte går att spela på tre veckor och som sedan portionerats ut i ett grundspel för 499:- med resten utav spelet för dubbla den summan vore direkt oskäligt.

Även om spelet skulle bli bra, på något sätt, så är det inte värt att ge EA pengar för det - då det föder alla deras affärsmodell á anti-konsument.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas också på battlefront 3. Lirade 2an i timmar för ett par år sen. Saker på önskelistan: hero assault, inget always online, fler fordon, större banor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

EA = End of games As we know them

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Dice kommer nog leverera här men att ge Bioware chansen igen efter den totala floppen med SWTOR känns bara fail.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A