Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Först tar du reda på din totala bandbredd, helst worst case men för att inte dra det för hårt kan du räkna average. Det gör du genom att köra bredbandskollen med en dator igång och inget som stör. Helst med kabel. Mät inte bara en gång vid ett tillfälle. Till att börja när du provar behöver du inte vara så noga, ange det du får på bredbandskollen för stunden.

Den lokala ip-adressen är den du låst på hennes iphone. Strunta i portarna så att det går på alla trafik, även remote adresserna är oviktiga.

vad kan du välja för trafiktyper? Om det går ska du välja both under protokoll.

Tack för att du tar tid att hjälpa mig.

Jag är en bredbandskollen-nörd och ligger runt 8 average.

På protokoll så kan jag inte välja both utan antingen TCP / UDP.

På ipn så är det "Blank" - "Blank" Tar jag i samma IP i båda rutorna där?

Och på trafiktyper så är det : SMTP, HTTP, POP3, FTP.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nitramatsi:

TACK wRRM! Kanske lite off topic, men hersses, man får ju ha respekt för vad andra säger. Om man säger att man inte kan, så kan man inte!

Dock vet jag självklart inte varför du frågade, om du tänkte föreslå en vettig lösning, såsom ethernet över elnät, så var det ju en annan grej, men då kan man ju nämna att man frågar för att hjälpa, så inte trådskaparen uppfattar dig som dryg?

(Sorry for raging, men jag har sett liknande kommentarer lite för ofta, börjar bli trött på det!)

Asså skärp dig för sjutton!!! För att kunna komma med en lösning på problemet så måste vi ju veta varför det inte går. Enkel lösning på problemet: nätverk via elnätet! Pang! https://www.inet.se/kategori/228/natverk-via-elnatet?Sort=pri... Problemet fixat! Det som är drygt är inte att jag frågar utan att TS tvingar en att fråga... Ska man kunna hjälpa måste man ju få veta mer om situationen, eller hur ska man annars kunna hjälpa? Bara sitta och gissa?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av hersses:

Asså skärp dig för sjutton!!! För att kunna komma med en lösning på problemet så måste vi ju veta varför det inte går. Enkel lösning på problemet: nätverk via elnätet! Pang! https://www.inet.se/kategori/228/natverk-via-elnatet?Sort=pri... Problemet fixat! Det som är drygt är inte att jag frågar utan att TS tvingar en att fråga... Ska man kunna hjälpa måste man ju få veta mer om situationen, eller hur ska man annars kunna hjälpa? Bara sitta och gissa?

Ah, sorry! Var väl lite bitter (över annat) innan när jag läste, och du var ju ute efter relevant info och ville hjälpa, så det är ju najjs!

För övrigt är det ett bra förslag med ethernet över elnät! Om TS har svårt med ekonomi kan man ju hålla koll på blocket?

En annan sak jag funderade över: om TS köper en billig router och använder DD-WRT så den kan aggera (trådlös) brygga, till vilken TS ansluter med tråd, och systern med wifi, skulle det kunna förbättra? Eller "krockar" signalerna från router ett till router två i alla fall med de från iPhone till router två?

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara den och det kan vara lite OffT, men tycker inte du att du och din syster har lika stor rätt till nätet eller finns det någon oskriven lag att gamers alltid ska få förtur? Sen säger du att du bor hemma hos föräldrar, då borde det ju gälla ännu mer, att ni delar på det, för jag antar att det är dina föräldrar som betalar för det?

Sen att dra kabel är inte så svårt och mina ögon tycker jag att dina föräldrar ska betala och hjälpa till med det. Hemma hos oss var det så att jag och min bror som valde och handlade allt som behövdes och sen betalade våra föräldrar.

Sen att spela på trådlöst är en extremt dum ide, man kan aldrig få pinget att bli stabilt, i alla fall om man inte sitter några meter från routern, men då borde man dra kabel.

Så ta ett snack med dina föräldrar om att dra en kabel, då får du en stabil uppkoppling och din syster får det trådlösa för sig själv.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Fsat som jag fattar det har han väl mobilt bredband med. Så pingen kommer väl bara flytta sig? Dvs den kanske blir lägre, men med kabel så lär den inte bli tillräckligt låg för hans smak ändå.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Ett kit för nätverk via eluttaget hade nog varit det bästa. Kostar från 400kr för ett kit. Det är inte så stor prisskillnad på var du köper det, tror inte online lönar sig så närmsta Netonnet, Kjell, Teknikmagasinet whatever blir bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nitramatsi:

Ah, sorry! Var väl lite bitter (över annat) innan när jag läste, och du var ju ute efter relevant info och ville hjälpa, så det är ju najjs!

