Hur ligger ni till i winrate? (wot)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenfan:

Det finns mycket mer du kan göra, om man går efter din länk snittar du runt 600 WN, vilket är väldigt lågt.

Skulle inte ha något emot att lära dig ett el två ingame, vad har du för användarnamn i spelet?

1+

Att du är sist kvar eller har mest skada betyder inte alltid att du har gjort bäst ifrån dig.

Tänk om, tänk rätt ;^P

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stenfan:

Det finns mycket mer du kan göra, om man går efter din länk snittar du runt 600 WN, vilket är väldigt lågt.

Skulle inte ha något emot att lära dig ett el två ingame, vad har du för användarnamn i spelet?

Nja, har kört lite så att jag spelar mycket på nya tanks. Och då går det ju sämre. Men tröttnat lite på det nu och köra bara de tanks som funkar bra. Då ligger jag på 900-1000.

Edit: Har funderat lite på det. Antingen är det så att MM gör så att du får lag där alla är lika dåliga och jag då spelar bland de dåliga. Eller så är det så att MM bara plockar spelare helt random och man kan få möta även de bästa tier 5 spelarna i en tier 4 - 6 match. Om det är så, så är jag inte bland de sämre. För min egen känsla är att mitt spel "är medel bra, kanske något över medel". Och det baserar jag på resultaten efter matchen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Östlund:

1+

Att du är sist kvar eller har mest skada betyder inte alltid att du har gjort bäst ifrån dig.

Tänk om, tänk rätt ;^P

Faktum är att en brist i mitt spel är att jag ofta tänker mer på andra och taktik än att försöka få mest dmg eller kills osv. Det skadar ofta din rating hårt.

Permalänk
Medlem

51 % nu.Det tar sig sa mordbrännaren

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Faktum är att en brist i mitt spel är att jag ofta tänker mer på andra och taktik än att försöka få mest dmg eller kills osv. Det skadar ofta din rating hårt.

Mycket handlar faktiskt om att göra så mycket skada och slå ut så många tanks som möjligt...utöver det så är situational awareness något som är bra, dvs att ha känsla för när man ska attackera en sida, eller när man måste ge sig iväg tillbaka till basen för att hinna dit innan motståndarna hinner cappa, oftast måste man ge sig iväg någon minut innan själva cappandet startar. Sedan måste man vara på plats så man kan skjuta på fiender som blir upptäckta, har man någon som självmords-spottar så måste man vara på rätt plats för att utnyttja detta, annars så dör dina medspelare helt i onödan.

Kort sagt, var inte för passiv eller för aggressiv och ha som mål att i slutet av matchen gjort så mycket skada som möjligt så kommer din win rate att gå upp. Sedan kan man ju ha sjok på ett hundratal matcher där man har otur, men det jämnar ut sig i slutändan. De som ligger bakom WN7 ratingen räknar huvudsakligen på damage, kills och deffpoäng. Det är dessa faktorer som man själv kan påverka för att öka sin win rate.

Permalänk
Avstängd

Det går bättre nu. Dock ser jag mycket oftare matcher som är total ojämna. Har sett 15-0 och 0-15 flera ggr senaste veckan. 15-2 / 2-15 är inte alls ovanligt.