Google Nexus 7 uppgraderas med trådlös laddning och högre upplösning

Permalänk
Cylon

Google Nexus 7 uppgraderas med trådlös laddning och högre upplösning

Inför konferensen Google I/O tävlar branschanalytiker om att föregå Android-makaren med specifikationerna för nästa generation av den storsäljande surfplattan Nexus 7.

Läs artikeln

Permalänk
Medlem

Jaha, nu börjar de klia i shopping-tarmen..:)

Permalänk
Medlem

Det står även Jelly Beans 4.3 i bilden... Oh No! Inte Android 5.0?

För övrigt är 7tummaren ointressant för mig, minimum är 10tum och allra helst 13,3tum.

Permalänk
Skäggig legend

AAAAAAAAAAAAH YEEAAAAH!!!

Ska bli ett rent jäkla nöje att verkligen leka med en Android enhet i rätt format och UPPLÖSNING!

Permalänk
Medlem

Wooow, kanske ska bli ens första surfplatta?

Permalänk
Medlem

Antar att minnskort inte är på tapeten?

Permalänk
Medlem

blir nog en sådan här i sommar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

För övrigt är 7tummaren ointressant för mig, minimum är 10tum och allra helst 13,3tum.

Rykten har rätt länge på nätet sagt att det är ny Jelly Bean version som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WIRN:

Antar att minnskort inte är på tapeten?

Inte på en Nexus, nej

Permalänk
Medlem

Hoppas de kommer till svenska återförsäljare fort, så man slipper importera om man känner sig otålig.

Permalänk
Medlem

Mycket möjligt att detta blir min första platta och tillika första androidenhet. Men det beror på hur nästa iteration iPad mini ser ut och var prislappen på den hamnar.

Permalänk
Medlem

Den verkar lovande! Nexus 7 har man funderat på men om dessa specifikationer stämmer bör man hålla ut!

Permalänk
Medlem

Och här sitter jag och var precis på väg att beställa en Nexus 7. Icke!! Får hoppas, som tidigare foruminlägg, att den börjar säljas fort! Någon som vet något om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakalwe:

Hoppas de kommer till svenska återförsäljare fort, så man slipper importera om man känner sig otålig.

För egen del blir det nog snabbaste möjliga lösning om ryktena stämmer, perfekt att glo netflix på i sängen ju
...förutsatt att bildkvaliten är ok...

Permalänk
Medlem

Hur ska apple kontra den här? ipad mini var ju fjantig.

Permalänk
Medlem

Älskar min N7:a och känner väl inte något större behov att uppgradera till den här, men skärmförbättringen är onekligen positiv.

Permalänk

Väntar spänt, frågan är dock om det är mer värt med en 10-tums-platta, dock verkar denna riktigt lovande.

Permalänk
Medlem

Vill ha <3

Permalänk
Medlem

När den kommer med 3g/LTE så blir det garanterat ett köp

Permalänk
Skribent

Hoppas på en lågt klockad Snapdragon 800 SoC!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av exodeus:

Key Lime Pie lanseras troligen i höst/vinter so brukligt med en ny Nexus mobil, troligen från LG denna gången också av vad jag läst.

Permalänk
Medlem

Om de gör 5 dollar förlust per enhet, varför säljer de den inte för 204 dollar i stället? Inte så att många kommer gråta över att behöva betaka 30kr mer, och google sparar miljoner? Känns lite onödigt att om man nu ska gå med förlust på själva försäljningen, varför göra det med så jättelite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Om de gör 5 dollar förlust per enhet, varför säljer de den inte för 204 dollar i stället? Inte så att många kommer gråta över att behöva betaka 30kr mer, och google sparar miljoner? Känns lite onödigt att om man nu ska gå med förlust på själva försäljningen, varför göra det med så jättelite?

Poängen med produkten är inte att google i första hand ska vinna på det genom N7. De vill pressa ner priset på surfplattor generellt. Där igenom säljs fler plattor och google får mer pengar

Permalänk
Medlem

Sjukt så mycket fina Android plattor det finns och kommer, tråkiga är att jag "tvingas" köpa en ipad tack vare att 80% av de spelen min dotter spelar bara finns till ios men alla appar jag själv använder finns till båda plattformarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Det är stor psykologisk skillnad på 199 och 204.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det bli intressant, jag hoppas på bra batteritid, Hoppas den är sjukt tunn och har IR för att styra apparater. För det priset

Permalänk

Detta kan mycket väl bli min första platta. Funderade på en kindle att läsa på men känns som att man får mer för pengarna för en nexus. Jag har dessutom inga problem med att läsa på en vanlig skärm.

Permalänk
Medlem

Gått och funderat på en nexus 7 men nu får jag nog vänta på denna istället.

Angående standard för trådlös laddning så vågar jag nog satsa pengar på att Apple kommer hitta på en egen standard även om dom blir sist av alla aktörer på att lansera någon produkt som kan använda det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagt:

Sjukt så mycket fina Android plattor det finns och kommer, tråkiga är att jag "tvingas" köpa en ipad tack vare att 80% av de spelen min dotter spelar bara finns till ios men alla appar jag själv använder finns till båda plattformarna

antar att du redan har en ipjong? varför köpa en till då? ge den till din dotter och köp dig själv en Nexus!

Permalänk
Medlem

Inget att fundera över ens. Den ska jag ha! Min gamla får la morsan ärva eller nåt sånt. Hon är värsta gaming nörden. 7tum är i mitt tycke den perfekta storleken. De enda jag gärna ser att de fixar är front högtalare och att den har samma pogopins så den gamla bordsdockan funkar.

Oavsett ett givet köp. Jag använder min n7 varje dag!