För övrigt är det ett bra förslag med ethernet över elnät! Om TS har svårt med ekonomi kan man ju hålla koll på blocket?

En annan sak jag funderade över: om TS köper en billig router och använder DD-WRT så den kan aggera (trådlös) brygga, till vilken TS ansluter med tråd, och systern med wifi, skulle det kunna förbättra? Eller "krockar" signalerna från router ett till router två i alla fall med de från iPhone till router två?

Funkar gör det säkert men om det löser problemet vet jag inte, det förändrar ju fortfarande inte den ursprungliga setupen: att det blir 2 trådlösa kopplingar från router ett. Det bästa för Ts är att antingen lyckas begränsa uppkopplingen för syrrans användande och-/eller skaffa nätverk via elnätet, då får han bättre ping iaf oh hastighet.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av hersses:

Funkar gör det säkert men om det löser problemet vet jag inte, det förändrar ju fortfarande inte den ursprungliga setupen: att det blir 2 trådlösa kopplingar från router ett. Det bästa för Ts är att antingen lyckas begränsa uppkopplingen för syrrans användande och-/eller skaffa nätverk via elnätet, då får han bättre ping iaf oh hastighet.

Det var inte riktigt så jag menade, tanken var att systern skulle koppla upp sig trådlöst till samma router som TS ansluter sig med tråd till.

Även om detta inte skulle resultera i destruktiv interferens så känns lösningen ganska dum. Den kanske löser problemet, men när man har två routrar för samma nätverk väljer man typiskt samma SSID (och lösenord) för de båda routrarna så det blir ett gemensamt nätverk, och då kommer det ju krocka (genom att iPhonen växlar mellan de båda routrarna)! MEN, det är ju fortfarande en lösning, om än den känns dum (i alla fall är det lite bortkastat med nätverk).

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insufficient:

Det var inte riktigt så jag menade, tanken var att systern skulle koppla upp sig trådlöst till samma router som TS ansluter sig med tråd till.

Även om detta inte skulle resultera i destruktiv interferens så känns lösningen ganska dum. Den kanske löser problemet, men när man har två routrar för samma nätverk väljer man typiskt samma SSID (och lösenord) för de båda routrarna så det blir ett gemensamt nätverk, och då kommer det ju krocka (genom att iPhonen växlar mellan de båda routrarna)! MEN, det är ju fortfarande en lösning, om än den känns dum (i alla fall är det lite bortkastat med nätverk).

Ja, det håller jag med om. Det vore ju annorlunda om routrarna hade starkare signaler så att de inte tappade så mkt men ändå blir det bäst med att köra över elnätet.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Inte för att vara den och det kan vara lite OffT, men tycker inte du att du och din syster har lika stor rätt till nätet eller finns det någon oskriven lag att gamers alltid ska få förtur? Sen säger du att du bor hemma hos föräldrar, då borde det ju gälla ännu mer, att ni delar på det, för jag antar att det är dina föräldrar som betalar för det?

Sen att dra kabel är inte så svårt och mina ögon tycker jag att dina föräldrar ska betala och hjälpa till med det. Hemma hos oss var det så att jag och min bror som valde och handlade allt som behövdes och sen betalade våra föräldrar.

Sen att spela på trådlöst är en extremt dum ide, man kan aldrig få pinget att bli stabilt, i alla fall om man inte sitter några meter från routern, men då borde man dra kabel.

Så ta ett snack med dina föräldrar om att dra en kabel, då får du en stabil uppkoppling och din syster får det trådlösa för sig själv.

Påstår du att vi gamers inte står över andra när det gäller nätverk och internet? Påstår du att det finns viktigare saker än att få LoL, WoW eller vilket spel det gäller att funka ordentligt med bra ping?

Nej, just det!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av hersses:

Ja, det håller jag med om. Det vore ju annorlunda om routrarna hade starkare signaler så att de inte tappade så mkt men ändå blir det bäst med att köra över elnätet.

Det vore tveklöst bäst att köra över elnätet. Dessutom måste en sådan "adapter" anses vara en investering för framtiden, en mycket bra grej att ha, som jag tror man ALLTID kan få nytta av! Bara en sån sak som att man kan välja fritt var routern ska stå, begränsas inte av vad som är förstajacket eller liknande!

Dock är jag fortfarande inte säker på om ytterligare en trådlös router skulle lösa problemet, är inte bekant med exakt hur det fungerar med de trådlösa signalerna, hur dessa påverkas av andra enheter som använder wifi, ska nog gå och köpa mig årets "Så funkar det", på Kjell och Company, där finns säkert en utförlig redogörelse för hur det funkar!

