Köpa spel i polen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Oj, jag glömde att BF3 kostar 200 miljoner kronor att köpa... (Dvs förstår inte poängen i ditt inlägg)

Skrivet av Piece of Cake:

Ja, hela 25% jämfört med 23% i Polen...

Han sa aldrig att BF3 kostar 200 miljoner. Du fattar ju uppenbarligen inte ett smack vad han menade
som du sa men inte heller vad jag sa. När nämnde jag något om Polen i mitt första inlägg?
Jag nämnde inte ens något land specifikt alls. Inte heller om något spel.

Kanske borde fundera över att plugga extra på svenskan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piece of Cake:

Oj, jag glömde att BF3 kostar 200 miljoner kronor att köpa... (Dvs förstår inte poängen i ditt inlägg)

Poängen är att vid rätt summa kan 2% vara värt. Vad jag ser så nämnde du inte heller att du menar vid ett specifikt pris.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

EDIT *poff*

Oj länkade visst till enbart premium, då inte BF3 grunden följer med! Ber om ursäkt

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Livsnjutare 😎

Förstår inte heller riktigt poängen..

Hade jag varit du hade jag köpt det digitalt, via en 3dje part - tex. GameCardDirect;

Köp det som legal europeisk version för 119kr och laddas ner via Origin;
http://www.gamecarddirect.se/spel/pc/downloads/battlefield-3-...

Eller, om du vill spara hela 20kr (!!) kan du ta den ryska versionen och krångla med lang. packs för att fixa engelska för 99kr
http://www.gamecarddirect.se/spel/pc/downloads/battlefield-3-...

Tänk på att koder från ryssland / och andra "skumma länder" måste aktiveras via en VPN, för att kunna köras på ditt svenska steam/origin/uplay osv. Det är ingen stor grej, då det bara krävs vid själva aktiveringen - men jag tycker inte summor på 10-50kr spelar så stor roll när det kommer till att hellre köpa en riktig version för några kronor mer..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wcislek:

Det är inte så mycket billigare.
Ibland kan du hitta något som är billigare.
Just nu är kronan stark så du kanske kan få bra pris, men tro inte att det är 200 kr billigare i Polen.

Köper du ett spel i Polen så kolla att spelet stödjer Engelska. Vissa kopior av spel i Polen har ingen Eng tal eller skrift. Men det är inte så vanligt längre att det är så. Men värt att hålla koll på.

Mycket som är snorbilligt i polen dock.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Poängen är att vid rätt summa kan 2% vara värt. Vad jag ser så nämnde du inte heller att du menar vid ett specifikt pris.

Jag antog att det var självklart att vi inte diskuterade saker i den prisklassen. Spel eller kläder kostar, i allmänhet, inte så mycket.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piece of Cake:

Jag antog att det var självklart att vi inte diskuterade saker i den prisklassen. Spel eller kläder kostar, i allmänhet, inte så mycket.

Spel kostar en hel del ska jag säga dig. Speciellt för de som inte har en stabil inkomst eller vars inkomst går åt tex. hyra. Kläder är i allmänhet hyfsat dyra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Spel kostar en hel del ska jag säga dig. Speciellt för de som inte har en stabil inkomst eller vars inkomst går åt tex. hyra. Kläder är i allmänhet hyfsat dyra.

Menade 200 miljoner med "så mycket". Skitsamma, mycket missförstånd här så det är over and out från min sida.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Mycket som är snorbilligt i polen dock.

Så mycket är det inte längre...för 10 år sedan, visst men inte nu längre.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9