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insufficient:

Det vore tveklöst bäst att köra över elnätet. Dessutom måste en sådan "adapter" anses vara en investering för framtiden, en mycket bra grej att ha, som jag tror man ALLTID kan få nytta av! Bara en sån sak som att man kan välja fritt var routern ska stå, begränsas inte av vad som är förstajacket eller liknande!

Dock är jag fortfarande inte säker på om ytterligare en trådlös router skulle lösa problemet, är inte bekant med exakt hur det fungerar med de trådlösa signalerna, hur dessa påverkas av andra enheter som använder wifi, ska nog gå och köpa mig årets "Så funkar det", på Kjell och Company, där finns säkert en utförlig redogörelse för hur det funkar!

Ja det tycker jag absolut, de tillåter ju hastigheter upp till 500mbps vilket inte många använder ens via fiber idag, så signalerna verkar man ju inte tappa direkt. Har varit på ett bra antal LAN där vi har fått lösa nätverksproblemet med långa sladdar kopplade till andra långa sladdar genom skarvar (https://www.inet.se/produkt/8906012/tp-skarv-rj45)... oerhört onödigt när man tänker efter :)Tänkte fixa ihop ett utmomhusLAN och då borde det funka fint med att dra en lång elkabel kopplad till sådana powerlines

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insufficient:

Det vore tveklöst bäst att köra över elnätet. Dessutom måste en sådan "adapter" anses vara en investering för framtiden, en mycket bra grej att ha, som jag tror man ALLTID kan få nytta av! Bara en sån sak som att man kan välja fritt var routern ska stå, begränsas inte av vad som är förstajacket eller liknande!

Dock är jag fortfarande inte säker på om ytterligare en trådlös router skulle lösa problemet, är inte bekant med exakt hur det fungerar med de trådlösa signalerna, hur dessa påverkas av andra enheter som använder wifi, ska nog gå och köpa mig årets "Så funkar det", på Kjell och Company, där finns säkert en utförlig redogörelse för hur det funkar!

Det fungerar nog bra sålänge det inte är som hemma hos mig att om man slår på lampan i rummet så dör internetet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Sen att dra kabel är inte så svårt och mina ögon tycker jag att dina föräldrar ska betala och hjälpa till med det. Hemma hos oss var det så att jag och min bror som valde och handlade allt som behövdes och sen betalade våra föräldrar.

he he he.. heh det är nog ganska sällan det funkar så bra många föräldrar som inte vill ha kablar alls oavsett om du köper dom själv, många som inte ens vill lyssna på snack om dator / nätverk överhuvudtaget

du hade det nog rätt bra på den fronten många andra har föräldrar i stil med

- datorn blev seg efter du installerade ett spel

- men det kan ju inte påverka nånting när det inte är igång

- jo du hade sönder den

- men det är ömöjligt

- nej den är seg

försök resonera om saker med sådana föräldrar lycka till att förklara varför kabel är bra

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Rekordmedlem

Varför inte byta till vettiga wifi/nätverksprylar och lägga spel och annat som är mer känsligt på 5 GHz bandet?
Det är dags att börja lämna 2,4 GHz eftersom det i praktiken inte fungerar så bra om man inte är ensam i etern, 5GHz är ofta så mycket bättre i praktiken att 802.11a ger högre verkligt fart än 802.11n på 2,4 Ghz.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Jag tror problemet här är att hon använder en för gammal iphone. kanske en 4-4s? be henne köpa den billigaste 5:an så ska det nog gå bra http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

-men intressant tråd ska följas! har liknande problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Varför inte byta till vettiga wifi/nätverksprylar och lägga spel och annat som är mer känsligt på 5 GHz bandet?
Det är dags att börja lämna 2,4 GHz eftersom det i praktiken inte fungerar så bra om man inte är ensam i etern, 5GHz är ofta så mycket bättre i praktiken att 802.11a ger högre verkligt fart än 802.11n på 2,4 Ghz.

Äntligen en bra lösning. Om TS kan skaffa en router som har 5 GHz så kan han köpa en sticka som använder det till datorn och då bli ensam i etern.

Jag har också tvingat ner min 11N router till 11G enbart, just för att få det så stabilt som möjligt. Upplevde en hel del problem med både N och G enheter anslutna men de försvann då jag bytte till bara G samt valde rätt kanal så inte det krockade med grannarna.

(sitter på 8 Mbit så jag är knappast begränsad av det trådlösa om jag ska ladda ner något ändå men folk som sitter på 100mbit kan jag förstå om de inte vill begränsa sig fullt så mycket)

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stöldmärkt:

Använder en sketen Air:Link 3G. (Riktigt kass, men har man dålig ekonomi så har man..)

Vet du några saker man kan stänga av för att mindre belasta Cpun? Typ firewall eller?

Har du sketen ekonomi så borde väl din syster betala sitt internet själv?

Annars så tycker jag att du sätter upp QoS

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Jag tror problemet här är att hon använder en för gammal iphone. kanske en 4-4s? be henne köpa den billigaste 5:an så ska det nog gå bra http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

-men intressant tråd ska följas! har liknande problem

Ne, snart kommer 6, och ett halvår senare 6s. Det är vad hon borde statsa på..

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Powerline är bra men är inte lika bra som kabel. Tänk på det innan du lägger ut pengarna att du köper något som är sämre och som kan orsaka irritering. Bortkopplingar med jämna mellanrum osv osv. Dock så slipper du pingproblemet med syrran. Frågan är om du ersätter problemet med ett annat.

Med kabel har man bara besvär när man installerar den till skillnad från besvär under tiden efteråt som de övriga alternativen ger. Kostnadsskillnaden är stor också.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Skrivet av sj6:

Påstår du att vi gamers inte står över andra när det gäller nätverk och internet? Påstår du att det finns viktigare saker än att få LoL, WoW eller vilket spel det gäller att funka ordentligt med bra ping?

Nej, just det!

"Duuuh! Faceboooka och instagramma med 2 ping... Går mycket snabbare då!"

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd

Du kan prova att köra det trådlösa nätet på en annan kanal. Troligen finns det fler trådlösa enheter i området. Detta stör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

"Duuuh! Faceboooka och instagramma med 2 ping... Går mycket snabbare då!"

Haha! ^^

Jag vet det blev lite Offtopic men kunde inte låta bli. Jag vet hur frustrerande det är när man ska lira och nätet strular, då är egoismen inte långt iväg

Sen bör det ju vara rättvist om inte syrran är snäll

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Jag ska nu komma och störa här.

Misstänker att det även är dina föräldrar som betalar din syrras abonnemang och då bör ju rimligtvis det finnas surf i det paket!

Så byt lösen för det trådlösa! Hon kan ju lika gärna sitta på 3G- 4G (Iphone 5 stockholm eller göteborg eller malmö)

Spotify kan hon ju tanka ner låtarna hon lyssnar på! Eller?

Dra kabel iaf. Bästa som finns!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av giplet:

Jag antar att du också kör trådlöst. Koppla en kabel så ska du se att det löser sig.

Så är det inte. Jag kör kabel och min syster trådlöst. Normal ping i BF3 kanske är 40 ms. Så fort hon börjar kolla på YouTube eller drar igång sina videosamtal får jag 100–200 ms, vilket ju är ospelbart.

QoS kommer inte på fråga, för vi har en Thomson TG789vn.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Master of Overkill

När jag hade 10/2 så satte jag alla hemsidor som finns streaming på max 2 megabit tex youtube och sen så funka allt
Jag vet exakt hur det är men asså trådlöst det är helt sämst om man inte ha riktiga prylar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av HurMycket:

Så är det inte. Jag kör kabel och min syster trådlöst. Normal ping i BF3 kanske är 40 ms. Så fort hon börjar kolla på YouTube eller drar igång sina videosamtal får jag 100–200 ms, vilket ju är ospelbart.

QoS kommer inte på fråga, för vi har en Thomson TG789vn.

Jag gjorde så hemma med alla ingen får köra youtube och man måste köra spotfiy offline då alla vi 3 brosor kunde inte spela om 1 person starta youtube det va när vi hade 10/2.

Sen köpte jag en paketfilterare imellan switch och router billig på block för 1500kr och sen styr jag all trafik hemma.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tvelander:

Jag gjorde så hemma med alla ingen får köra youtube och man måste köra spotfiy offline då alla vi 3 brosor kunde inte spela om 1 person starta youtube det va när vi hade 10/2.

Sen köpte jag en paketfilterare imellan switch och router billig på block för 1500kr och sen styr jag all trafik hemma.

Bara 1500 spänn? Låter som en bra deal för att få fungerande internetuppkoppling.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Ne, snart kommer 6, och ett halvår senare 6s. Det är vad hon borde statsa på..

Ofta apple skippar 5s när dom mjölkat alla andra med sina S.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av HurMycket:

Bara 1500 spänn? Låter som en bra deal för att få fungerande internetuppkoppling.

asså det va innan nu har vi snabbare internet.

Men paketfiltrerare är även ass bra om man har snabbt internet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240